Střed pole: Kubicovi rychle odcházely zadní pneumatiky

Nejlepším zástupcem středu pole byl opět sedmý Robert Kubica. Skvělého osmého místa dosáhl Sébastien Buemi a první desítku uzavřeli piloti Force India. Nebodoval Williams a nedojel ani jeden z vozů Sauber.

Renault
Robert Kubica si ve Velké ceně Kanady připsal sedmé místo a nejrychlejší kolo v závodě. Vitalij Petrov dojel po dvou penalizacích za ulitý start a způsobení incidentu z úvodu sedmnáctý. "Byly to mé nejtěžší letošní body. Vybrali jsme včera pro závěr kvalifikace tvrdší pneumatiky a doufal jsem, že to bude v první části závodu výhoda, bohužel to nevyšlo. Zadní pneumatiky mi rychle odcházely," vysvětlil Polák příčiny své brzké první zastávky. Ani zadní gumy z druhé sady nebyly o mnoho lepší. Po první zastávce navíc bojoval těsně se Schumacherem a před druhou se Sutilem. V závěru ještě Kubica absolvoval krátký stint na měkčích pneumatikách. "Stahoval jsem Rosberga, ale už nezbývalo moc času. Ve Valencii bychom měli představit další vylepšení našeho vozu," těší se. Petrov se dostal brzy po startu do hodin. Když se vracel na trať, kolidoval s Pedrem de la Rosou a poškodil si přední křídlo. "Je to dobrá zkušenost. Dokončil jsem závod a naučil se o trati hodně nového, což mi pomůže příští rok," hledal pozitiva Rus.

Toro Rosso
Nepříliš vydařenou kvalifikaci přeměnil Sébastien Buemi ve velmi dobré osmé místo, když po jedno kolo dokonce vedl. Navíc dokázal v přímém souboji porazit Michaela Schumachera. Jaime Alguersuari dojel dvanáctý. Buemi takový výsledek nečekal. "Tým odvedl výbornou práci, zejména při zastávkách. Strategie byla dobře načasovaná a užili jsme si několik bitev, včetně předjetí Schumachera. To bylo těžké. Sice měl starší pneumatiky než já, ale je opravdový bojovník," vzpomínal Švýcar. "Pneumatiky rychle odcházely, proto jsme naplánovaly tři zastávky. Na to nejsme zvyklí." Buemi navíc odjel většinu závodu s poškozeným výfukem. "Věřím, že mě tento výsledek nakopne. Zatím jsem neměl moc štěstí. Tým pracoval opravdu tvrdě. Osmé místo, vedení v závodě a předjetí Michaela. Skvělý den," radoval se. Alguersuari měl radost akorát z toho, že dojel a získal další zkušenosti. Slovy chvály naopak nešetřil šéf týmu Franz Tost, který si liboval, že jeho tým se v Poháru konstruktérů dostal před Williams.

Force India
Indická stáj si splnila svůj cíl bodovat s oběma vozy. V závěrečném kole předjeli Vitantonio Liuzzi i Adrian Sutil Michaela Schumachera a obsadili deváté, respektive desáté místo. Oba se během závodu nevyhnuli problémům. Liuzzi musel po kontaktu s Felipem Massou po prvním kole měnit přední křídlo. Pak zahájil svou stíhací jízdu. "Tým si po tak tvrdé práci, kterou za celý víkend i poslední týdny odvedl, zasloužil dobrý výsledek. Velkou část závodu jsme ztratili už na začátku, když mi Felipe v první zatáčce zavřel dveře. Byl to závodní incident. Na druhé straně byl Jenson a já nemohl nic dělat. Byl jsem uvnitř a držel si svou stopu. Po ztrátě předního křídla jsem musel změnit strategii, ale nakonec jsme získali nějaké body. Důležité je, že se nikdy nevzdáváme," vysvětloval Ital. Sutila zase po souboji s Robertem Kubicou potkal defekt a s poškozenou pneumatikou absolvoval skoro celé kolo. "Ztratil jsem tím hodně času a vypadl z nejlepší desítky. Pak jsem musel předjet Hülkenberga a Schumachera, o kterém jsem věděl, že má problémy s pneumatikami. Podařilo se mi ho předjet v poslední zatáčce. Mohli jsme tu získat víc bodů, myslím, že jsem jel dobře, auto bylo dobré a byli jsme po celý závod rychlí," rekapituloval Němec. Pozitivně hodnotil závod také šéf týmu Vidžaj Mallaja. "Oba jezdci se zapletli do nešťastných nehod, ale pak jeli výborně a zachránili tři body. Obě auta byla poškozena, ale stále zůstala dost rychlá, což je potěšující," pochvaloval si.

Williams
Anglický tým zvolil pro své jezdce různé strategie. Nico Hülkenberg startoval do závodu s měkčí směsí, Rubens Barrichello s tvrdší. Díky nehodám z úvodu závodu se oba piloti propadli mimo bodované pozice a seřadili se na třináctém, respektive čtrnáctém místě. Hülkenberg si při souboji se Sutilem poškodil přední křídlo a musel už v šestém kole na neplánovanou zastávku do boxů. Při druhém pitstopu pak překročil rychlostní limit a vysloužil si penalizaci. "Tyto incidenty mě stály spoustu času. Body dnes byly reálné. Naše vozy jsou výrazně vylepšené a mrzí mě, že jsem toho o tomto víkendu nedokázal využít," litoval Němec. Barrichello měl na startu problém se spojkou. Pak ho zbrzdila nehoda, která se odehrála před ním. Při snaze dohnat ztrátu kolidoval s Alguersuarim a poškodil si levou přední brzdu, která při zahřátí vypovídala službu. "Tři kola po zastávce začala fungovat normálně, ale tento incident mi zničil závod, což je frustrující pro celý tým," vysvětloval zkušený Brazilec.

Sauber
Kamuj Kobajaši předvedl sice skvělý start a posunul se o osm míst, ale po chybě havaroval ještě v prvním kole. Ještě dříve se jiné kolize zapletl také Pedro de la Rosa, který nakonec odstoupil pro poruchu motoru v době, kdy už neměl plánovanou žádnou zastávku a věřil, že se posune na body. "V prvním kole se přede mnou roztočil Vitalij Petrov a trefil mé auto, když se vracel na trať. Musel jsem si zajet vyměnit přední křídlo. Poškozen byl také zadní spojler, ale to nebylo tak špatné. Po druhé zastávce jsem najednou ztrácel rychlost a nakonec musel zastavit," popisoval své odstoupení Španěl. Kobajaši litoval své chyby. "Tohle se nemělo stát. Startoval jsem z osmnáctého místa a už v prvním kole bojoval s Nikem Hülkenbergem o deváté. Před námi byl Michael Schumacher, který měl potíže s brzděním před šikanou. Všichni jsme zabrzdili pozdě. Trefil jsem obrubník, auto nadskočilo a zničil jsem ho natolik, že jsem musel odstoupit," vysvětloval Japonec.

Doporučujeme

Články odjinud