Střed pole: Kobajaši zůstává nohama na zemi, cílem je dojet na bodech

Švýcarský tým navázal na skvělé výsledky z prvních dvou závodů i na okruhu v Šanghaji. Oba jeho jezdci proklouzli v kvalifikaci do třetí části. Zbytek týmů ze středu pole se umístil ve druhé desítce. AKTUALIZOVÁNO
Střed pole: Kobajaši zůstává nohama na zemi, cílem je dojet na bodech

Sauber

Sauber se může pyšnit dalším vynikajícím výkonem. Lepší z dvojice Pérez - Kobajaši byl tentokrát Japonec, který zajel celkově čtvrtý nejrychlejší čas. Na start zítřejšího závodu se ale po Hamiltonově penalizaci postaví jako třetí. "Nějakou dobu jsme říkali, že potřebujeme zlepšit kvalifikační výkon, a myslím si, že toto bylo jasné zlepšení. Podle všeho budu startovat ze třetí pozice, protože Lewis Hamilton musí vyměnit svoji převodovku. Tato startovní pozice zjevně znamená mnoho šancí. Každopádně, nejsem snílek a cíl zůstává stejný: získat tolik bodů, kolik jen budeme moci," nechal se slyšet Kobajaši. I Sergiu Pérezovi se dnes dařilo, byť podle svých slov pomýšlel na lepší umístění. "Je to další dobrý kvalifikační výsledek pro náš tým," zhodnotil sobotní odpoledne v Šanghaji. "Osobně musím připustit, že jsem doufal ve víc než v osmé místo. Poté co předchozí kola byla velmi silná, jsem v posledním kole v Q3, když jsem jel na čerstvé sadě měkkých pneumatik, náhle trpěl nedotáčivostí. Netuším, odkud se to vzalo," divil se mexický jezdec.    

Williams

Williams si pro sebe na startu Velké ceny Číny zarezervoval sedmou řadu. Pastor Maldonado a Bruno Senna podali velmi vyrovnaný výkon, o čemž svědčí i skutečnost, že celkový rozdíl mezi oběma jezdci činil na konci druhé části kvalifikace šest tisícin vteřiny. "Věděli jsme, že bude dnes obtížné dostat se do nejlepší desítky. Byli jsme ale velmi blízko. Cítím, že naše auto bude v závodě silnější. Jsme v dobré pozici na to, abychom mohli bojovat o body, takže bude důležité mít čistý start a dobrý výkon během celého závodu," připomněl třináctý Maldonado. "Startovní pole je tak vyrovnané, že i malý rozdíl v čase může udělat obrovský rozdíl v pozici. Včera byla naše závodní simulace dobrá, takže cítím, že pro zítřek vypadáme silně. Samozřejmě, byl bych radši, kdybych byl na startovním roštu výše, ale Pastorovi jsem se už víc přiblížit nemohl," podotkl Brazilec, jenž odstartuje ze čtrnáctého místa.   

Force India

Vozům indické stáje se nadále nedostává potřebné kvalifikační rychlosti. O tom se přesvědčili Paul di Resta a Nico Hülkenberg i v Číně. "Byla to velmi těsná kvalifikace, hlavně Q2. Několik málo desetin sekundy navíc mohlo znamenat posun vpřed startovním roštem o dalších pět pozic. Mé kolo v Q2 bylo dobré a myslím si, že jsem z vozu vytěžil maximum. To mě ale dostalo pouze na patnácté místo, šest desetin za nejrychlejším časem (druhé) části. Během dlouhých jízd vypadáme silně, takže si myslím, že můžeme závodit s týmy před námi," odhadoval di Resta. Tomu bude ze šestnácté startovní příčky krýt záda týmový kolega Hülkenberg. "Oproti volnému tréninku se podmínky změnily a já jsem se ve voze necítil pohodlně. Moje poslední kolo v Q2 bylo trochu znehodnoceno vozy, které vyjížděly na trať z boxové uličky. Hádám ale, že šestnáctá pozice odráží (náš) současný výkon. Dnes v noci budeme velmi pečlivě přemýšlet o strategii a zítra uděláme, co bude v našich silách, abychom se v závodě posunuli vpřed," slíbil německý pilot.

Toro Rosso

U italského týmu mají za sebou velmi nepovedenou kvalifikaci, která pro Jeana-Erica Vergneho skončila již v její první části. Ale ani Daniel Ricciardo nikterak neoslnil, neboť se na startovním roštu Velké ceny Číny postaví hned před svého týmového kolegu, tedy na sedmnácté místo. Nedostatek rychlosti je pro oba jezdce velkou záhadou. "Jel jsem tak tvrdě, jak jen to šlo, ale na dostatečně dobrý čas to nestačilo. Nemyslím si, že jsem z (vozu) toho mohl vytěžit více. Do příštího závodu proto musíme náš kvalifikační výkon zlepšit. Nejsme tam, kde jsme chtěli být. Tento víkend jsme měli několik menších úprav, ale také jsme vyzkoušeli několik drastických opatření, která si žádala, abych změnil jezdecký styl," vysvětlil Ricciardo. "Nejsem si přesně jistý, co se odpoledne stalo, ale postrádali jsme rychlost. Moje kolo nebylo nijak výjimečné, ale ani nebylo špatné, takže se musíme pokusit porozumět tomu, proč bylo tak pomalé. Do nadcházejících závodů musíme vylepšit vůz, protože to, co se stalo dnes odpoledne, bylo jednoduše bizarní," neskrýval udivení Vergne.

Aktualizace

Pastor Maldonado byl po kvalifikaci vyšetřován za údajné blokování Heikkiho Kovalainena během její první části. Sportovní komisaři dospěli k názoru, že o blokování se sice jednalo, nicméně rozhodli, že se to obejde bez penalizace. Pilot Williamsu tak vyvázl pouze s napomenutím.

Další článek: Button kvůli náhlému ochlazení tratě doplatil na pozdní výjezd

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen