Střed pole: Kobajaši si doma zapředjížděl

U Sauberu se mohou radovat. Kobajaši bavil diváky pěknými předjížděcími manévry a dojel sedmý, bodoval i Heidfeld. Drobné úspěchy si připsali i Barrichello s Buemim. Naprázdno naopak vyšly Force India i Renault.
Střed pole: Kobajaši si doma zapředjížděl

Sauber
Švýcarský tým může tentokrát slavit. Oba piloti ve Velké ceně Japonska v Suzuce bodovali. Domácí Kamuj Kobajaši předvedl několik vydařených předjížděcích manévrů a ze čtrnáctého místa na startu se zlepšil na sedmé v cíli. "Jsem velmi šťastný, je to skvělý závod pro náš tým. Mám radost i za japonské fanoušky. Viděli vzrušující závod," rozplýval se Japonec, který závodil před domácími fanoušky poprvé po sedmi letech. "Na začátku jsem před sebou viděl nehody a jsem rád, že mě nikdo netrefil," připomněl dvě kolize po startu. Sám měl po zastávce kontakt s Jaimem Alguersuarim, který mu zavřel cestu, i když už byl za Japoncem. I s dírou v kapotáži zdolal Kobajaši další dva jezdce. "Nebylo to tak drsné," komentoval poškození svého vozu. Během závodu si připsal celkem pět úspěšných předjetí. Nick Heidfeld dojel osmý a hned při druhém startu od svého návratu do F1 bodoval. V závěru přepustil sedmé místo svému týmovému kolegovi. "Měl jsem jinou strategii pneumatik a on byl ke konci na měkčích gumách rychlejší," vysvětloval Němec, který se dlouho zdržel za Rubensem Barrichellem. "Tým odvedl dobrou práci, když mě zavolal brzy do boxů. Ve srovnání se Singapurem jsme udělali pokrok v naší závodní výkonnosti. V kvalifikaci ještě máme rezervy." Technický ředitel James Key byl nadšený, že obě odlišné strategie fungovaly, jak měly.

Williams
Rubens Barrichello dnes sice obsadil deváté místo, ale po celý závod cítil ve voze vibrace a připadal si jako na bruslích. "Sice jsme bodovali, ale myslím, že jsme měli být mnohem výše," bilancoval Brazilec. Nico Hülkenberg ujel po nevydařeném startu jen pár desítek metrů. "Pak se objevil Petrov, dotkl se mého pravého předního kola a byl konec. Měli jsme na autě dobrá vylepšení, což potvrdil náš výkon v kvalifikaci, škoda, že jsme skončili tak brzy," litoval Němec.

Toro Rosso
Oba vozy dojely do cíle a Sébastien Buemi si za své desáté místo připsal jeden bod. Švýcar věří, že mohl skončit i před Barrichellem. "Stahoval jsem na něho sekundu na kolo. Možná, že kdybych přezul na měkčí pneumatiky dříve, byl bych konkurenceschopnější a předjel ho," myslí si. Jaime Alguersuari dojel hned za svým týmovým kolegou. Po kolizi s Kobajašim musel Španěl znovu do boxů. "Kobajaši byl mnohem rychlejší než já, ale to není důvod nechat ho předjet, takže jsem bojoval, jak jsem mohl a došlo ke kontaktu. Musel jsem pro nový nos," vzpomínal Alguersuari. Franz Tost se radoval z bodu, ale připomněl, že týmu pomohla odstoupení některých soupeřů.

Force India
Poprvé v sezoně nebyl klasifikován ani jeden z vozů týmu Vidžaje Mallaji. Oběma jezdcům se podařily skvělé starty. Adrian Sutil v závodě sahal po bodech. "Jeli jsme do boxů dost brzy, takže jsem mohl přidat, když ostatní museli do boxů," pochvaloval si Němec. Ve 44. kole se mu při výjezdu ze zatáčky 130R začalo kouřit z vozu a kvůli úniku oleje musel ze závodu odstoupit. Skvělý start předvedl také Vitantonio Liuzzi, ale v první zatáčce do něho najel Felipe Massa. "Nevím, jestli měl nějakou poruchu, ale skončil ve mně jako střela. Nemyslím, že měl v té chvíli auto pod kontrolou. Je to škoda," litoval Ital, který odstoupil v úvodu závodu i před dvěma týdny v Singapuru. 

Renault
Vůbec nejmenší vzdálenost odjely v závodě na Suzuce vozy Renault. Robert Kubica se sice po startu posunul na druhé místo, ale při jízdě za safety carem se mu uvolnilo pravé zadní kolo. "Zahříval jsem pneumatiky a najednou mi ustřelilo auto. Myslle jsem, že to je problém s řízením, ale nakonec to bylo kolo," vzpomínal Polák, který musel vůz odstavit mimo trať. Zatím není jisté, jestli se jednalo o technickou závadu, nebo "jen" o špatné upevnění. Ještě méně se svezl Vitalij Petrov. Sice předvedl pěkný start, ale příliš brzy se řadil před Hülkenberga, kterému urazil kolo. Sám skončil ve svodidlech. Za toto "vystoupení" si vysloužil penalizi pěti míst na startovním roštu příští velké ceny. "Měl jsem po pravé straně Heidfelda. Zrovna vybočil doleva, musel jsem také doleva, abych se mu vyhnul. Bohužel jsem trefil Hülkenberga," popisoval Rus. V týmu pochopitelně litovali, že se nepodařilo proměnit dobré výkony z kvalifikace ve výrazné výsledky v závodě.

Diskuze (40) Další článek: Buttonovi taktika s pneumatikami nevyšla, Hamiltona zradila převodovka
18:16 | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
18:06 | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.
16:58 | Verstappen mění převodovku. Odstartuje z 18. místa
15:13 | Pětkrát se o titulu mistra světa rozhodlo na americké půdě. Bude to dnes pošesté? Závod začíná ve 20:10. 1959: Brabham 1970: Rindt 1974: Fittipaldi 1977: Lauda 2015: Hamilton

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018