Piloti týmů Force Indie, Sauberu, Toro Rosso a Williamsu jsou přesvědčeni o tom, že nebýt deště, který na okruh dorazil během druhé části kvalifikace, mohly být jejich výkony o poznání lepší.
Force India
Nejrychlejším jezdcem ze středu pole byl v Malajsii opět Adrian Sutil z Force Indie. Německý pilot byl v kvalifikaci celkově devátý nejrychlejší, přesto věřil v ještě lepší umístění. Jeho naděje ale zhatila nepřízeň počasí. "Je škoda, že v Q3 přišel déšť, protože naše výkonnost na suchu byla velmi silná. Stále si nejsem ohledně těchto pneumatik na mokru příliš jistý, vůz se v zatáčkách klouzal a byl příliš přetáčivý. Budu doufat v suchý závod, protože máme konkurenceschopné auto a s vyvážením jsem spokojený. Zítřejším cílem je snažit se s dobrou strategií posunout vpřed a získat body nebo možná i něco víc," nechal se slyšet Sutil, jenž si díky Räikkönenově penalizaci ještě o jedno místo polepšil, a do závodu tak odstartuje jako osmý. Paul di Resta byl jedním z pilotů, kteří doplatili na nevyzpytatelné malajské počasí zřejmě nejvíce. Špatné načasování rozhodlo o tom, že se Skot na startu zítřejšího závodu postaví až na nelichotivé patnácté místo. "Celkem frustrující den, protože nás nachytalo počasí. Tento víkend vypadáme silně, takže jsme se před kvalifikací cítili celkem sebevědomě, déšť ale přišel dříve, než jsme očekávali," posteskl si Di Resta, jenž tak alespoň ušetřil sadu čerstvých pneumatik, které se mu zítra budou jistě hodit.
Sauber
Ani na druhý pokus se nepodařilo některému z jezdců Sauberu probojovat do závěrečných bojů o pole position. Jak Nico Hülkenberg, tak Esteban Gutiérrez odstartují do Velké ceny Malajsie z druhé desítky, lepší z dvojice pilotů švýcarského týmu byl v sobotu odpoledne prvně jmenovaný. "Vyvážení vozu stále není úplně správné. V Q2 jsme vyjeli na trať na sadě již použitých středních gum. Neměli jsme informace o počasí, protože se nám rozbil radar. Kdybychom věděli, že přichází déšť, vyjeli bychom na čerstvé sadě. Celkově nebyla naše výkonnost tak dobrá, jak jsem očekával, startem z dvanáctého místa ale nic není ztraceno," ujistil Nico Hülkenberg. Esteban Gutiérrez zaostal za svým týmovým kolegou o více než jednu vteřinu, v konečném zúčtování to však dělá rozdíl pouze dvou míst na roštu. "V Q2 jsme naneštěstí nebyli schopni vytěžit z našeho vozu maximum. Na trať jsme vyjeli příliš pozdě a nechali se nachytat deštěm. Týmu se do kvalifikace podařilo vylepšit nastavení, což je velmi pozitivní. Musíme vše zanalyzovat a poskládat dohromady dobrou strategii, abychom mohli bodovat," dodal Mexičan.
Toro Rosso
V interním duelu mezi jezdci týmu Toro Rosso byl tentokrát rychlejší Daniel Ricciardo, který se do zítřejší Velké ceny Malajsie kvalifikoval na povzbudivém třináctém místě. A nebýt deště, mohl na tom podle svých slov být ještě o něco lépe. S konečným výsledkem byl nicméně spokojen. "Kdyby mi někdo před dnešní kvalifikací řekl, že se můžu podepsat do kolonky na třinácté místo na startu, bral bych to. Je to slušný výsledek, během celého víkendu jsme tak vysoko nebyli. Takže když se na to dívám takto, třinácté místo je celkem dobré, v Q1 jsme ale byli celkem konkurenceschopní a pouze jednu setinu vteřiny od nejlepší desítky. Kvůli dešti jsme možná ztratili příležitost být lepší," usoudil Australan. To druhý jezdec italského týmu Jean-Eric Vergne již se svým výkonem tolik spokojený nebyl, neboť uvízl hned v úvodní části dnešní kvalifikace. "Netuším, o kolik lépe jsem si mohl počínat, ale nikdy není pěkné vypadnout na konci Q1. V posledním sektoru jsem byl pozdržen jiným vozem a ztratil jsem mezi čtyřmi až pěti desetinami, a to mě stálo šanci dostat se do Q2," postěžoval si Francouz. "Pokud bychom chtěli najít pozitiva, pak jsem alespoň pro závod ušetřil sadu nových pneumatik, což by mohlo být důležité, protože tato trať je na pneumatiky velmi tvrdá. Že jsem za svým týmovým kolegou? Dnes to nic neznamená, důležité bude být před ním zítra!" doplnil Vergne.
Williams
Tým z Grove zaznamenal od minulého týdne podle slov svých jezdců jistý pokrok vpřed. Ten ale nakonec kvůli nepříznivým povětrnostním podmínkám nebyl tak patrný. "Měli jsme smůlu kvůli dešti v Q2, což znamenalo, že jsme byli donuceni přerušit kolo. Na trati se vůz choval lépe a byla tu šance, že bychom mohli zabojovat o Q3. Stále nás čeká hodně práce, abychom vylepšili vůz a stáhli ztrátu, teď ale budeme tvrdě pracovat na tom, abychom se připravili na zítřejší závod," podotkl Maldonado, jenž v sobotním souboji s časem obsadil šestnácté místo. Slabou útěchou mu tak alespoň mohla být skutečnost, že porazil svého týmového kolegu Valtteriho Bottase, který skončil osmnáctý: "Je znepokojivé, že jsem se dnes nedostal do Q2, zejména když jsme cítili, že se vůz zlepšil v porovnání s minulým týdnem. Jízdy na tvrdých pneumatikách vypadaly dobře a vůz reagoval skvěle. Očekávali jsme, že toho ze střední směsi vytěžíme více, ale neměli jsme žádnou extra přilnavost. Ke konci byly časy vyrovnané, takže jsme se do Q2 neprobojovali. Naše výkonnost v dlouhých jízdách ale znamená, budeme mít za cíl si zítra z naší startovní pozice o něco polepšit."