Střed pole: Kamuj Kobajaši bodoval po sedmi dlouhých závodech

Force India posilnila svoji šestou pozici v Poháru konstruktérů ziskem šesti bodů, které si z okuhu Yas Marina odváží . Bod za desáté místo si připsal také Japonec Kobajaši.
Střed pole: Kamuj Kobajaši bodoval po sedmi dlouhých závodech

Force India

Důvod k radosti mohl mít po projetí cílem Adrian Sutil, který se svým vozem dojel na pěkném osmém místě. "Původně jsme plánovali jet na strategii jedné zastávky, ale tým se rozhodl to změnit na strategii dvou zastávek. Spoustu času v závodě jsem strávil bojováním se Schumacherem a v prostředním stintu jsem se dokázal dostat před něj. Ale možná jsem prostřední stint přetáhl o jedno kolo. Když jsme byli oba ke konci závodu na střední směsi, dostal se přede mě. Byl jsem za ním blízko, ale oba jsme měli podobné tempo a já už jsem se před něj dostat nedokázal," popsal svůj závod Adrian Sutil. Se ztrátou dalších třiadvaceti vteřin viděl šachovnicovou vlajku také druhý jezdec Force Indie. "Ohlédnu-li se zpět, můj závod s jednou zastávkou nebyla úplně optimální strategie, ale cítili jsme, že by se to mohlo vyplatit a zkusili jsme to. Prvních třicet kol bylo docela těžkých. Měl jsem dobrý boj s Buemim v úvodních kolech a myslím si, že jsme měli docela štěstí, že odstoupil, což můj závod trochu ulehčilo. Když jsem přeměnil na měkké pneumatiky, rychlost vozu byla velmi silná," pochvaloval si dnes devátý Skot.

Sauber

Duo švýcarského týmu obsadilo v dnešním závodě desáté a jedenácté místo. Z jednoho bodu se po projetí cílem radoval Kamuj Kobajaši. "Měl jsem velmi dlouhé období bez bodů a je pro mě velmi důležité, že jsem to ukončil. Měl jsem velmi dobrý start a byl jsem schopný v prvním kole postoupit o pět příček. Výkon pneumatik po startu a během závodu byl vlastně lepší, než jsem očekával. Odstartoval jsem na střední směsi a na roštu jsem byl až šestnáctý. Toto je očividně ta situace, ve které musíte využít šanci," poznamenal japonský jezdec. "Pro dnešní závod jsem měl větší představy. Toho, co se stalo v prvním kole, je škoda. V sedmé zatáčce byla fronta a já jsem se nemohl vyhnout vozu Adriana Sutila. Nebylo hned jasné, jak velké to poškození je, ale poté mi tým řekl, že přední křídlo je zničené a že musím po druhém kole zajet do boxů. Ve třetím stintu jsem znovu jel na měkkých pneumatikách a chvíli jsem jezdil na desátém místě, ale poté jsem znovu začal s pneumatikami zápasit a také mi posledních dvanáct kol nefungoval KERS," nechal se slyšet v cíli jedenáctý Sergio Pérez.

Williams

Williams měl po včerejší kvalifikaci zaděláno na pořádnou výsledkovou blamáž. Jeho jezdci ale v průběhu závodu zaznamenali velký postup vpřed a nakonec obsadili dvanácté, respektive čtrnácté místo. "Byl to velmi dobrý závod. Odstartovali jsme z konce, ale já jsem celou dobu bojoval a nakonec jsme skoro bojovali o body. Odvedli jsme dobrou práci, abychom dokončili tam, kde jsme dokončili," připomíná Barrichello. Pastor Maldonado si během závodu vysloužil od sportovních komisařů penalizaci, která jej stála možnost bojovat o vyšší pozice. "Naše rychlost byla na začátku závodu trochu pomalá, ale když jsme přešli na měkké pneumatiky, zlepšila se. Naneštěstí, moje penalizace průjezdu boxy nás stála spoustu času a potenciálně také lepší výsledek. Nás celkový výkon byl lepší, než byl nedávno. Dnes jsem byl s vozem spokojený," doplnil Venezuelan.

Renault

Vitalij Petrov si oproti startu o jednu příčku pohoršil, což znamenalo konečné třinácté místo. "Bylo to docela frustrující odpoledne, protože moje DRS nefungovalo. Mysleli jsme, že budeme moci bojovat s vozy před námi, ale byli jsme docela bezradní, takže jsme se rozhodli změnit strategii. Střední pneumatiky nevydržely dostatečně dlouho, takže jsem se musel vrátit zpět do boxů k výměně na měkké pneumatiky. Naneštěstí to skočilo tak, že jsme byli příliš pomalí," posteskl si Petrov. "Buďme upřímní - není tu ani špetka útěchy, kterou bychom si z toho výkonu mohli vzít," řekl poněkud bezostyšně Bruno Senna. "Byli jsme zužováni závadou na KERS a penalizací průjezdu boxy. Když dáme tyto věci do hromady, skončili jsme tam, kde jsme skončili," zrekapituloval Brazilec, jenž dovezl svůj černozlatý vůz na šestnáctém místě.

Toro Rosso

Na Velkou cenu Abú Zabí se rozhodně nebude jezdcům italského týmu vzpomínat dobře. Po nepovedené kvalifikaci si pořádnou porci smůly vybrali také v závodě. Jaime Alguersuari dojel až patnáctý. "Výsledkem, kterého jsme tento víkend dosáhli, jsem velmi zklamaný. Strategie, kterou jsme zvolili, byla, co se týče nastavení aerodynamiky, nejlepší možná pro usnadnění předjíždění v závodě. Každopádně, po prvních čtyřech nebo pěti kolech to vypadalo, že jsem trpěl nějakým opotřebením pneumatik a ztrácel jsem záď vozu. Poté přišel klíčový moment v mém závodě, když jsem zajel k zastávce v boxech a stala se chyba, která mě stála spoustu času a způsobila můj propad pořadím," vysvětlil Alguersuari. Kolegu Buemiho vyřadil ze závodu problém na hydraulickém systému, což znamená, že Toro Rosso opouští Spojené arabské emiráty bez bodů. "Musel jsem odstoupit ze závodu kvůli ztrátě kapaliny z hydraulického systému, což jsem nejdříve pocítil na ztrátě posilovače řízení, který na hydraulice velmi záleží. Poté jsem nemohl řadit, takže se nedalo dělat nic jiného, než dovézt vůz do boxů a odstoupit," zalitoval Švýcar.

Další článek: GP Abú Zabí 2011 - neděle

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10