Force India posilnila svoji šestou pozici v Poháru konstruktérů ziskem šesti bodů, které si z okuhu Yas Marina odváží . Bod za desáté místo si připsal také Japonec Kobajaši.
Force India
Důvod k radosti mohl mít po
projetí cílem Adrian Sutil, který se svým vozem dojel na pěkném osmém místě. "Původně jsme plánovali jet na
strategii jedné zastávky, ale tým se rozhodl to změnit na strategii dvou
zastávek. Spoustu času v závodě jsem strávil bojováním se Schumacherem a v prostředním
stintu jsem se dokázal dostat před něj. Ale možná jsem prostřední stint přetáhl
o jedno kolo. Když jsme byli oba ke konci závodu na střední směsi, dostal se
přede mě. Byl jsem za ním blízko, ale oba jsme měli podobné tempo a já už jsem
se před něj dostat nedokázal," popsal svůj závod Adrian Sutil. Se ztrátou
dalších třiadvaceti vteřin viděl šachovnicovou vlajku také druhý jezdec Force
Indie. "Ohlédnu-li se zpět, můj závod s jednou zastávkou nebyla úplně
optimální strategie, ale cítili jsme, že by se to mohlo vyplatit a zkusili jsme
to. Prvních třicet kol bylo docela těžkých. Měl jsem dobrý boj s Buemim
v úvodních kolech a myslím si, že jsme měli docela štěstí, že odstoupil,
což můj závod trochu ulehčilo. Když jsem přeměnil na měkké pneumatiky, rychlost
vozu byla velmi silná," pochvaloval si dnes devátý Skot.
Sauber
Duo švýcarského týmu obsadilo v dnešním
závodě desáté a jedenácté místo. Z jednoho bodu se po projetí cílem radoval Kamuj Kobajaši. "Měl jsem velmi dlouhé období bez bodů a je pro mě
velmi důležité, že jsem to ukončil. Měl jsem velmi dobrý start a byl jsem
schopný v prvním kole postoupit o pět příček. Výkon pneumatik po startu a
během závodu byl vlastně lepší, než jsem očekával. Odstartoval jsem na střední
směsi a na roštu jsem byl až šestnáctý. Toto je očividně ta situace, ve které
musíte využít šanci," poznamenal japonský jezdec. "Pro dnešní závod jsem měl
větší představy. Toho, co se stalo v prvním kole, je škoda. V sedmé zatáčce
byla fronta a já jsem se nemohl vyhnout vozu Adriana Sutila. Nebylo hned jasné,
jak velké to poškození je, ale poté mi tým řekl, že přední křídlo je zničené a
že musím po druhém kole zajet do boxů. Ve třetím stintu jsem znovu jel na
měkkých pneumatikách a chvíli jsem jezdil na desátém místě, ale poté jsem znovu
začal s pneumatikami zápasit a také mi posledních dvanáct kol nefungoval
KERS," nechal se slyšet v cíli jedenáctý Sergio Pérez.
Williams
Williams měl po včerejší
kvalifikaci zaděláno na pořádnou výsledkovou blamáž. Jeho jezdci ale v průběhu
závodu zaznamenali velký postup vpřed a nakonec obsadili dvanácté, respektive
čtrnácté místo. "Byl to velmi dobrý závod. Odstartovali jsme z konce, ale
já jsem celou dobu bojoval a nakonec jsme skoro bojovali o body. Odvedli jsme
dobrou práci, abychom dokončili tam, kde jsme dokončili," připomíná
Barrichello. Pastor Maldonado si během závodu vysloužil od sportovních komisařů
penalizaci, která jej stála možnost bojovat o vyšší pozice. "Naše rychlost byla
na začátku závodu trochu pomalá, ale když jsme přešli na měkké pneumatiky,
zlepšila se. Naneštěstí, moje penalizace průjezdu boxy nás stála spoustu času a
potenciálně také lepší výsledek. Nás celkový výkon byl lepší, než byl nedávno.
Dnes jsem byl s vozem spokojený," doplnil Venezuelan.
Renault
Vitalij Petrov si oproti startu o
jednu příčku pohoršil, což znamenalo konečné třinácté místo. "Bylo to docela
frustrující odpoledne, protože moje DRS nefungovalo. Mysleli jsme, že budeme
moci bojovat s vozy před námi, ale byli jsme docela bezradní, takže jsme
se rozhodli změnit strategii. Střední pneumatiky nevydržely dostatečně dlouho,
takže jsem se musel vrátit zpět do boxů k výměně na měkké pneumatiky.
Naneštěstí to skočilo tak, že jsme byli příliš pomalí," posteskl si Petrov. "Buďme
upřímní - není tu ani špetka útěchy, kterou bychom si z toho výkonu mohli
vzít," řekl poněkud bezostyšně Bruno Senna. "Byli jsme zužováni závadou na KERS
a penalizací průjezdu boxy. Když dáme tyto věci do hromady, skončili jsme tam,
kde jsme skončili," zrekapituloval Brazilec, jenž dovezl svůj černozlatý vůz na
šestnáctém místě.
Toro Rosso
Na Velkou cenu Abú Zabí se
rozhodně nebude jezdcům italského týmu vzpomínat dobře. Po nepovedené
kvalifikaci si pořádnou porci smůly vybrali také v závodě. Jaime
Alguersuari dojel až patnáctý. "Výsledkem, kterého jsme tento víkend dosáhli,
jsem velmi zklamaný. Strategie, kterou jsme zvolili, byla, co se týče nastavení
aerodynamiky, nejlepší možná pro usnadnění předjíždění v závodě.
Každopádně, po prvních čtyřech nebo pěti kolech to vypadalo, že jsem trpěl
nějakým opotřebením pneumatik a ztrácel jsem záď vozu. Poté přišel klíčový
moment v mém závodě, když jsem zajel k zastávce v boxech a stala
se chyba, která mě stála spoustu času a způsobila můj propad pořadím,"
vysvětlil Alguersuari. Kolegu Buemiho vyřadil ze závodu problém na hydraulickém
systému, což znamená, že Toro Rosso opouští Spojené arabské emiráty bez bodů. "Musel
jsem odstoupit ze závodu kvůli ztrátě kapaliny z hydraulického systému,
což jsem nejdříve pocítil na ztrátě posilovače řízení, který na hydraulice
velmi záleží. Poté jsem nemohl řadit, takže se nedalo dělat nic jiného, než
dovézt vůz do boxů a odstoupit," zalitoval Švýcar.