Kvalifikace na Velkou cenu Singapuru dopadla z týmů ze středu pole nejlépe pro stáj Force India, zapomenout na ni budou naopak chtít u Renaultu. Williams nadále potvrzuje zlepšenou formu.
Force India
Oběma pilotům indické stáje
se podařilo postoupit do závěrečné části kvalifikace. V té však na trať už
nevyjeli. Na startu závodu obsadí pátou řadu. "Když jsme vstupovali do
kvalifikace, cítili jsme, že máme rychlost na to být v první desítce. Dosáhnout
lepšího než devátého a desátého místo by ale bylo velmi obtížné. Takže, když
jsme dosáhli Q3, cítili jsme, že jsme z našeho vozu dostali maximum a bylo
by lepší rozhodnutí, kdybychom ušetřili sadu našich pneumatik. Myslím si, že
výhoda v podobě pošetření nové sady stojí za to, protože je to náročný
závod na pneumatiky a máme tak více možností při volbě strategie," usuzuje
Sutil. Paul di Resta slova svého kolegy potvrdil: "Když uvážím, jak těžký den
jsem měl včera, cítím se velmi dobře, když vím, že do své první Velké ceny
Singapuru odstartuji z desátého místa. Už včera jsme věděli, že tu auto má
dobrý výkon, a já si myslím, že jsme vytěžili maximum z toho, co jsme v kvalifikaci
vytěžit mohli. To proto jsme zůstali v garáži během Q3, což nám dává volnou
ruku ve výběru pneumatik pro zítřek."
Sauber
Sergiu Perézovi jen těsně unikly
boje v Q3. Dnes vybojoval nadějnou jedenáctou pozici. "Celkově jsem s naším
dnešním kvalifikačním výkonem potěšen, ačkoliv je škoda, že jsme nedokázali
proniknout do Q3. Bylo to velmi těsné. Nicméně, na zítřek si velmi věřím.
Obvykle máme silné závodní tempo. Okruh je velice technický a jezdec snadno
udělá chybu. Pevně věřím, že zítra skončím na bodech," sdělil sebevědomě Pérez.
Zato Kamuj Kobajaši bude chtít na singapurskou kvalifikaci rychle zapomenout.
Postaral se totiž o vyvěšení červených vlajek poté, co se svým vozem narazil do
ochranné bariéry v desáté zatáčce. Zbylo na něj tak nelichotivé sedmnácté
místo. "Byla to moje chyba. Je mi týmu velice líto. V desáté zatáčce jsem
přejel přes obrubník až moc, auto vyskočilo velmi vysoko a toto byl výsledek.
Viděl jsem šanci bojovat o Q3, ale nevyšlo to. Byl jsem odvezen do
zdravotnického centra a byl jsem docela překvapen, jak pečlivě mě prohlédli.
Každopádně, psychicky jsem absolutně v pohodě," ujistil Japonec.
Williams
U Rubense Barrichella zavládly po
kvalifikaci smíšené pocity. Dvanácté místo sice není kdovíjaký skvělý výsledek,
ale vezmeme-li v potaz letošní formu modrobílé stáje, mohou být v týmu
Franka Williamse vlastně spokojeni. "Na tento výsledek se můžeme dívat ze dvou
pohledů - nikdy nemůžete být s dvanáctým místem spokojen, ale poskládali
jsme do kupy dobré kolo, a s tím bychom spokojeni být měli. Toto je skvělý
okruh, jeden z těch, který si velmi užívám. Je ale také docela záludný.
Problémem tu jsou obrubníky, jak jsme mohli vidět u incidentu Kobajašiho, takže
musíte být velmi opatrní," vysvětlil hlavní nástrahu městské trati Barrichello.
Maldonado zaostal za Barrichellem o dvě desetiny sekundy, což znamená na startu
zítřejšího závodu slušné třinácté místo. "Dnes bylo těžké dostat pneumatiky na
provozní teplotu, obzvláště ty tvrdší. To mě stálo čas. Na konci Q2 jsme sice
mohli ještě trochu zvýšit teplotu na předních pneumatikách, ale bylo to (chování
vozu)v pořádku. Zajel jsem dost silné kolo na to, abych se dostal na
třináctou pozici," nechal se slyšet Venezuelan.
Toro Rosso
Z jezdců italské stáje byl v sobotu
večer protentokrát úspěšnější Sébastien Buemi, který vybojoval čtrnácté místo. "Se
svým výkonem jsem nakonec spokojen. Cítil jsem, že jsem v Q1 a v Q2
dokázal zajet dobré časy. Je pravda, že v kvalifikacích vždy postrádáme
trochu výkonu, ale nedávno jsme viděli, že to nijak neovlivňuje naše šance na
zajetí dobrého závodu. Takže doufám, že to zítra bude právě tento případ. Podařilo
se nám ušetřit jednu sadu nových super měkkých pneumatik. Zítra to bude
extrémně těžký a dlouhý závod a bude velmi důležité udržet koncentraci od
startu až do cíle," řekl Buemi. Jaime Alguersuari se během víkendu potýkal s drobnými
problémy s přilnavostí. Do závodu ale bude vstupovat s čistým svědomím.
Z vozu podle svých slov dostal maximum: "Dnes odpoledne jsem udělal, co
jsem mohl. Snažil jsem se, jak nejvíc to jen šlo. Jenže oproti včerejšku, kdy
jsem byl s autem spokojen, tomu dnes tak nebylo. Velmi jsem zápasil s nastavením.
Hlavním problémem byl nedostatek přilnavosti. Proto cítím, že to, čeho jsem
dosáhl, bylo maximem. Zítra se v závodě, který je obvykle nejdelší v roce
a ve kterém jsou podmínky pro jezdce a vozy velmi těžké, může vše změnit."
Renault
Pro Renault byla dnešní
kvalifikace zklamáním. Bruno Senna sice porazil kolegu Petrova, nicméně na
startu závodu bude stát jen o dvě místa před ním, tedy na patnácté pozici. "Dnes
ráno jsme s vozem dobře pokročili, ale nebylo to dostatečně na to, abychom
se dostali do Q3. Tlačil jsem na pilu velmi tvrdě a udělal jsem chybu, když
jsem přejel přes obrubník tak, že to poznamenalo mé zadní pneumatiky. Nakonec
mohu být z devadesáti procent se svým kolem spokojen. Bylo by těžké dostat
z auta více," uznal Senna. Vitalij Petrov uvízl již v první části.
Příčinu svého nezdaru přičítá špatnému projetí třinácté zatáčky při svém
posledním kvalifikačním pokusu. "Abych byl upřímný, nebyla to stoprocentní
chyba. Vypadalo to jako chyba, protože jsem neudělal nic speciálního -
nezabrzdil jsem pozdě ani jsem nezkusil najet do té zatáčky rychleji. Prostě
jsem jen ztratil záď vozu. Byl jsem možná o něco tvrdší než obvykle, poté jsem
se snažil udržet rychlost o něco déle, ale najednou jsem ztratil kontrolu nad
zádí vozu," vysvětlil ruský závodník.