Střed pole: Jezdci Force India v první desítce

Kvalifikace na Velkou cenu Singapuru dopadla z týmů ze středu pole nejlépe pro stáj Force India, zapomenout na ni budou naopak chtít u Renaultu. Williams nadále potvrzuje zlepšenou formu.
Střed pole: Jezdci Force India v první desítce

Force India

Oběma pilotům indické stáje se podařilo postoupit do závěrečné části kvalifikace. V té však na trať už nevyjeli. Na startu závodu obsadí pátou řadu. "Když jsme vstupovali do kvalifikace, cítili jsme, že máme rychlost na to být v první desítce. Dosáhnout lepšího než devátého a desátého místo by ale bylo velmi obtížné. Takže, když jsme dosáhli Q3, cítili jsme, že jsme z našeho vozu dostali maximum a bylo by lepší rozhodnutí, kdybychom ušetřili sadu našich pneumatik. Myslím si, že výhoda v podobě pošetření nové sady stojí za to, protože je to náročný závod na pneumatiky a máme tak více možností při volbě strategie," usuzuje Sutil. Paul di Resta slova svého kolegy potvrdil: "Když uvážím, jak těžký den jsem měl včera, cítím se velmi dobře, když vím, že do své první Velké ceny Singapuru odstartuji z desátého místa. Už včera jsme věděli, že tu auto má dobrý výkon, a já si myslím, že jsme vytěžili maximum z toho, co jsme v kvalifikaci vytěžit mohli. To proto jsme zůstali v garáži během Q3, což nám dává volnou ruku ve výběru pneumatik pro zítřek."

Sauber

Sergiu Perézovi jen těsně unikly boje v Q3. Dnes vybojoval nadějnou jedenáctou pozici. "Celkově jsem s naším dnešním kvalifikačním výkonem potěšen, ačkoliv je škoda, že jsme nedokázali proniknout do Q3. Bylo to velmi těsné. Nicméně, na zítřek si velmi věřím. Obvykle máme silné závodní tempo. Okruh je velice technický a jezdec snadno udělá chybu. Pevně věřím, že zítra skončím na bodech," sdělil sebevědomě Pérez. Zato Kamuj Kobajaši bude chtít na singapurskou kvalifikaci rychle zapomenout. Postaral se totiž o vyvěšení červených vlajek poté, co se svým vozem narazil do ochranné bariéry v desáté zatáčce. Zbylo na něj tak nelichotivé sedmnácté místo. "Byla to moje chyba. Je mi týmu velice líto. V desáté zatáčce jsem přejel přes obrubník až moc, auto vyskočilo velmi vysoko a toto byl výsledek. Viděl jsem šanci bojovat o Q3, ale nevyšlo to. Byl jsem odvezen do zdravotnického centra a byl jsem docela překvapen, jak pečlivě mě prohlédli. Každopádně, psychicky jsem absolutně v pohodě," ujistil Japonec.

Williams

U Rubense Barrichella zavládly po kvalifikaci smíšené pocity. Dvanácté místo sice není kdovíjaký skvělý výsledek, ale vezmeme-li v potaz letošní formu modrobílé stáje, mohou být v týmu Franka Williamse vlastně spokojeni. "Na tento výsledek se můžeme dívat ze dvou pohledů - nikdy nemůžete být s dvanáctým místem spokojen, ale poskládali jsme do kupy dobré kolo, a s tím bychom spokojeni být měli. Toto je skvělý okruh, jeden z těch, který si velmi užívám. Je ale také docela záludný. Problémem tu jsou obrubníky, jak jsme mohli vidět u incidentu Kobajašiho, takže musíte být velmi opatrní," vysvětlil hlavní nástrahu městské trati Barrichello. Maldonado zaostal za Barrichellem o dvě desetiny sekundy, což znamená na startu zítřejšího závodu slušné třinácté místo. "Dnes bylo těžké dostat pneumatiky na provozní teplotu, obzvláště ty tvrdší. To mě stálo čas. Na konci Q2 jsme sice mohli ještě trochu zvýšit teplotu na předních pneumatikách, ale bylo to (chování vozu)v pořádku. Zajel jsem dost silné kolo na to, abych se dostal na třináctou pozici," nechal se slyšet Venezuelan.

Toro Rosso

Z jezdců italské stáje byl v sobotu večer protentokrát úspěšnější Sébastien Buemi, který vybojoval čtrnácté místo. "Se svým výkonem jsem nakonec spokojen. Cítil jsem, že jsem v Q1 a v Q2 dokázal zajet dobré časy. Je pravda, že v kvalifikacích vždy postrádáme trochu výkonu, ale nedávno jsme viděli, že to nijak neovlivňuje naše šance na zajetí dobrého závodu. Takže doufám, že to zítra bude právě tento případ. Podařilo se nám ušetřit jednu sadu nových super měkkých pneumatik. Zítra to bude extrémně těžký a dlouhý závod a bude velmi důležité udržet koncentraci od startu až do cíle," řekl Buemi. Jaime Alguersuari se během víkendu potýkal s drobnými problémy s přilnavostí. Do závodu ale bude vstupovat s čistým svědomím. Z vozu podle svých slov dostal maximum: "Dnes odpoledne jsem udělal, co jsem mohl. Snažil jsem se, jak nejvíc to jen šlo. Jenže oproti včerejšku, kdy jsem byl s autem spokojen, tomu dnes tak nebylo. Velmi jsem zápasil s nastavením. Hlavním problémem byl nedostatek přilnavosti. Proto cítím, že to, čeho jsem dosáhl, bylo maximem. Zítra se v závodě, který je obvykle nejdelší v roce a ve kterém jsou podmínky pro jezdce a vozy velmi těžké, může vše změnit."

Renault

Pro Renault byla dnešní kvalifikace zklamáním. Bruno Senna sice porazil kolegu Petrova, nicméně na startu závodu bude stát jen o dvě místa před ním, tedy na patnácté pozici. "Dnes ráno jsme s vozem dobře pokročili, ale nebylo to dostatečně na to, abychom se dostali do Q3. Tlačil jsem na pilu velmi tvrdě a udělal jsem chybu, když jsem přejel přes obrubník tak, že to poznamenalo mé zadní pneumatiky. Nakonec mohu být z devadesáti procent se svým kolem spokojen. Bylo by těžké dostat z auta více," uznal Senna. Vitalij Petrov uvízl již v první části. Příčinu svého nezdaru přičítá špatnému projetí třinácté zatáčky při svém posledním kvalifikačním pokusu. "Abych byl upřímný, nebyla to stoprocentní chyba. Vypadalo to jako chyba, protože jsem neudělal nic speciálního - nezabrzdil jsem pozdě ani jsem nezkusil najet do té zatáčky rychleji. Prostě jsem jen ztratil záď vozu. Byl jsem možná o něco tvrdší než obvykle, poté jsem se snažil udržet rychlost o něco déle, ale najednou jsem ztratil kontrolu nad zádí vozu," vysvětlil ruský závodník.

Další článek: Novější týmy: Ricciardo opět porazil Liuzziho

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10