Střed pole: Hülkenbergův heroický výkon zajistil Sauberu velkou porci bodů

Střed pole: Hülkenbergův heroický výkon zajistil Sauberu velkou porci bodů

Německý pilot hájící barvy švýcarského týmu byl jediným ze středu pole, jehož jméno svítilo ve výsledkové listině GP Koreje v první desítce. Williamsu scházela rychlost, zatímco Toro Rosso a Force Indii spolehlivost.

Sauber

Pomyslný titul největšího bojovníka v dnešním klání bez pochyby patří Niku Hülkenbergovi ze Sauberu. Německému jezdci se po celou dobu závodu dařilo za svými zády držet hned několik pilotů z top týmů, jmenovitě pak Lewise Hamiltona, Fernanda Alonsa či Marka Webbera, a po zásluze si dojel pro fantastické čtvrté místo v cíli. Na svůj výkon proto mohl být patřičně hrdý. “Dnes jsem zajel jeden z nejlepších závodů ve své dosavadní kariéře. Ve svých zpětných zrcátkách jsem viděl vozy už i dříve, ale dnes jich tam bylo opravdu hodně a bylo to otravné. Lewis na mě ke konci skutečně tlačil, zejména pak v posledním sektoru. Věděl jsem, že ze zatáčky 1 musím mít dobrý výjezd. Trakce vozu dnes byla velmi dobrá, takže to mě udrželo naživu proti Fernandovi a později i proti Lewisovi. Také jsme byli velmi rychlí na rovinkách. Měl jsem dobrý start, ačkoliv jsem se v první zatáčce ocitl na vnějšku, což se zprvu ukázalo jako nevýhoda, pak jsem ale měl opravdu dobrý aerodynamický pytel a byl jsem schopný (Alonsa) po vnějšku předjet. Velké díky celému týmu za to, že mi dnes poskytl tak excelentní vůz,“ podotkl Hülkenberg, díky němuž se bodové konto Sauberu rozrostlo o dalších dvanáct bodů. K nim tentokrát neměl daleko ani druhý jezdec švýcarské stáje Esteban Gutiérrez. Také Mexičan podal v Koreji velmi povedený výkon, nakonec však odjíždí s prázdnou. Na poslední bodované místo ztratil v cíli závodu pouhých osm desetin vteřiny. “Měl jsem velmi dobrý start, pak jsem dojel do zatáčky 3 a uviděl, co se stalo. Snažil jsem se ochránit svoji pozici, moje zadní kola se zablokovala, a proto jsem ztratil pár pozic. Zotavit se z toho byla celkem výzva. Svedl jsem nějaké dobré bitvy s Massou a Checem, kteří se blížili zezadu. Samozřejmě že jsem dnes chtěl bodovat, ale takové je závodění.  Je to skvělá zkušenost a pomůže mi to zlepšit mé závodnické dovednosti,“ nechal se slyšet dnes jedenáctý Gutiérrez.

Williams

Týmové klání jezdců Williamsu dnes vyhrál Valtteri Bottas, jenž předčil svého zkušenějšího týmového kolegu Pastora Maldonada. Na lepší než dvanácté místo to ale nestačilo. “Měl jsem trochu smůlu s tím incidentem v prvním kole, když jsem byl zablokován a ztratil pozici, zatímco ostatní byli schopni si polepšit. První stint byl obtížný, jelikož jsem měl problémy se super měkkými pneumatikami. V druhém stintu se ale na středních výkonnost hodně zlepšila a safety car mi dovolil dotáhnout se k nejlepší desítce. Ke konci už to bylo jen o tom, abychom se ujistili, že budeme mít v pneumatikách přilnavost na to, abychom mohli v posledních kolech bojovat o nějaké body. Myslím si ale, že dvanácté místo bylo férovým výsledkem, jelikož vozy, které skončily před námi, měly po celý víkend lepší výkonnost,“ uznal Fin. A podobného názoru byl také Pastor Maldonado. “Měl jsem velmi dobré první kolo, incident v zatáčce 3 mi umožnil polepšit si o mnoho míst. Snažil jsem si svoji pozici v nejlepší desítce udržet, ale safety cary mě dneska přibrzdily. Vozy za mnou se mi byly schopny přiblížit a po druhém restartu měly příliš mnoho výkonnosti a byly schopny mě předjet. Je znepokojující nedojet na bodech, konečný výsledek je ale férovým odrazem naší výkonnosti o tomto víkendu,“ prohlásil Venezuelan.

Toro Rosso

Stáj z Faenzy si prožila další neúspěšný víkend a podobně jako před čtrnácti dny v Singapuru odjíždí i tentokrát bez bodů. Ba co víc, ani jeden z jeho jezdců nespatřil šachovnicový praporek, oba dva museli odstoupit jen pár kol před koncem závodu. “V tuhle chvíli si nejsme tak úplně jisti, co se tam ke konci stalo,“ řekl Jean-Eric Vergne. “Cítil jsem, že vůz táhne na jednu stranu a že něco očividně není v pořádku, takže mě tým zavolal do boxů. Po celou dobu bylo jasné, že to bude obtížný víkend. Startoval jsem ze šestnácté pozice, a když jsem si v úvodních fázích polepšil o několik míst, začal jsem trpět opotřebením pneumatik. Takže jsem souhlasil s tím, když se mě tým rozhodl přepnout ze strategie dvou zastávek na tři. Teď bych se prostě jen chtěl dostat do Suzuky a znova odstartovat, ale musíme udělat spoustu práce, jestliže se chceme vrátit na tu výkonnostní úroveň, jakou jsme zde měli mít.“ Mechanické problémy postihly také Daniela Ricciarda: “Myslím, že v dnešním závodě jsme udělali všechno, co jsme jen mohli. Měl jsem slušný první stint a na primárních pneumatikách jsem se snažil jet tak dlouho, jak jen to bylo možné. Vůz dokonalý nebyl, ale byl dostatečně dobrý na to, abychom několik kol před cílem byli na bodované pozici, a já se vozil pěkně na devátém místě. Je to déjà vu, jelikož ten samý scénář se tu odehrál před rokem, kdy jsem pár kol před cílem přijel do zatáčky 3, zabrzdil jsem a vůz okamžitě ustřelil doleva. Tehdy mě to stálo jedno místo. Když jsem ale teď vystoupil z kokpitu, viděl jsem, že v pravém předním rohu (mého vozu) byl mechanický problém. Osobně jsem byl se svým dnešním výkonem spokojen. Možná jsme neměli vůz na nejlepší desítku, já byl ale schopen v ní bojovat. A je velmi frustrující pro mě a pro tým, že jsme za to nebyli nějak odměněni.“

Force India

Jestliže chtěla Force Indie ve zbývajících závodech letošní sezony pravidelně dojíždět před jezdci McLarenu ve snaze získat konečné páté místo v Poháru konstruktérů, pak tento smělý plán doznává v posledních velkých cenách značných trhlin. Po letní přestávce totiž indická stáj zatím pokaždé získala méně bodů než konkurenti od McLarenu a nejinak tomu bylo i v Koreji, kde navíc ani jeden z jejich jezdců nedojel do cíle. “V prvním kole jsem měl celkem smůlu, protože když se Massa dostal do hodin, všichni si to namířili vnitřkem a někdo mi najel do předního křídla. Poškození nebylo tak špatné, pořád jsem ale musel zajet do boxů pro nové. Jak závod pokračoval, byl jsem schopný se probojovat zpět a po safety caru jsem byl na dvanáctém místě s tím, že už nemám v plánu znova zajet do boxů. Na restartu jsem při brzdění do zatáčky 3 ztratil zadek. Vážně nevím proč (se tak stalo), jelikož jsem nebrzdil pozdě, ale vůz zkrátka ustřelil. Trefil jsem Webbera, takže se mu omlouvám za to, že jsem mu ukončil závod. Je to znepokojující konec závodu, protože věřím, že tu stále byla šance na body,“ posteskl si Sutil. A s omluvou musel vyrukovat také Paul di Resta: “Musím dát ruce nahoru a omluvit se týmu. Možná jsem ten obrubník vzal trochu víc zostra, a to mě poslalo mimo trať. Způsob, jakým jsme vůz nastavili, znamenal, že se choval trochu nervózně a obtížně se řídil, a to mě dnes nachytalo, ačkoliv je těžké říct, jestli nás to stálo body. Výkonnost v závodě nebyla taková, jakou jsme chtěli, a přední pneumatiky se velmi rychle opotřebovávaly.“ 

Doporučujeme

Články odjinud