Střed pole: Hülkenberg svým skvělým výkonem zastínil všechny ostatní

Hned dva piloti ze středu pole dosáhli ve Velké ceně Itálie na bodovaná umístění. V nejlepší desítce dojeli Nico Hülkenberg i Daniel Ricciardo. Ostatním scházela rychlost či spolehlivá technika.
Střed pole: Hülkenberg svým skvělým výkonem zastínil všechny ostatní

Sauber

V dosavadním průběhu letošní sezony posbíral Nico Hülkenberg celkem sedm bodů, dnes se mu jich na vysokorychlostním okruhu v Monze podařilo získat rovných deset, čímž tak bodové konto svého týmu výrazně navýšil. Základ k tomuto vynikajícímu výsledku položil německý pilot ve službách Sauberu během včerejší kvalifikace, v níž byl třetí nejrychlejší. A přestože si v závodě nakonec o dvě příčky pohoršil, stále měl spoustu důvodů k radosti. “Je to skvělý výsledek a po včerejšku další skvělý výkon týmu. S pátým místem jsem velmi spokojený, byl to ideální výsledek,“ rozplýval se Nico Hülkenberg. “Navzdory tomu, že jsem startoval třetí, bylo po celou dobu jasné, že není realistické udržet ferrari a red bully za námi. Hned na startu jsem ztratil dvě místa, pak ale byla rychlost dobrá, a zejména ke konci jsem byl schopný je znovu trochu dostihnout. Udržel jsem za sebou mercedes, přičemž mi Rosberg nenechal žádný prostor pro chybu. Konečně máme opět nějaké body.  Doufám, že si tuto formu přeneseme do několika dalších závodů,“ doplnil Němec. Estebanu Gutiérrezovi se ani na dvanáctý pokus nepodařilo dojet v nejlepší desítce. V Monze skončil třináctý, a tak si na své první body ve formuli 1 bude muset ještě počkat. “Start do závodu byl docela slušný. Získal jsem jedno místo, ale první zatáčka byla záludná. Bylo důležité udržet vůz pohromadě. Snažil jsem se zvládat pneumatiky tak dobře, jak jsem jen mohl, samozřejmě ale nemůžete těch kompromisů dělat příliš mnoho. Celkově to byl dobrý závod. Samozřejmě nemůžeme být šťastní, protože to není skvělý výsledek. Každopádně byl ale závod pozitivní. Nyní se musíme zlepšit v kvalifikacích, abychom závod startovali na lepší pozici,“ usoudil Gutiérrez.  

Toro Rosso

Ve stáji Toro Rosso panovaly po skončení domácí GP rozporuplné pocity. Zatímco v garáži Daniela Ricciarda bylo pořádně veselo poté, co si australský mladík dojel pro šest bodů za sedmé místo v cíli, odstoupivšímu Jeanu-Ericovi Vergnemu zbyly jen oči pro pláč. “S tímhle jsem spokojen! Poté, co jsem se včera dobře kvalifikoval, bylo pěkné si tu pozici dnes nakonec udržet. Když se nám v nedávných závodech podařilo kvalifikovat se do první desítky, neměli jsme v závodech rychlost na to, abychom se tam udrželi, ale dnes jsme ji měli,“ pochvaloval si Ricciardo. “Myslím si, že jsem z vozu dostal všechno, podařilo se mi udržet kluky za sebou a na rovinkách nám rozhodně pomohlo nastavení pro nízký přítlak. Ve druhém sektoru se ke mně ostatní přibližovali, ale jakmile jsme se dostali do vysokorychlostních sekcí, byl jsem schopný jim ujet, což bylo naší silnou stránkou, jak jsme včera zjistili,“ dodal Australan. Jeho francouzského kolegu zradila po třinácti odjetých kolech technika. “Všechno šlo dobře, ve skutečnosti jsem v tu chvíli nesváděl žádnou bitvu, jen jsem šetřil pneumatiky a celkem snadno jsem si za sebou hlídal Buttona. Pak jsem ucítil, že je něco špatně, a musel jsem zastavit. Do rádia jsem řekl, že si myslím, že odešel motor, ten ale ve skutečnosti stále běžel. Vypadá to, že jsem měl nějaký problém s převodovkou. Opravdová škoda, zejména když jsem věděl, že můj poslední stint na tvrdých pneumatikách by mohl být ještě silnější. Rozhodně bych dojel celkem vysoko na bodech, jelikož ti kluci vpředu se ode mě nijak nevzdalovali,“ měl jasno Vergne.

Williams

Stáj z Grove má za sebou další nevýrazný závod. Ani Pastor Maldonado, ani Valtteri Bottas na body nedosáhli. Příčinu dnešního nezdaru viděli oba dva piloti v jedné prosté skutečnosti – monopostu FW35 se zkrátka opět nedostávalo rychlosti. “Byl to od nás ubohý závod, protože jsme na startu ztratili pár pozic, které poté bylo těžké získat zpět. Vůz neměl rychlost. Myslím si, že jsme si celkem dobře poradili se strategií, ale nic, co jsme dnes udělali, nestačilo na to, abychom ztracené pozice získali zpět. Byl to znepokojivý závod, ale já už se těším na ten příští,“ nechal se slyšet v cíli čtrnáctý Pastor Maldonado. Podobné pocity sdílel také jeho finský týmový kolega. “Na startu jsem si udržel svoji pozici, ale už po několika prvních kolech jsem se nemohl postavit žádnému vozu přede mnou, jelikož jsme dnes prostě neměli závodní rychlost. Bylo dobře, že jsme byli schopni jet na jednu plánovanou zastávku, ale většina ostatních udělala to samé. Teď se těším do Singapuru; je to pro mě nová trať, takže doufám, že tam na tom budeme lépe,“ podotkl dnes patnáctý Valtteri Bottas.

Force India

S prázdnou z Monzy odjíždí i stáj Vidžaje Mallyi. “Dnes to byl těžký závod. Ke konci jsme museli odstoupit kvůli problémům s brzdami. Snažil jsem se, jak jen to šlo, a nemyslím si, že jsem mohl získat něco víc, jelikož jsem během závodu jel na limitu. Zastávka v boxech byla dobrá, tým mě ale musel pozdržet na výjezdu, protože do uličky najížděl Maldonado, což znamenalo, že jsem ztratil pozici ve prospěch Gutiérreze. Na trati jsem byl schopný ho znovu předjet, ale byly tam další rychlé vozy (Räikkönen a Hamilton) na čerstvějších pneumatikách, které nebylo možné udržet za sebou. Body nebyly daleko, ale celkově jsme tento víkend neměli rychlost,“ shrnul letošní poslední evropské klání ze svého pohledu Adrian Sutil. Paul di Resta si v Itálii vypil kalich hořkosti až do samého dna. V sobotu dopoledne jej nejdříve postihly technické problémy s brzdovým kotoučem, které zapříčinily, že se Skot nemohl řádně připravit na odpolední kvalifikaci. V té pak obsadil až celkové šestnácté místo. Jenže ani to neznamenalo konec všem di Restovým patáliím. V samotném závodě ujel britský pilot Force Indie pouhých pár stovek metrů předtím, než svůj vůz rozbil o záď jednoho z lotusů: “Při nájezdu do druhé šikany jsem se nechal nachytat, jelikož vozy přede mnou se stáhly – hádám, že reagovaly na nějakou rvačku probíhající před nimi. Ve snaze zastavit jsem zablokoval obě přední kola a skončilo to nárazem do Grosjeana. Naneštěstí bylo už příliš pozdě na to, abych učinil nějakou úhybnou akci.“ Za způsobení kolize z úvodu závody si Paul di Resta vysloužil napomenutí od sportovních komisařů. 

Další článek: Postaví Ferrari supertým? Dozvíme se možná už ve středu

14:32 | Russell dostal varování (vyjel na trať, když vlály červené vlajky)
13:48 | Upravené limity tratě pomohly, ale i tak bylo v posledním tréninku smazáno 24 časů ... 21 v první, 3 ve čtvrté zatáčce.
13:31 | Russell jde před stewardy. Na trať vyjel ve chvíli, kdy na konci boxové uličky svítilo červené světlo (kvůli červeným vlajkám).
12:08 | Pokud Albon skončí, přijde do Red Bullu někdo mimo program Red Bullu (tedy ani Kvjat a ani Gasly). Potvrdil to Horner. Red Bull stále věří Albonovi (zatím).

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink Bottas (1:18.410)
2. trénink Bottas (1:17.940)
Sobota 24. října 2020
3. trénink Bottas (1:16.654)
Kvalifikace Hamilton (1:16.652)0
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10