Střed pole: Hülkenberg si v Malajsii spravil chuť a vybojoval osmé místo

Zatímco se pilot Sauberu radoval ze zisku čtyř cenných bodů, u Force Indie smutnili, neboť ani jeden z jejich vozů neodjel do cíle. Toro Rosso dostalo pokutu za zavinění kolize v boxech mezi Vergem a Picem.
Střed pole: Hülkenberg si v Malajsii spravil chuť a vybojoval osmé místo

Sauber

Do Velké ceny Austrálie nepustily Nika Hülkenberga technické potíže s palivovým systémem, takže si musel Němec na svůj závodní debut v barvách Sauberu počkat až do Malajsie. A jak se později ukázalo, premiéra to byla vydařená. "Ty čtyři body, které si vezu domů, jsou celkem dobrou odměnou po mém prvním závodě sezony v novém v týmu a s novým autem. Jsem celkem spokojen s tím, jak to šlo, zejména na startu závodu, kdy jsme na přechodných pneumatikách byli celkem rychlí. Poté jsem se ale zasekl v provozu a nemohl jsem najít způsob, jak ostatní předjet. Myslím si, že osmé místo bylo zasloužené vhledem k tomu, že jsem dnes musel tvrdě bojovat a hodně na to tlačit. Myslím si, že potenciál tu je. Teď musíme zapracovat na detailech," řekl spokojeně Hülkenberg. Druhý pilot Sauberu Esteban Gutiérrez dnes na bodované příčky nedosáhl. Jedním z důvodů Mexičanova nezdaru byla špatně zvolená strategie: "Dvanáctá pozice je dobrým výsledkem, ideálně bychom ale rádi skončili na bodech. Ke konci závodu jsme ztratili čas, protože jsme zůstali na stejné směsi pneumatik příliš dlouho. Pokusili jsme se změnit strategii a já jsem odvedl maximum. To bylo všechno, co jsme v té fázi mohli dělat."

Toro Rosso

Zatímco po včerejší kvalifikaci byl z jezdců Toro Rosso spokojenější Daniel Ricciardo, kterému se podařilo překonat svého týmového kolegu Jeana-Erica Vergneho, a zajistit si tak lepší výchozí pozici do dnešního závodu, v cíli Velké ceny Malajsie tomu bylo naopak. Po šestapadesáti kolech měl větší důvod k radosti Vergne, který si zásluhou desátého místa zajistil zisk jednoho bodu. A nebýt školácké chyby v boxech ze strany týmu a následné kolize s Charlesem Picem, za což bylo Toro Rosso po závodě potrestáno pokutou 10 000 dolarů, mohl být Francouzův výsledek o poznání lepší. "Je dobré dojet na bodech, ale je škoda, že nás ta chyba v boxech stála tolik času, protože jsem toho mohl dokázat ještě o něco více. Takže se celkově cítím spíše frustrovaný. Ale ten bod s radostí uvítám. Po těchto prvních dvou závodech máme krátkou pauzu před tím, než budeme znovu závodit, a ten čas musíme využít k tomu, abychom se blíže podívali na naše výkony a také na to, kde se můžeme zlepšit, protože je tu rozhodně spousta prostoru pro zlepšení, neboť tyto dva závody byly promarněné příležitosti," shrnul počínání svého týmu v Austrálii a Malajsii Jean-Eric Vergne. Daniel Ricciardo na sebe dnes upozornil ještě před začátkem samotného závodu při nájezdu na startovní rošt: "Můj závod byl znehodnocen ještě před startem, když byla trať velmi kluzká a já jsem ve třetí zatáčce dostal aquaplaning. Podařilo se mi pokračovat dál, ale celkem rychle jsem projel kačírkem a poškodil si podlahu. To pravděpodobně sehrálo svoji roli při mém problému ke konci." A měl pravdu, i přes celkem vydařený start, při kterém si polepšil o několik pozic, se mu nepodařilo udržet za zády vozy ostatních soupeřů a nakonec projel cílem až jako osmnáctý.  

Williams

Valtteri Bottas sahal v závěru Velké ceny Malajsie po svém prvním bodě ve formuli 1, nakonec to však těsně nevyšlo. Za desátým Jeanem-Ericem Vergnem z Toro Rosso zaostal o pouhých 1,5 vteřiny a skončil na celkovém jedenáctém místě. "Měl jsem dobrý start, poté jsem ale při souboji s van der Gardem vyjel ze suché stopy, následně jsem byl příliš široký a propadl jsem se zpět startovním polem. Jakmile začala trať osychat, byl jsem schopný předjet několik jezdců. Co se týče strategie, odvedl tým skvělou práci a být závod o několik kol delší, mohl jsem se poprat o mistrovský bod," usoudil finský závodník. Pastor Maldonado závod opět nedokončil, tentokrát byla na vině závada na KERS. "Přechodné pneumatiky učinily start závodu velmi obtížným, protože bylo velmi kluzko, zejména pak v prvním sektoru. Udělal jsem malou chybu při brzdění do jedenácté zatáčky, což mě donutilo ji projet zeširoka, a poškodil jsem si tak lehce přední křídlo. Ve druhém stintu byla rychlost dobrá, můj závod ale naneštěstí skončil hned poté, co nás problém s KERS přinutil odstavit vůz," smutnil Maldonado.   

Force India

Ze středu pole dopadl dnes nejhůře tým Force Indie, jelikož ani jeden z jeho vozů nedojel do cíle. Oba piloty postihly stejné mechanické potíže. Stáji Vidžaje Mallyi tak zbyly pouze oči pro pláč, neboť s výkonností svých monopostů na tom byli Indové v Malajsii opravdu dobře. "Byl to brzký konec v závodě, který toho tolik sliboval," litoval Adrian Sutil. "Oba vozy měly stejný problém s maticí kola a to nás stálo v boxech spoustu času. Ještě si nejsme úplně jistí, co se stalo, takže tým nechal zastavit oba vozy, abychom tomu problému lépe porozuměli. Je škoda, že se to stalo zrovna tady, protože dnes jsme měli velmi rychlý vůz a jak trať osychala, cítil jsem se v něm velice pohodlně," dodal Němec. Podobné pocity zažíval i Sutilův týmový kolega Paul di Resta. "Je frustrující odejít s prázdnou vzhledem k tomu, jak konkurenceschopně jsme po celý víkend vypadali. Spatřili jsme ten problém během Adrianovy první zastávky, když jsem stál za ním, což mě stálo okolo patnácti vteřin. Poté jsem měl ten stejný problém s maticí i já během druhého pitstopu. Jako preventivní opatření se tým rozhodl vůz odstavit. Dobrou zprávou je, že vůz má potenciál, je to ale promarněná příležitost, protože dnes jsme mohli získat hodně bodů," posteskl si skotský závodník.   

Další článek: Lotus kvůli dnešním podmínkám nemohl plně využít svůj potenciál