Kromě německého pilota se v rámci středu pole blýskl taktéž mladíček Kvjat, který si dojel pro body v druhém závodě po sobě. Jistý pokrok zaznamenal Lotus, naopak pro Sauber skončil dnešní závod sportovní katastrofou.
Force India
Nico Hülkenberg byl pro jednou opět tím, jenž udával tempo zbytku středu pole. Německý pilot se vyvaroval jakýchkoliv chyb, což mu společně s kombinací strategie dvou zastávek v boxech vyneslo deset bodů za konečné páté místo v cíli.
„Dnešek byl skvělým týmovým úsilím a já jsem s pátým místem velmi spokojený. Byli jsme jediní mezi týmy ze špičky, kteří jeli na dvě zastávky a po celé odpoledne měli dobrou rychlost. Ukazuje to, že se ta tvrdá týmová práce přes zimu vyplácí, a je to skvělý pocit být tak konkurenceschopný a bojovat vepředu. Ukázali jsme, že umíme dobře zacházet s pneumatikami, ačkoliv jsem se na střední směsi cítil o něco pohodlněji než na té tvrdé. Po celou dobu jsme ale měli práci s pneumatikami pod kontrolou. Takže jsem šťastný, že si můžeme do Bahrajnu odvézt všechna tato pozitiva a že opouštíme Malajsii s několika velmi užitečnými body,“ oplýval radostí německý závodník.
To na druhé straně garáže byly pocity i nálada diametrálně odlišné. Sergia Péreze do závodu nepustily technické problémy, a tak zbytek dnešního odpoledne strávil pozorováním svého týmového kolegy z boxové zídky.
„Jsem zklamaný, že jsem dnes nedostal šanci si zazávodit. Stále vyšetřujeme příčinu problému, ale když jsem při nájezdu na startovní rošt podřazoval, tak vůz neustále přecházel na neutrál. Podařilo se mi vrátit se do garáže, ale žádné řešení jsme nenalezli,“ posteskl si Pérez. Musíme se soustředit na pozitiva, protože jsme se o tomto víkendu mnohému přiučili a já doufám, že se v Bahrajnu vrátíme silnější. Byl to pro mě frustrující víkend, alespoň však už za sedm dní budeme opět závodit, a tak se můžeme těšit, že toto zklamání hodíme za hlavu.“



Toro Rosso
Zatímco po včerejší kvalifikaci měl více důvodů k radosti zkušenější z obou pilotů Toro Rossa Jean-Eric Vergne, v cíli dnešního závodu to byl naopak jeho mladý týmový kolega Daniel Kvjat, jenž mohl rozdávat úsměvy na všechny strany. Ruskému jezdci se podařilo během nedělního odpoledne poskočit o dvě příčky kupředu ve srovnání se svou výchozí pozicí a pod šachovnicovým praporkem dojel jako devátý.
„Je dobré skončit v nejlepší desítce dvakrát za sebou. Tento odpolední závod byl velmi obtížný a intenzivní se spoustou bitev okolo. První dva stinty byly těžké, když jsem v úvodních fázích bojoval s williamsem a mclarenem, oba ale byly na rovinkách rychlejší než já. S posledním stintem jsem byl celkem spokojený a svoji pozici se mi podařilo ubránit. Celkově to byl dobrý víkend a já doufám, že budeme takto dále pokračovat ve zlepšování, jelikož vůz má rozhodně svůj potenciál,“ řekl Daniil Kvjat.
To Jean-Eric Vergne na letošní Velkou cenu Malajsii příliš v dobrém vzpomínat nebude. Francouzovi se sice podařil start, posléze už však šlo všechno jen a jen z kopce. V osmnáctém kole pak jeho účinkování vzalo za své.
„Myslím si, že jsem dnes měl skvělý start, ale velmi brzy poté jsem ucítil, že jsou s vozem nějaké problémy. Ztratil jsem výkon a jen jsem viděl, jak mě všichni předjíždí. Pak jsem se ocitl v sendviči mezi caterhamem a Biachim a možná jsem byl trochu moc ambiciózní, když jsem si myslel, že bych ty dva vozy mohl předjet. To zkrátka možné nebylo a vyústilo to v kolizi, která poškodila moje přední křídlo. V tu chvíli jsem věděl, že můj závod byl znehodnocen, takže jsem doufal v nějaký déšť a možná i safety car, který by mi zahrál do karet, trochu zamíchal pořadím a já se opět připojil ke zbytku pole. Poté jsem ale dále měl problémy s vozem a můj závod skončil. Je to opravdová škoda, jelikož tohle byl závod, ve kterém jsme mohli být silní a dosáhnout dobrého výsledku,“ zalitoval Vergne.



Lotus
Černozlatá stáj zaznamenala v Malajsii výrazný posun vpřed. Alespoň tak zhodnotili uplynulý víkend na Sepangu oba její piloti. A něco pravdy na tom zřejmě bude, neboť oproti Austrálii spatřil cíl alespoň jeden z vozů Lotusu, a sice ten, který patří Romainu Grosjeanovi.
„Jedenácté místo je pro všechny v Enstonu a na trati dobré, stejně tak jako pro mě. Dokončit závod bylo naším prvním cílem, poté jsme byli zvědavi, kde s naším vozem dojedeme. Pořád to není perfektní, ale je dobré být v této fázi tam, kde jsme. Osm kol před koncem jsem ztratil hodně přítlaku, zejména na zádi, což všechno ztížilo, zejména když jsem se musel bránit. Nebýt toho problému, jsem si jistý, že jsem mohl skončit výš. Je dobré být zpět a blízko bodům, takže to je pro nás všechny pozitivní. Ke konci to byla dobrá bitva. Připomněl jsem si naše uplynulé bitvy s Kimim, abych se ujistil, že mě nepředjede.“
To Pastora Maldonada vyřadily opět technické problémy, ze závodu proto odstoupil po pouhých sedmi kolech.
„Po startu jsme ztráceli hodně výkonu, takže budeme muset později zjistit, co tam bylo za potíže, a zanalyzovat data. Tenhle problém znamenal, že jsem musel odstoupit, abych zachránil motor. Navzdory tomu byl tento víkend krokem vpřed. Od soboty jsme byli schopni s vozem jezdit více a Romain byl schopen dokončit závod. Pro mě dnešek samozřejmě dobrý nebyl, ale nejsme jediní, kdo mají takhle brzy na začátku sezony problémy. Všechno je to spojené s celým tím komplexním balíkem ve voze, ale tento víkend jsme se mnohému přiučili a do příště uděláme pokrok,“ slíbil Venezuelan.



Sauber
V případě týmu z Hinwilu skončilo malajsijské klání noční můrou, neboť ani jeden z jezdců Sauberu dnes šachovnicový praporek nespatřil. Adrian Sutil odstoupil v kole dvaatřicátém, Esteban Gutiérrez o tři okruhy později.
„Po celkem dlouhém prvním stintu jsme provedli zastávku v boxech a já jsem nemohl zařadit první převodový stupeň,“ prohlásil Mexičan. „Zkoušel jsem to mnohokrát, ale nefungovalo to, takže tu nebylo nic, co bych mohl udělat. Nakonec jsme ale tento víkend udělali krok vpřed. Samozřejmě to nebyl dobrý závod, ale musíme zůstat pozitivní. Musíme vyřešit naše problémy, abychom byli konzistentní a spolehliví na trati. Stále je před námi dlouhá sezona a já jsem přesvědčen, že se dokážeme zlepšit.“
„V mém posledním kole jsem ztratil výkon a pak vůz najednou zhasl,“ přiblížil Sutil. „Nevím, co se stalo, takže to musíme zanalyzovat. Je to škoda. V tuhle chvíli spousta věcí nefunguje dobře, takže se z toho musíme poučit. Celkově byla naše výkonnost příliš pomalá a úroveň přilnavosti chabá. To pro nás bylo neobvyklé a neočekávali jsme to. Budeme pracovat na problémech, které máme, a v příštích závodech se vrátíme silnější. Do Bahrajnu nezbývá mnoho času, takže neočekáváme, že bychom tam měli mnoho nových dílů. Každopádně máme pro nadcházející závody plán, na kterém pracujeme ve snaze se zlepšit.“


