Střed pole: Hülkenberg po startu z čela spokojen s osmým místem

Střed pole: Hülkenberg po startu z čela spokojen s osmým místem

Nico Hülkenberg udržel za sebou Roberta Kubicu a v závodě se stal nejlepším jezdcem pomyslného středu pole. Bodovali ještě Robert Kubica a Kamuj Kobajaši, spokojeni byli nebodující Toro Rosso a Adrian Sutil.

Williams
Nico Hülkenberg startoval do Velké ceny Brazílie v Interlagos z pole position. Postupně se propadal a do cíle dojel osmý. I tak se stáj Williams posunula na šesté místo v Poháru konstruktérů. "Jsem spokojen, protože jsem do toho dnes dal všechno. Byly problémy s autem, nebylo lehké ho řídit, ale udržel jsem za sebou Kubicu. Tým předvedl skvělou zastávku, vybrali jsme správnou strategii, jen jsme potřebovali větší rychlost. I když jsme startovali z pole, očekával jsem, že dojedeme mezi pátým a desátým místem, osmá příčka je tedy fajn," pochvaloval si Němec. Rubens Barrichello skončil čtrnáctý a na domácí půdě nebodoval. Navíc měl problémy při první zastávce. "Musíme to vyšetřit, jinak jsem byl se svým tempem spokojen. Při jednom z mých předjížděcích manévrů mi Alguersuari bohužel zničil přední pneumatiku, takže jsem musel do depa ještě jednou, což bylo moc na to, abych získal body. Omlouvám se Brazilcům, kteří přišli a chtěli jiný výsledek. Dal jsem do toho všechno," ujistil. Vzhledem k pozicím na startu nebyl hlavní inženýr Patrick Head spokojen. "Nico jel navzdory vibracím dobře, Rubensovu jízdu zničila problematická zastávka, při které jsme měli problém s maticí zadního kola. Alguersuari ho pak vyřadil z bodů," vzpomínal a pogratuloval Red Bullu k Poháru konstruktérů.

Renault
Přestože chvilku jezdil šestý, v cíli byl Robert Kubica devátý. Většinu závodu strávil v koloně pomalejších vozů. "Byl to těžký závod. Měl jsem oproti Hülkenbergovi výhodu ve výkonu, ale ztrácel jsem v nízkorychlostních zatáčkách. Nemohl jsem využít výhody maximální rychlosti, na rovince se mi brzy aktivoval omezovač otáček, takže jsem na nemohl zaútočit. Další kritická část přišla po zastávce, když jsme s Hülkenbergem kroužili řadu kol za mým týmovým koelegou," litoval Polák, který nakonec nemohl využít čerstvých pneumatik a klesl až za Michaela Schumachera. Šestnáctý Vitalij Petrov pokazil start a ve druhé zatáčce se musel vyhýbat Jaimemu Alguersuarimu. Propadl se až na konec závodního pole. "Pak jsem mohl už jen zkusit tlačit a získat co nejvíc pozic," vzpomínal. Hlavní inženýr Alan Permane litoval, že Kubicu do boxů nezavolali dřív. "Button a Massa nasadili nové pneumatiky před námi a získali dost času, škoda, že jsme to neudělali taky," posteskl si. Hlavní motorář Rémi Taffin měl radost, že Red Bull s motory Renault získal Pohár konstruktérů.

Sauber
Kamuj Kobajaši si připsal bod za desáté místo. "Výsledek to není skvělý, ale jeden bod je snad pro dnešek OK. Na začátku svého dlouhého prvního stintu jsem měl problémy s přilnavostí a ztrácel pozice. Když začaly pneumatiky odcházet, byl jsem nedotáčivý. Když jsem pak byl na čerstvých gumách, předjel jsem obě tora rossa, ale nebylo to lehké. K předjíždění tu potřebujete dobrou rychlost na rovinkách a to jsem dnes neměl," vysvětloval Japonec. Nick Heidfeld dojel až sedmnáctý. "Závod začal docela dobře, v prvním kole jsem předjel několik aut. Pak jsem byl ve shluku vozů za Adrianem Sutilem, ale neměl jsem rychlost na předjíždění na rovinkách. Když vyjel safety car, byl jsem za body, tak se tým rozhodl zariskovat a dát mi nové pneumatiky, ale díky penalizaci bylo po závodě. Ta byla ale oprávněná, nevěděl jsem, že mě Nico (Rosberg) předjel. Viděl jsem hodně modrých vlajek a když byl za mnou, nebyl jsem si jistý, jestli nejsou pro něho. Měl jsem málo informací, hned po závodě jsem se mu omluvil," jednal sportovně zkušený Němec.

Toro Rosso
Italský tým na body nakonec nedosáhl. Jedenáctý Jaime Alguersuari byl přesto spokojen. "Nečekal jsem, že se tu na suchu umístím takhle vysoko, ztráceli jsme na rovinkách. Svedl jsem několik dobrých bitev. Nikdo před námi neodsptoupil, takže posunout se oproti startu o tři pířčky je to nejlepší, co jsme mohli očekávat," radoval se. Třináctý Sébastien Buemi spokojen nebyl, ale uznal, že tým odvedl dobrou práci. "Měli jsme úžasný start, dostal jsem se před tři auta. Ve druhém kole jsem dokázal předjet Kobajašiho. Na konci mé jednozastávkové strategie byly pneumatiky velmi horké, takže jsem byl rád, že jsem dokázal udržet svou pozici," líčil Švýcar. Šéf týmu Franz Tost neopomněl pogratulovat svému mateřskému Red Bullu.

Force India
Adrian Sutil se po startu z konce závodního pole propracoval až na dvanácté místo v cíli. "První část jsem jel na tvrdších pneumatikách. Fungovaly opravdu dobře. Bál jsem se, že se budou po dvaceti kolech drolit, ale auto se chovalo lépe a lépe a mohl jsem zajíždět konkurenceschopné časy. Pak vyjel safety car a my přezuli. Zkusil jsem získat několik míst, ale bylo velmi těžké předjet toro rossa, na rovinkách byla neuvěřitelně rychlá. S výsledkem a výkonem jsem spokojen," liboval si Němec. Vitantonio Liuzzi si až do své nehody, která způsobila výjezd safety caru, závod pochvaloval. "Dokázali jsme bojovat s různými auty. Na začátku to bylo těžké s pneumatikami, ale pak jsem mohl zajíždět konzistentní a rychlá kola. Bohužel jsem měl celý závod problémy s brzdami. Pak mi v autě něco odešlo, když jsem najížděl do druhé zatáčky, a nemohl jsem zatočit. Musíme se podívat, proč se to stalo. Po nehodě jsem OK a doufám, že v Abú Zabí budeme moci bojovat s Williamsem," přeje si Ital.

Doporučujeme

Články odjinud