Střed pole: Hülkenberg opět ujel všem

Střed pole: Hülkenberg opět ujel všem

Pilot Sauberu navázal na skvělé výkony z posledních závodů a sedmým místem na startu překvapil sám sebe. Pořádně horko bylo Estebanu Gutiérrezovi a Jeanu-Ericovi Vergnemu, jejichž vozy se ocitly v plamenech.

Sauber

Nico Hülkenberg byl pro jednou opět nejrychlejším jezdcem ze středu pole a jako jediný si vysloužil právo zúčastnit se závěrečné části kvalifikace. “Věděli jsme, že dnes můžeme bojovat o nejlepší desítku, ale sedmá pozice je hezkým překvapením,“ přiznal Němec. “Bylo to velmi těsné, všechno muselo zapadnout na své místo a já si myslím, že to se nám podařilo udělat. Vítr se ve srovnání se včerejškem změnil, takže nám na rovinkách foukal vítr zezadu, a to vás učiní opravdu rychlým. To znamená, že jsme v sektoru jedna měli protivítr, což vám dodá spoustu přilnavosti. V Q3 bylo velmi zábavné skládat dohromady opravdu dobré kolo. Jsem velmi spokojený,“ liboval si Hülkenberg, jehož hlavním cílem v zítřejším závodě bude udržet se na bodovaných pozicích. Esteban Gutiérrez si na začátku kvalifikace prožil horkou chvilku, a to doslova. Jeho vůz totiž zachvátil požár, který způsobily zbytky nespáleného paliva, jež se dostaly do kontaktu s rozžhavenými výfuky a karosérií. Díky včasnému zásahu mechaniků ale nedošlo k žádnému poškození monopostu ani poranění lidí stojících kolem, a tak mohl Mexičan po drobném zpoždění pokračovat v kvalifikaci. “Nejsme tak konkurenceschopní jako na předcházejících tratích. V Q2 jsem byl jen o dvě desetiny pomalejší než Nico. Tohle je poprvé, co jedu na této trati, a tlačil jsem to až na limit. Co se týče ohně, jen jsem to uviděl a vyskočil (z vozu). Kluci měli všechno pod kontrolou a ulevilo se mi, že jsem mohl pokračovat v kvalifikaci. Poskládali jsme dohromady dobré kolo a teď musím zůstat pozitivní do zítra, jelikož si myslím, že v dlouhých jízdách máme dobrou rychlost. Body nebudou jednoduché, ale uděláme, co bude v našich silách,“ slíbil Gutiérrez.

Force India

Závodní víkend v Japonsu se zatím pro stáj Vidžaje Mallyi nevyvíjí tak, jak by si asi sami Indové přáli. V případě Paula di Resty si mechanici dlouhou dobu nevěděli rady s tím, jak správně nastavit Skotův vůz tak, aby se v něm cítil pohodlně. Nakonec se jim to povedlo, na lepší než šestou řadu na roštu to ale nestačilo. “Vzhledem k tomu, kde jsme včera začali, si myslím, že můžeme být s dvanáctou pozicí celkem spokojeni. Pomalu, ale jistě jsme vůz udělali říditelnějším a v kvalifikaci se pak choval dobře. Noční úsilí každého na trati i zpátky v továrně pomohlo přizpůsobit vůz tomuto okruhu. Ve srovnání se včerejškem se vůz chová daleko stabilněji a předvídatelněji, a to nám umožnilo dostat se jednu desetinu od postupu do Q3. Ohledně závodu se cítím pozitivně, protože jízdy na dlouhou vzdálenost vypadaly konzistentně a my jsme ve velmi dobré pozici na to, abychom mohli bodovat a měli volné ruce ve výběru strategie,“ nechal se slyšet Paul di Resta. To mechanici Adriana Sutila na druhé straně garáže měli o poznání jiné starosti. Museli totiž včas stihnout opravit poškozený monopost poté, co s ním Německý závodník v dopoledním tréninku narazil do bariér. Jejich usilovná práce nakonec vniveč nepřišla, Sutil do kvalifikace skutečně nastoupil, obsadil v ní však až sedmnácté místo, jež v součtu s penalizací, kterou obdržel za výměnu převodovky, znamená start z posledního místa. “Nebyl to jednoduchý den,“ konstatoval Němec. “Dnes ráno jsem udělal chybu, poničil jsem si vůz a my pak museli vyměnit převodovku. Musím říci ‘velké díky‘ týmu za to, že připravili vůz včas pro kvalifikaci, protože během přestávky na oběd měli opravdu hodně práce. V Q1 se vůz řídil celkem těžko, necítil jsem se pohodlně a chyběla mi přilnavost na to, abych byl konkurenceschopný. S tou penalizací na roštu budu startovat blízko konci pole, takže se musím pokusit o konzistentní závodní tempo a doufejme, že nás to posune směrem na body.“

Williams

Stáji z Grove se v sobotním souboji s časem poměrně dařilo. Lepší z dua jezdců Williamsu byl tentokrát Valtteri Bottas, jehož jméno svítilo ve výsledkové listině na slušném třináctém místě, což finského pilota příjemně překvapilo. “Dnes jsme bojovali o vyšší pozice, než jsme očekávali. Bylo to vítané překvapení, se třináctou pozicí dnes můžeme být spokojeni. Co se týče zítřejšího závodu, tak doufáme, že budeme schopni čelit vozům kolem nás a bojovat o nejlepší desítku,“ poznamenal Valtteri Bottas. A se svým výkonem byl spokojený také Pastor Maldonado. Venezuelan skončil patnáctý. “Dnes se nám podařilo dostat z vozu 100% a jsme tak nějak tam, kde jsme očekávali. Po tom problému s kolem a odpolední nehodou jsme si včera moc nezajezdili. Celkově to dnes špatné nebylo, takže uvidíme, co budeme moci udělat zítra v závodě.“

Toro Rosso

V případě italské stáje měla dnešní kvalifikace k dokonalosti velmi daleko. Daniel Ricciardo umístil své toro rosso až na třinácté místo, ambice Jeana-Erica Vergneho na nějaký dobrý výsledek skončily v plamenech. “Tohle pro nás nebyla dobrá kvalifikace, což je znepokojující, protože včerejšek by jeden z nejlepších pátků, které jsme za poslední chvíli měli,“ podotkl Ricciardo. “Dneska sehrál trochu svou roli vítr, rozhodně jsme ale měli být daleko výše než tohle. Samozřejmě že by se mi lepší výsledek líbil, ale uvidíme, co budeme moci udělat v závodě. Prostě jsem nebyl spokojený s vyvážením vozu. Jevův problém? Slyšel jsem o tom, ale podle toho, co mi bylo řečeno, tu není žádný důvod, abych si dělal pro závod nějaké starosti, jelikož na mém voze bylo všechno v pořádku,“ dodal Australan. Jeho týmovému kolegovi Jeanu-Ericovi Vergnemu vystavila stopku nespolehlivá technika. Během jízdy v úvodní dvacetiminutovce zachvátily Francouzův vůz plameny, za jejichž příčinou stála závada na brzdovém systému. “Když jsem vyjížděl z boxů, můj inženýr mi něco říkal do rádia, takže jsem musel čekat do prostřední části sektoru 1, než jsem mohl začít mluvit. Myslel jsem, že mám problém s motorem, pak jsem si ale uvědomil, že se zasekly zadní brzdy. Snažil jsem se zabrzdit, ale v pedále nic nebylo, pak jsem uviděl oheň, a tak jsem musel zastavit vůz. Tým bude mít dnes v noci spoustu práce, protože to chvíli trvalo, než jsme se zbavili ohně. Doufejme, že hlavní součástky zůstaly nepoškozené, motor, převodovka, mnoho věcí se ale bude muset vyměnit. Já jsem v pořádku, teda kromě toho, že se mi ho helmy dostalo trochu hasícího materiálu. Nebude to jednoduchý závod, když startuju takhle zezadu, a to zejména proto, že na Suzuce není jednoduché předjíždět,“ řekl na startu sedmnáctý Vergne.

 

Doporučujeme

Články odjinud