Střed pole: Hülkenberg až do nešťastné kolize bojoval o vítězství

Střed pole: Hülkenberg až do nešťastné kolize bojoval o vítězství

Hülkenberg při posledním startu za Force Indii jezdil v čele závodu, po kolizi a penalizaci skončil pátý. Na bodech se se sezonou loučili i Vergne a Kobajaši, williamsy havarovaly už v úvodu.

Force India
Nico Hülkenberg ve Velké ceně Brazílie dlouho vedl, když předjel oba mclareny, pak při dalším souboji s Lewisem Hamiltonem dostal nešťastný smyk a Angličana vyřadil ze závodu. Vysloužil si penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou, přesto dojel pátý. "Nejsem příliš zklamaný. Páté místo je pořád dobrý výsledek. Myslím, že jsme se v tomto závodě dost naučili. Poprvé jsem vedl a bojoval s nejlepšími jezdci, takže to byl pekelný závod plný událostí. Jsem hrdý na to, co jsme dokázali, a na svou jízdu. Nebyla perfektní, ale pořád jsem spokojený," uvedl Němec. Kolizi s Hamiltonem, za kterou se mistru světa z roku 2008 omluvil, bere jako závodní incident. "Bylo to pochopitelně trochu nešťastné. Bojovali jsme a měli jsme v nájezdu do první zatáčky Tima a Heikkiho. Myslím, že Lewis uvázl za Heikkim a byl tam trochu nervózní. Pochopitelně jsem se rozhodl pro předjetí. Byl jsem na vlhké straně tratě a trochu mi uklouzl zadek, ale způsob, jakým se to stalo nebyl dobrý pro žádného z nás," uvedl jezdec, který přestupuje k Sauberu. Paul di Resta se postaral o vzrušení v samém závěru, když na bodované pozici havaroval a vyvolal výjezd safety caru. "Když jsme se vrátili zpátky k přechodným pneumatikám, byli jsme konkurenceschopnější a byl jsem na osmém místě. Bohužel jsem dostal v poslední zatáčce předposledního kola akvaplanink. Byl to velký náraz do zdi, ale jsem OK," ujistil.

Toro Rosso
Jean-Eric Vergne dokončil závod na okruhu Interlagos na osmém místě. Zopakoval tak svůj nejlepší výsledek kariéry, přesto nebyl spokojen. "Rozhodl jsem se zůstat dlouho na trati na suchých pneumatikách, což nebylo správné, stálo mě jedno kolo. Tým mi dal příležitost rozhodovat o závodě přímo z kokpitu a dostal jsem dnes dost cenných lekcí. Kdyby se déšť nerozšířil, bylo by to skvělé rozhodnutí," věří Francouz. Po restartu se navíc dostal do kontaktu s Timem Glockem. "Už jsem se mu za to omluvil. Má rychlost na suchých pneumatikách na mokru byla velmi dobrá a je pěkné dojet poslední závod sezony na bodech." To se nepodařilo třináctému Danielu Ricciardovi. Ten se po startu plném výjezdů mimo trať a vyhýbacích manévrů dokázal posunout o několik míst dopředu. "Snažil jsem se držet těch vepředu, podmínky se neustále měnily. Okolo poloviny závodu jsme vypadaly, že jsme v dobré formě, jeli jsme na osmém či devátém místě," vzpomínal Australan, který nazul suché pneumatiky těsně předtím, než začalo pršet. "Musel jsem do boxů znovu, což mě pochopitelně stálo čas. Prostě jsme měli příliš mnoho zastávek." Šéf týmu Franz Tost pogratuloval jménem celé stáje Sebastianu Vettelovi a Red Bullu k titulům mistra světa. K Ricciardově strategii vysvětlil, že tým se pokusil chybu v podobě nutnosti další zastávky eliminovat nasazením pneumatik do extrémního deště, ale ten nakonec nebyl tak silný. "Naše zlepšení z konce sezony nastačili na změnu naší deváté příčky v Poháru konstruktérů, ale je to dobrý způsob jak zakončit sezonu, zvlášť když pravidla pro příští rok se nebudou příliš lišit od těch letošních," uvedl.

Sauber
Kamuj Kobajaši dojel do cíle na devátém místě. Vyšel mu už úvod závodu, kdy se ze čtrnáctého místa na roštu dokázal rychle posunout dopředu. Po kontaktu s Markem Webberem si musel nechat vyměnit nos, zastávky využil také k přezutí na přechoné pneumatiky. Po dalších deseti kolech zajel pro tvrdé slicky. "Z nějakého důvodu to byla dlouhá zastávka, ale přesto jsem byl znovu šestý. Mou poslední zastávku jsme myslím udělali o kolo později, než bylo potřeba. Podmínky byly znovu pro přechodné pneumatiky, předpovědi říkaly něco trochu jiného a my měly problémy s levou přední pneumatikou," vzpomínal Japonec na závod plný zvratů. Na konci se pokusil předjet Michaela Schumachera. "Na vnitřku ale bylo víc vody než v závodní stopě, a uklouzl mi zadek. Celkově si myslím, že to byl dobrý závod. Dokázal jsem jet podle sebe a bojovat. Jsem šťastný za tým i za sebe, že jsme v našem posledním společném závodě získali body. Chci poděkovat Sauberu za dobré časy a teď se pokusím najít pro sebe kokpit ve formuli jedna na příští rok." Se švýcarským týmem se loučil i Sergio Pérez, závod pro něj skončil už v úvodu. "Opravdu jsem chtěl sezonu zakončit jinak. Byla to skvělá sezona se třemi pódii a chci poděkovat všem v Sauberu. Přeji týmu vše nejlepší. Teď se budu soustředit na novou výzvu," prohlásil Mexičan, který přestupuje k McLarenu. ""Nerozumím tomu, co se dnes stalo po startu. Šel jsem na vnitřek, abych se vyhnul kontaktu s dalšími auty, a pak do mě ti lidi narazili. Šéfka týmu Monisha Kaltenbornová sice vyjádřila zklamání, že tým nedosáhl lepšího výsledku, který by mohl vést k pátému místu v Poháru konstruktérů, přesto je na letošní sezonu hrdá. "Měli jsme čtyři pódia a celkem sto dvacet šest mistrovských bodů. To je o osmdesát dva víc než v minulé sezoně, což je impozantní zlepšení. Víme, že s trochu větší konzistencí jsme mohli získat ještě víc bodů. Na tom budeme pracovat příští sezonu," uvedla a poděkovala odcházejícím jezdcům za jejich skvělý přínos. Dále pogratulovala Vettelovi k mistrovskému titulu. Hlavní inženýr Giampaolo Dall´Ara byl spokojen hlavně s první polovinou závodu, kdy jezdil Kobajaši vyrovnané časy s ferrari a red bully. "Když začalo znovu pršet, všechno šlo špatně. Než dojel Kamuj do boxů, vyjel z tratě, zastávka byla také špatná. Ke konci měl další hodiny, když atakoval Michaela. Nakonec jsme tedy skončili devátí," uvedl.

Williams
Po dobrém výkonu v kvalifikaci odjíždí Williams z Brazílie s prázdnou. Balit mohl už po dvou kolech. Oba jezdci se po vydařených startech prosadili do první desítky, ale záhy odstoupili po nehodách. Pastoru Maldonadovi ve druhém kole při výjezdu ze třetí zatáčky ustřelil zadek. "Bylo kluzko a nebyla tam příliš velká přilnavost, což nás na začátku překvapilo. Nemohli jsme nic moc dělat," litoval Venezuelan, který skončil v bariéře z pneumatik. Bruna Senna se dostal do kontaktu s Vettelem, který se snažil ve čtvrté zatáčce jet vnitřkem a Brazilce zavřel. Ten si poškodil vůz natolik, že v závodě nemohl pokračovat. "Nebylo kam jet. Takové je závodění a občas se takové věci dějí. Rád bych využil příležitosti poděkovat fanouškům, kteří mě při domácí velké ceně dost podporovali. Vždy to dělá velký rozdíl," vysvětloval. Hlavní inženýr Mark Gillan upřesnil, že Maldonado najel na mokrý obrubník. Laurent Debout z Renaultu si pochvaloval první rok obnovené spolupráce, který přinesl jedno vítězství a zlepšený výkon ke konci sezony, což považuje za pozvbuzení do dalšího ročníku.

Doporučujeme

Články odjinud