Střed pole: Heidfeld a Sutil raději šetřili pneumatiky

Střed pole: Heidfeld a Sutil raději šetřili pneumatiky

Kvalifikace ve Valencii příliš překvapivé výsledky nepřinesla. Z pilotů ze středu pole do první desítky postoupil jeden pilot Renaultu a jeden hájící barvy Force Indie.

Toro Rosso

Ve stáji z Faenzy po kvalifikaci velká radost nezavládla. Není také divu, Sébastien Buemi skončil sedmnáctý, Jaime Alguersuari osmnáctý a nepostoupil tak ani z první části kvalifikace. "První část se opravdu podařila, byl jsem desátý a před svými nejbližšími soupeři. Když jsme se ve druhé části po dlouhém čekání odhodlali vyrazit na trať, byly vyvěšeny červené vlajky, což nám pokazilo plány. Dvě desetiny, které jsem ztratil v posledním sektoru, mě stály čtyři pozice," řekl zklamaný Buemi. Alguersuari se ve svém domácím prostředí příliš nepředvedl. Handicapem mu byl fakt, že se nemohl účastnit druhého tréninku. "To znamenalo, že jsem neměl dostatek dat o pneumatikách. To je zde zásadní, neboť rozdíl mezi primární a volitelnou směsí je opravdu velký. Ve svém prvním kole, ve kterém bývají pneumatiky nejlepší, jsem se dostal do provozu, a tak čas nebyl ideální. Snažil jsem se to vylepšit ve druhém kole, ale vůz byl hodně přetáčivý, jelikož pneumatiky už měly něco za sebou," hořekoval mladý Katalánec.

Sauber

Švýcarský tým Velkou cenu Evropy absolvuje se svou stálou jezdeckou dvojicí, Sergio Pérez už se cítí dobře. Do závodu odstartuje ze šestnácté pozice. "Jelikož se trať ohřívala, čekal jsem, že budu o pár desetin rychlejší, ale nakonec se ukázalo, že to nebude tak snadné. Abychom dokázali pneumatiky zprovoznit, museli jsme odkroužit více kol, což s sebou nese i nevýhody," řekl Mexičan, který má přesto v plánu bodovat. "Auto se znovu o něco zlepšilo. Do závodu si hodně věřím, v závodním režimu jsme o mnoho silnější. Opět jsem měl problémy se zahříváním pneumatik. Když už se jejich přilnavost zlepšila, začaly se přehřívat," řekl Kobajaši, který odstartuje ze čtrnácté pozice.

Williams

Rubens Barrichello měl za cíl dostat se do první desítky, což se nepodařilo. Skončil třináctý. "Měli jsme se dostat do závěrečné části. V závodě se pokusím předvést co nejlepší výkon a bavit se. K bodů to není daleko a předjíždět se tu dá, tak uvidíme, co s tím půjde udělat," řekl Rubinho. Jeho kolegu Pastora Maldonada ve druhé části kvalifikace postihly technické problémy, které si vyžádaly krátké vyvěšení červených vlajek. "Nevíme ještě, co problém způsobilo, inženýři to teď studují. Je to zvláštní, v průběhu víkendu jsme se s žádnými jinými potížemi nesetkali. Auto vypadá dobře, takže nebýt poruchy, první desítka by byla reálným cílem," prohlásil Venezuelan.

Renault

Tým Renault byl opět nejsilnějším mimo první čtveřici. Nick Heidfeld obsadil devátou příčku, Vitalij Petrov jedenáctou. První jmenovaný však ve třetí části kvalifikace nezajel ani jedno měřené kolo. Toto rozhodnutí ovšem brání. "Když jsme ve třetí části kvalifikace mířili na trať, zjistili jsme, že Sutil z boxů nevyjede, a tak jsme zajeli zpět. Vozy před námi zajížděly časy, které byly o poznání rychlejší. Pochopitelně, když už sedíte za volantem, neradi slýcháte příkaz, že se máte vrátit do gaáže, chcete to prostě zkusit. Bylo to ale dobré rozhodnutí, protože jsme ušetřili pneumatiky," nechal se slyšet Heidfeld. Petrova od první desítky dělilo 34 tisícin sekundy. "Bylo to těsné, ale tak už to v závodění chodí. Neměli jsme žádný konkrétní problém, jen nám poněkud scházela rychlost. Závod bude dlouhý a v tomto vedru rozhodně nebude patřit k nenáročným," řekl Petrov.

Force India

Adrian Sutil se zasloužil o to, že se monopost Force Indie opět po čase dostal do první desítky. "Auto šlape celý víkend tak, jak má, takže jsem věřil tomu, že bychom se mohli dostat do třetí části kvalifikace. Věděl jsem, že k tomu ale budu potřebovat bezchybné kolo. Výsledek je proto o to více potěšující, neboť vím, že jsem využil potenciál vozu. Ve třetí části kvalifikace jsme na trať nevyjeli, protože jsme dali přednost ušetření měkkých pneumatik," řekl Sutil. Paul di Resta odstartuje ze dvanáctého místa, když ve svém měřeném kole udělal drobnou chybu. "Ve svém posledním měřeném kole ve druhé části kvalifikace jsem jel opravdu na hraně a jednoduše jsem v sedmnácté zatáčce chyboval. Špatě jsem podřadil a zatáčku projel příliš široce. Ztratil jsem tím náskok, který jsem měl na začátku kola. Nakonec je z toho dvanácté místo, což není špatné, vzhledem k tomu, co všechno se tento přihodilo," řekl Skot.

 

Doporučujeme

Články odjinud