Střed pole: Gutiérrez se konečně dočkal prvních bodů v F1

Mexičan potvrdil lepšící se formu z posledních týdnů a poprvé ve své kariéře pilota formule 1 dojel v nejlepší desítce. V ní skončil i jeho kolega Nico Hülkenberg. Nikdo jiný ze středu pole dnes již na body nedosáhl.
Střed pole: Gutiérrez se konečně dočkal prvních bodů v F1

Sauber

Sauber má za sebou další velmi vydařený závod. K tradičně skvělému Niku Hülkenbergovi se v Japonsku přidal také Esteban Giutiérrez, který si po bezchybném výkonu dojel pro své první body v královně motorsportu. Společně tak dali svému mecenášovi Peteru Sauberovi hezký dárek k jeho dnešním sedmdesátým narozeninám. “Myslím si, že jsme dnes udělali všechno, co jsme mohli. Už když jsem přijížděl na startovní rošt, tak jsem byl překvapen výkonností vozu, jelikož se choval opravdu dobře,“ řekl Hülkenberg, jenž proťal cílovou čáru na povzbudivém šestém místě. “Znovu se mi podařilo za sebou dlouhou dobu držet obě ferrari. Moje pneumatiky to ale ke konci závodu trochu vzdaly, takže to nakonec (na udržení se před Alonsem) nestačilo. Po celou dobu dnešního závodu jsme bojovali. Po své druhé zastávce jsem byl překvapen, že jsem dokázal trochu odskočit Fernandovi, on ale pravděpodobně jenom šetřil pneumatiky. Šestá a sedmá pozice byly pro tým skvělým výsledkem a doufejme, že také krásným dárkem pro Petera Saubera. Jsem pevně přesvědčen, že o body budeme bojovat také v Indii,“ dodal. Pořádný důvod k radosti měl také jeho mexický kolega. Esteban Gutiérrez dokončil Velkou cenu Japonska na sedmém místě, což znamená zisk šesti bodů – jeho prvních ve formuli 1. “Po tomhle závodě konečně pociťuji obrovské zadostiučinění,“ vyjádřil své emoce Mexičan. “Vyžádalo si to hodně práce dostat se do tohoto bodu, takže to nebyla jednoduchá cesta. V posledních závodech jsme se hodně zlepšovali, a jak jsem řekl včera, musíme zůstat optimističtí, a tohle je výsledek. Když víte, že můžete něčeho takového dosáhnout, tak se snažíte odvést to nejlepší a opravdu na to tlačit. Ačkoliv několik posledních kol s Rosbergem za zády bylo velmi obtížných, byl to celkově skvělý závod. Chci poděkovat týmu, který dnes odvedl skvělou práci,“ pochvaloval si Mexičan.        

Force India

To u Force Indie naopak příliš důvodů k radosti neměli. Ani jeden z pilotů indické stáje v Japonsku nebodoval a tým tak opět lehce ztratil v boji s McLarenem o konečnou pátou příčku v Poháru konstruktérů. “Na startu závodu jsem neměl dobrý výjezd a několik vozů mě předjelo, poté jsme něco ztratili při první zastávce, protože nás přeskočil Bottasův williams. To ovlivnilo druhý stint, a proto jsme byli velmi agresivní a k druhé zastávce jsme zajeli o něco dříve, abychom tu pozici získali zpět. V posledním stintu se vůz choval lépe a vypadalo to, jako že si jedeme pro jeden bod. Nakonec ale naše pneumatiky vydržely o pět kol méně (než bylo potřeba). Jensonovi jsem se již bránit nemohl. Jsou čtyři závody do konce a my si z tohoto víkendu musíme pozitiva a odcestovat do Indie s odhodláním, že se tam vrátíme zpět na body,“ nechal se slyšet Paul di Resta, jehož jméno svítilo ve výsledkové listině na jedenácté pozici. Jeho týmový kolega Adrian Sutil pak skončil ještě o tři příčky hlouběji. “Byl to velmi těžký víkend, kvůli startu z konce roštu bylo obtížné přiblížit se bodům. Nakonec jsem skončil čtrnáctý a svedl jsem několik dobrých bitev, vůz se ale hodně přetáčel, a tak nebylo lehké být konzistentní. Nejlepší částí závodu byl start, protože jsem se posunul na šestnáctou pozici, ale dneska jsme prostě neměli takovou závodní rychlost, jakou jsme potřebovali, a nemohli jsme z pneumatik dostat výkonnost,“ litoval Němec.

Toro Rosso

Vozu STR8 dnes rychlost nechyběla, hlavním problém, který může za nepříliš vydařený závod, byly chyby, jichž se tým dopustil během zastávek na výměnu pneumatik, alespoň tak to viděl Jean-Eric Vergne. “Z dneška tu máme nějaké pozitivní elementy, protože vůz odpoledne fungoval opravdu velmi dobře. Každopádně, naše zastávky v boxech nebyly nejlepší a stály nás nějaký čas. Po startu jsem se ocitl v provozu, takže se tým rozhodl zavolat mě do boxů pro přezutí ze středních pneumatik na tvrdé o trochu dříve, zastávka ale byla pomalá a dostala mě zpátky do provozu. Bylo těžké předjíždět, takže jsme se pokusili o natažení dvou dalších stintů, ale zbývající zastávky nebyly nejlepší. Jinak se moje výkonnost zdála být rozumná, takže je to škoda, jelikož si myslím, že to mohlo být lepší, zejména když jsem měl pro závod (k dispozici) hodně nových pneumatik,“ povzdechl si Francouz. A podobně to viděl i Daniel Ricciardo. I podle něj byl monopost Toro Rosso dostatečně rychlý na to, aby si tým na své konto připsal nějaké body. O ty ale Australana podle vlastních slov připravili sportovní komisaři. “Jsem zklamaný, že jsem dnes nezískal nějaké body, protože jsem přesvědčený, že jsem směřoval do první desítky, což mohl být povzbuzující výsledek poté, co jsem měl v sobotu problémy s vyvážením vozu. Začali jsme na tvrdých pneumatikách a poté, co jsem se zásluhou dobrého startu posunul o dvě místa, to vypadalo dobře, když jsem na trati předjel Bottase. Pak jsem se posunul pořadím dále vpřed, jelikož ti jezdci, kteří přede mnou jeli na střední směsi, zamířili do boxů. Pak jsem se po vnějšku zatáčky 130R dostal před Sutila. Jenže jsem vyjel až na trávu, což mě stálo trochu času. Naneštěstí komisaři rozhodli, že jsem tím vyjetím mimo trať získal výhodu, a tak jsem si musel odpykat penalizaci v podobě průjezdu boxy, což můj závod samozřejmě zničilo. Byl jsem devátý, když jsem zajel do boxů pro penalizaci, ta mě odsunula mimo body,“ zrekapituloval průběh Velké ceny Japonska ze svého pohledu Daniel Ricciardo.

Williams

Nejhůře z týmů ze středu pole dnes dopadl opět Williams. Jeho jezdci se zmohli pouze na šestnácté, respektive sedmnácté místo. Lepším z dua Pastor Maldonado – Valtteri Bottas byl v neděli na Suzuce prvně jmenovaný. A jelikož ztráta na bodované pozice byla tentokrát opravdu velká, jediné, co mohlo Venezuelana potěšit, byl souboj se svým stájovým parťákem, ke kterému došlo v samém závěru závodu a z něhož vzešel jako vítěz. “Bylo příjemné udělat v posledním kole ten předjížděcí manévr a získat pozici na úkor mého týmového kolegy. Myslím si, že jsme dneska zvolili lehce nesprávnou strategii a měli jsme trochu problémy s výkonností, podařilo se nám ale z vozu vytěžit 100%,“ zhodnotil Maldonado. Druhý jezdec Williamsu Valtteri Bottas přiznal, že jeho vozu se dnes zkrátka nedostávalo rychlosti, zejména pak ve druhé části japonského klání: “Na začátku závodu to s námi nevypadalo tak špatně. Podařilo se nám udržet několik vozu za námi. Na konci druhého a na začátku třetího stintu to vypadalo, že naše rychlost upadla, a my si nebyli schopni udržet naše pozice. Když se ke konci závodu pneumatiky opotřebovaly, měli jsme trochu problémy, takže jsme naneštěstí už nemohli bojovat.“ 

Další článek: Alonso si z Massovy neposlušnosti nic nedělá

22:04 | Tak Norrisův druhý trénink neukončilo předčasně poškození podlahy (i když to měl také), ale problém s pohonnou jednotkou.
17:28 | Klíčové výsledky kvalifikace F2: Cunoda: 1. Mazepin: 2. Shwartzman: 4. Ilott: 9. Schumacher: 18.
17:25 | Schumacher a Nissany kolidovali v kvalifikaci formule 2.
16:58 | Podle Seidla se Sainz testu s Ferrari po Abú Dhabí nemůže zúčastnit. Test je určen pro mladé jezdce. Nakonec sice nastoupí Alonso a zřejmě Buemi a Kubica, ale i tak nebude umožněn start jezdcům, kteří letos závodili.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink Russell (54.546)
2. trénink Russell (54.713)
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10