Střed pole: Force India se před domácími fanoušky vytáhla

Stáj Vidžaje Mallyi se jako jediná ze středu pole mohla pyšnit tím, že dnes měla v nejlepší desítce oba dva své piloty. Kromě Di Resty a Sutila bodoval ještě Ricciardo, Hülkenberga vyřadily technické problémy.
Střed pole: Force India se před domácími fanoušky vytáhla

Force India

Indická stáj si před začátkem závodního víkendu na okruhu Buddh stanovila jasný cíl – potěšit domácí diváky nějakým hezkým výsledkem, nejlépe pak takovým, který bude odměněn bodovým přídělem. A tento cíl se jí podařilo splnit stoprocentně, neboť její jezdci skončili na osmém, respektive devátém místě. Lepší z dvojice Paul di Resta – Adrian Sutil byl protentokrát skotský závodník. “Je skvělé získat body tady v Indii – v domácí velké ceně tohoto týmu a v závodě, který byl pro nás opravdu důležitý. Zvolili jsme agresivní strategii a pro výměnu pneumatik z měkkých na střední jsme zajeli na konci prvního kola – což jsme měli celou dobu v plánu,“ poodhalil Di Resta. “Poté jsme závod efektivně rozdělili na dvě části a já jsem tak pro výměnu pneumatik zajel do boxů znovu ve třicátém kole. Dalším pozitivem je, že jsme v několika uplynulých týdnech neustále vylepšovali vůz a já se teď v něm cítím pohodlněji, takže jsem optimistický ohledně toho, že bychom se příští týden v Abú Zabí mohli předvést na stejné výkonnostní úrovni,“ dodal Skot. A obdobné pocity sdílel také jeho týmový kolega Adrian Sutil: “Cílem bylo získat body, takže osmé a deváté místo je pro nás dnes skvělým výsledkem. Moje jednozastávková strategie byla riskantním přístupem a rozhodli jsme se pro ni až během závodu. Střední pneumatiky, na kterých jsem odstartoval, fungovaly opravdu dobře a já jsem si uvědomil, že je možné zvládnout závod jen s jednou zastávkou. Mysleli jsme si, že měkké pneumatiky vydrží pouze okolo pěti kol, takže jsem se ujistil, že o ně budu pečovat, a nakonec jsem na nich vydržel skoro dvacet kol. Po několika nedávných obtížných závodech jsme dneska ukázali, čeho jsme díky skvělé týmové práci schopni dokázat.“

Toro Rosso

V týmu Toro Rosso bylo veselo pouze na jedné straně garáže, a sice na té, která patří Danielu Ricciardovi. “S dnešním výkonem jsem celkem spokojen, i když jsem si v průběhu závodu pomyslel, že máme na lepší než desáté místo v cíli, zejména poté, co šel první stint tak dobře. Vypadalo to, že jsme se mohli vyrovnat Sutilovi a Di Restovi, takže je tu mírné zklamání ohledně toho, že jsem je nedokázal předjet a nezískal tak o pár bodů víc,“ nechal se slyšet Ricciardo a pokračoval: “Vettel? Fenomenální! Zejména od letní přestávky, kdy si vzal titul do vlastních rukou a nikoho jiného se na něj nenechal ani podívat.“ Jean-Eric Vergne se dnes se svým vozem poněkud trápil. “Myslím si, že strategie, kterou jsme měli, byla dobrá. Zajeli jsme do boxů velmi brzo, abychom se zbavili měkkých pneumatik. Mohlo se nám to vyplatit v tom smyslu, že jsme se mohli dostat zpět na body, ale byli jsme prostě příliš pomalí, i když jsme udělali vše, co jsme jen mohli. Dnes jsem lépe jet nemohl, takže jsem samozřejmě zklamaný, protože opravdu nestačí polepšit si jen o jedno místo vzhledem k mé startovní pozici,“ litoval v cíli třináctý Vergne.

Williams

Stáj z Grove v Indii své chudé bodové konto, na kterém svítí, v tomto případě, nelichotivá jednička, nerozšířila. Rychlost monopostu FW35 sice byla lepší než v uplynulých závodech, na umístění v nejlepší desítce to však nestačilo. “Tohle byl pro nás lepší víkend, vůz vykazoval lepší závodní tempo, což je povzbuzující. Měl jsem další silný start a v prvním kole jsem si polepšil o hezkou řádku míst. Ke konci závodu jsem tvrdě bojoval o to, abych nás dostal do nejlepší desítky, ale naneštěstí se nám to dnes tak úplně nepovedlo. Z tohoto víkendu si můžeme vzít nějaká pozitiva, neboť cítím, že se bodům dostáváme blíže, takže doufejme, že jich budeme moci v posledních třech závodech pár získat,“ podotkl Pastor Maldonado. Valtteri Bottas se dostal několikrát během závodu do hustého provozu, a tak nemohl patřičně využít výhod, které mu nabízela jeho strategie. Nakonec skončil šestnáctý. “Co se týče mě, tak první kolo bylo velmi kluzké. Klouzal jsem se víc než ostatní vozy a ztratil jsem nějaké pozice. V prvním stintu se ale moje rychlost zlepšovala a do pneumatik se mi dostávalo více a více přilnavosti. Naše závodní výkonnost byla silnější než v několika posledních závodech a já jsem cítil, že jsem zvolil správnou strategii, ale nedostatek jízdy na čistém vzduchu znamenal, že jsem toho nemohl využít a porvat se o body,“ posteskl si Fin.

Sauber

V souboji týmů ze středu pole tentokrát poněkud nezvykle dopadl nejhůře Sauber. Nejen že Nico Hülkenberg nadějnou sedmou výchozí pozici v kýžené body nepřetavil, německý závodník dokonce kvůli technickým problém ani nespatřil šachovnicový praporek. To Esteban Gutiérrez si dnešní závod pokazil víceméně sám. Na startu se dopustil školácké chyby a ze svého stání vyjel ještě před tím, než zhasla červená světla. Za tento prohřešek jej pochopitelně postihl trest. “Tohle nebyl skvělý víkend, i když jsem během dnešního závodu získal cenné zkušenosti. Naneštěstí jsem na startu udělal chybu a zaplatil jsem za ni drive-through penalizací,“ sypal si popel na hlavu Mexičan, jenž nakonec obsadil až patnácté místo. “Měli jsme dobrou rychlost a já svedl pěkné bitvy s Fernandem a Romainem. To jsem si užil. Vůz měl velmi dobré vyvážení. Na konci jsme trochu problémy na měkkých pneumatikách, ale stále si myslím, že kdybych se vyvaroval chybám a lépe se kvalifikoval, tak jsme určitě mohli opět skončit v nejlepší desítce,“ dodal. “Dnes jsem mohl projet cílovou čárou na osmé pozici,“ přiznal Hülkenberg. “Ještě nevím, co se stalo. Když jsem brzdil do poslední zatáčky, něco tam cvaklo a brzdy najednou odešly. Něco se muselo na voze rozbít. Následně jsem zajel do boxů a vrátil se zpět na trať, ale něco bylo v nepořádku. Je to velmi znepokojivé,“ posteskl si Hülkenberg, pro něhož Velká cena Indie skončila šest kol před cílem. 

Další článek: Oba piloti Marussie viděli cíl, naopak jezdci Caterhamu ze závodu odstoupili

17:06 | Zandvoort by prý raději letošní závod zrušil a soustředil se na příští rok, než aby se jelo před prázdnými tribunami.
11:18 | Mistr světa z roku 1997 a současný glosátor dění ve světě motorsportu Jacques Villeneuve dnes slaví 49 let.
7. dubna | Tak ne zřejmě ale už určitě..
7. dubna | Formule 1 zřejmě prodlouží "letní přestávku", která běží nyní (uzavření továren) z 21 dnů za 35 dnů.