Střed pole: Force India napravila včerejší zaváhání a znovu doma bodovala

Nico Hülkenberg a Bruno Senna byli jedinými piloty z týmů ze středu pole, kteří projeli cílem Velké ceny Indie v nejlepší desítce.
Střed pole: Force India napravila včerejší zaváhání a znovu doma bodovala

Force India

K obrovské radosti všech indických fanoušků přítomných na okruhu Buddh dovezl Nico Hülkenberg svůj vůz do cíle na osmém místě, které znamená zisk čtyř bodů do Poháru konstruktérů pro tým Vidžaje Mallyi. "S dnešním výsledkem jsem velmi spokojený. Myslím si, že osmé místo je maximem. Neměl jsem zrovna nejlepší start, ale první kolo bylo dobré. Na zadní rovince jsem byl schopný předjet Rosberga a v nájezdu do čtvrté zatáčky také Maldonada," liboval si Nico Hülkenberg. "V prostřední části závodu jsem se cítil celkem osamoceně, před koncem jsem měl ale velmi blízko za sebou Grosjeana, který na mě tlačil. Já jsem se ale pod tlakem nezlomil a udržel jsem ho za mnou. Z tribun jste mohli cítit, jak fanoušci tento tým dnes podporovali, a je skvělé, že jsme pro ně mohli získat nějaké body." Paul di Resta už tak úspěšný nebyl. I když se skotský pilot snažil ze všech sil, druhý vůz týmu Force Indie na bodované příčky nedostal. Skončil dvanáctý. "Bylo to těžké odpoledne, ale myslím si, že jsme v závodě dosáhli všeho, co jen bylo v našich silách. Nemyslím si, že jsem dnes mohl z vozu vytěžit víc. Snažil jsem se dostihnout Rosberga se Sennou, ale nedostal jsem se dostatečně blízko na to, abych je mohl vyzvat na souboj. Abych byl upřímný, celý víkend jsem měl problém s nalezením ideálního vyvážení. Minulou noc jsme identifikovali několik problémů, ty se ale přenesly do závodu," vysvětlil příčiny svého nezdaru Paul di Resta.    

Williams

Oba jezdce Williamsu v závodě dlouho živila naděje na umístění v nejlepší desítce. To se ale nakonec povedlo pouze jednomu z nich, a sice Brunu Sennovi, jenž po startu ze třináctého místa projel pod šachovnicovým praporkem jako desátý. "Po velmi chabé včerejší kvalifikaci jsme měli v závodě k dispozici silný vůz a bodový zisk znamená, že jsem s dnešním výkonem spokojen. Byl to zábavný závod, protože jsem bojoval s vozy, které měly velmi podobnou výkonnost, takže jsem musel předvést několik předjížděcích manévrů. Tento víkend se vůz choval daleko lépe, takže budeme směřovat k dalším závodům s daleko větším sebevědomím," nechal se slyšet synovec legendárního Ayrtona. Také Pastoru Maldonadovi se v indickém závodě nevedlo špatně, tedy alespoň do doby, než se Venezuelan připletl do kolize s Kamujem Kobajašim, ze které vyšel s defektem pneumatiky. To bohužel znamenalo konec veškerých jeho nadějí na body. Maldonado byl v cíli klasifikován jako šestnáctý se ztrátou jednoho kola na vítězného Sebastiana Vettela. "Vůz se dnes choval velmi dobře a já byl přesvědčen, že budu bodovat. Můj závod ale skončil, když jsem byl zasažen a utrpěl defekt, což mě odsunulo na konec a znamenalo velkou časovou ztrátu. Nakonec to pro mě byl velmi nešťastný závod, ale můžeme si z něho vzít nějaká pozitiva. Ve skutečnosti se vůz zlepšil a v posledních třech závodech sezony bychom měli být více konkurenceschopní," optimisticky uzavřel Pastor Maldonado.     

Toro Rosso

Toro Rosso své konto v Indii o další body nerozšířilo. Oba jezdci italské stáje startovali, jak už je v této sezoně zvykem, z hloubi pole a v závodě se museli prokousávat vzhůru. Daniel Ricciardo si sice o dvě příčky polepšil, bylo z toho ale jen třinácté místo v cíli. "První kolo bylo celkem bohaté na události. Byl jsem na špinavé straně startovního roštu, a abych byl upřímný, tak s tou úrovní přilnavosti, kterou jsem měl, jsem dělal, co jsem mohl. Na to, abych si udržel svou pozici, to ale nestačilo, protože se přede mě dostal Di Resta. Během prvního stintu jsem se na to snažil tlačit velmi tvrdě, ale na tvrdých pneumatikách jsem neměl příliš dobrý pocit a neměl jsem rychlost," popsal Ricciardo. Ztracenou rychlost nalezl mladý Australan až po zastávce v boxech. Na dostižení Di Resty a dalších pilotů před ním už to ale nestačilo. Obdobně na tom byl také Australanův týmový kolega Jean-Eric Vergne. Ten se navíc připletl do postartovní kolize se Schumacherem, z níž si odnesl poškozené přední křídlo. "Okamžitě poté, co zhasla světla, jsem se ocitl v sevření a musel jsem brzdit dříve a o něco tvrději, než jsem chtěl. To znamenalo, že se mi zablokovala kola a narazil jsem do zádi Schumacherova vozu. To poničilo moje přední křídlo, takže jsem musel zajet do boxů, a tím pro mě závod víceméně skončil. Nadále jsem tlačil na pilu, jak jsem jen mohl, pokoušel jsem se zajíždět dobré časy, ale tento víkend nebyla výkonnost vozu tak dobrá," přiznal Vergne.

Sauber

Společně s Toro Rosso odjíždí z okruhu Buddh bez bodů také stáj Sauber. Nejen, že Sergio Pérez nedokázal přetavit nadějnou osmou startovní pozici v nějaké slušné umístění, ze závodu musel navíc po dvaceti odjetých kolech odstoupit. "Dnešek byl naprostým zklamáním. Nejdříve ze všeho jsem musel zajet do boxů po čtrnácti kolech, protože na levé přední pneumatice bylo hodně puchýřů. Stále nevíme, proč tomu tak bylo. Když jsem předjížděl Daniela Ricciarda, dotkl jsem se jeho předního křídla. Pravá zadní pneumatika sjela z ráfku a poškodila něco v zadní části vozu. Takže můj závod skončil po dvaceti kolech," posteskl si Mexičan. Nedařilo se ani Kamuji Kobajašimu, jenž startoval jako sedmnáctý a cílem projel jako čtrnáctý: "Musím říct, že tohle nebyl náš víkend. V závodě jsem nikdy nebyl sám, přede mnou pořád někdo jezdil, já jsem ale neměl dostatečnou rychlost na rovinkách, abych mohl předjíždět. To bylo frustrující. Zasekl jsem se za Danielem Ricciardem a nebylo nic, co bych s tím mohl dělat. Ta záležitost s Pastorem Maldonadem byla trochu divná. Předjel mě, ale najednou se znova vrátil do mé závodní linie. Tomu kontaktu jsem se vyhnout nemohl."

Diskuze (13) Další článek: Mladší týmy: HRT mělo potíže s brzdami, domácí Kartykejan ale dojel