Z první desítky vyrazí do závodu oba renaulty, těsně za ní skončily williamsy, mezi které se prosadili jezdci Force Indie. Až za nimi se ve vyrovnaném středu závodního pole srovnali piloti Toro Rosso.
Renault
Oba renaulty se v kvalifikaci na Velkou cenu
Turecka na okruhu Instanbul Park prosadily do první desítky. Vitalij Petrov obsadil sedmé místo. Není zcela spokojen, věřil v lepší
výsledek. "Je pozitivní, že jsme oba v první
desítce. Neměli jsme žádné mechanické problémy,"
liboval si. Nick Heidfeld odstartuje z devátého
místa. Rus i Němec tak budou stát v čistší stopě.
"Nejdřív jsem se trochu trápil, ale ve druhé
části kvalifikace jsem dosáhl správného vyvážení
a přilnavosti. Mohlo to být i lepší, měl jsem
problémy s nedotáčivostí," přiznal Němec.
Renaultu tradičně vycházejí starty. Oba jezdci
věří, že v kombinaci s pohyblivým zadním křídlem
se dokáží závodním polem posunout dopředu.
Williams
Tým z Grove nakonec nenasadil nové
zadní křídlo, jedno z vylepšení, která do Turecka přivezl.
Přesto skončil Rubens Barrichello na jedenáctém místě.
Od postupu do závěrečné fáze kvalifikace ho
dělilo 0,024 sekundy. "Se svým posledním kolem
jsem velmi spokojen. Bohužel jsme se nevešli do
top ten, ale vzhledem k možnostem volby
pneumatiky to není omezující," našel pozitivum
Brazilec. Pastor Maldonado obsadil čtrnácté
místo. "Nové díly rozhodně zlepšily auto. Vůz se teď řídí rychleji a lehčeji. Naše snaha se vyplatila,"
pochvaloval si pilot z Venezuely, který během víkendu
nenasadil KERS. "Kdyby fungoval, byli bychom
rychlejší o tři desetiny. Teď se musíme zaměřit
na zítřek. Věřím, že dosáhneme dobrého výsledku."
Odstupující technický ředitel Sam Michael uvedl,
že tým vykonal v továrně hodně tvrdé práce, jde
správným směrem, ale je třeba vyřešit problémy se
zadními křídly a s Maldonadovým KERS.
Force India
Mezi oba williamsy se vklínili jezdci Force
Indie. Dvanáctý Adrian Sutil neměl výraznější
problémy. "Myslím, že jsme dobře využili
pneumatiky a neměli jsme problémy s provozem na trati. Ale
musíme si uvědomit, že kvalifikace letos nejsou
tak důležité. Důležitější je mít dobré auto v závodě," připomněl Němec, který byl spokojen
se svým nastavením. "Co se týče pneumatik, zdá
se, že tvrdé včera fungovaly velmi dobře, ale
měkčí vypadají dobře ve vyšších teplotách. Bude
zajímavé sledovat, jak se to vyvine v závodě."
Paul di Resta byl třináctý. "Jsme zhruba tam, kde
jsme očekávali. V první části nebyl žádný
problém, ve druhé jsem absolvoval jen jeden
výjezd, abychom ušetřili jednu sadu pneumatik a
optimalizovali závodní strategii," vysvětloval
Skot. "Doufejme, že nám to pomůže bojovat s vozy
před námi." Na opotřebení pneumatiky je zvědav i
zástupce šéfa týmu Robert Fernley: "Uvidíme, jak
budou držet, zejména v osmé zatáčce, kde je hodně
příležitostí k předjíždění."
Sauber
Sergio Pérez odstartuje do závodu z patnáctého
místa. Výsledek zklamal jeho i šéfa týmu Petera Saubera. "V první části byl
můj čas s tvrdými pneumatikami v pořádku, ale pak
ve druhé části to na měkčí směsi nebylo dobré.
Udělali jsme po pátku nějaké změny, ale bylo
celkem těžké auto nastavit, protože se změnilo
počasí. Některé změny byly správné, jiné ne,"
myslí si Mexičan. Přesto věří, že v závodě dokáže
bodovat. Naopak pro Kamuje Kobajašiho skončila
kvalifikace už na začátku prvního výjezdu.
"Chtěl jsem zkusit jiné nastavení, ale uprostřed
zadní rovinky se mi zastavil motor. Byl to
problém s palivovým systémem. Doufal jsem, že se
dostanu zpátky do garáže, ale zastavil jsem těsně
před vjezdem do boxové uličky," popisoval Japonec
a dodal, že by kvůli opravě vozu stejně znovu
vyjet nestihl. I přes dnešní smůlu je připraven
zajet dobrý závod. "Přestože mám předjíždění moc
rád, musím přiznat, že je mezi mnou a prvním
bodovaným místem opravdu hodně aut." Technický ředitel James
Key uvedl, že s Kobajašiho závadou se v týmu dosud
nesetkali a musí ji pořádně vyšetřit.
Toro Rosso
Jezdci italského týmu uzavřeli výsledky druhé
části kvalifikace. Sébastien Buemi obsadil
šestnácté místo. "Je těžké pochopit, proč jsme
tak vzadu. Ráno byla trať rychlejší, ale nejsem
si jistý, proč jsem nemohl zajet odpoledne stejný
čas. Možná to bylo díky vysokému nárůstu teploty,
díky kterému jsme ztratili přilnavost," hledal
příčiny mladý Švýcar. "Jsem zklamaný, cítím, že
jsem mohl být lepší. Uvidíme, co se stane zítra.
Možná bude pršet. To by se všechno změnilo."
Jaime Alguersuari bude na startovním roštu stát o
místo za svým týmovým kolegou. Je rád, že se mu
podařilo ušetřit sadu pneumatik. "Možná jsme
mohli zlepšit vyvážení, když se mezi ránem a
odpolednem tolik změnila teplota a podmínky na
trati," přiznal Španěl. Technický ředitel Giorgio
Ascanelli vysvětlil, že výsledek ho při
vyrovnanosti pole nepřekvapil: "Přijeli jsme s
některými novými díly, ale nestačilo to. Ve druhé
části jsme nechtěli sázet vše na jednu kartu.
Zatímco Seb zkusil vyjet podruhé, Jaime ušetřil
jednu sadu pneumatik do závodu."