Střed pole: Do první desítky se dostal pouze Renault

Z první desítky vyrazí do závodu oba renaulty, těsně za ní skončily williamsy, mezi které se prosadili jezdci Force Indie. Až za nimi se ve vyrovnaném středu závodního pole srovnali piloti Toro Rosso.
Střed pole: Do první desítky se dostal pouze Renault

Renault
Oba renaulty se v kvalifikaci na Velkou cenu Turecka na okruhu Instanbul Park prosadily do první desítky. Vitalij Petrov obsadil sedmé místo. Není zcela spokojen, věřil v lepší výsledek. "Je pozitivní, že jsme oba v první desítce. Neměli jsme žádné mechanické problémy," liboval si. Nick Heidfeld odstartuje z devátého místa. Rus i Němec tak budou stát v čistší stopě. "Nejdřív jsem se trochu trápil, ale ve druhé části kvalifikace jsem dosáhl správného vyvážení a přilnavosti. Mohlo to být i lepší, měl jsem problémy s nedotáčivostí," přiznal Němec. Renaultu tradičně vycházejí starty. Oba jezdci věří, že v kombinaci s pohyblivým zadním křídlem se dokáží závodním polem posunout dopředu.

Williams
Tým z Grove nakonec nenasadil nové zadní křídlo, jedno z vylepšení, která do Turecka přivezl. Přesto skončil Rubens Barrichello na jedenáctém místě. Od postupu do závěrečné fáze kvalifikace ho dělilo 0,024 sekundy. "Se svým posledním kolem jsem velmi spokojen. Bohužel jsme se nevešli do top ten, ale vzhledem k možnostem volby pneumatiky to není omezující," našel pozitivum Brazilec. Pastor Maldonado obsadil čtrnácté místo. "Nové díly rozhodně zlepšily auto. Vůz se teď řídí rychleji a lehčeji. Naše snaha se vyplatila," pochvaloval si pilot z Venezuely, který během víkendu nenasadil KERS. "Kdyby fungoval, byli bychom rychlejší o tři desetiny. Teď se musíme zaměřit na zítřek. Věřím, že dosáhneme dobrého výsledku." Odstupující technický ředitel Sam Michael uvedl, že tým vykonal v továrně hodně tvrdé práce, jde správným směrem, ale je třeba vyřešit problémy se zadními křídly a s Maldonadovým KERS.

Force India
Mezi oba williamsy se vklínili jezdci Force Indie. Dvanáctý Adrian Sutil neměl výraznější problémy. "Myslím, že jsme dobře využili pneumatiky a neměli jsme problémy s provozem na trati. Ale musíme si uvědomit, že kvalifikace letos nejsou tak důležité. Důležitější je mít dobré auto v závodě," připomněl Němec, který byl spokojen se svým nastavením. "Co se týče pneumatik, zdá se, že tvrdé včera fungovaly velmi dobře, ale měkčí vypadají dobře ve vyšších teplotách. Bude zajímavé sledovat, jak se to vyvine v závodě." Paul di Resta byl třináctý. "Jsme zhruba tam, kde jsme očekávali. V první části nebyl žádný problém, ve druhé jsem absolvoval jen jeden výjezd, abychom ušetřili jednu sadu pneumatik a optimalizovali závodní strategii," vysvětloval Skot. "Doufejme, že nám to pomůže bojovat s vozy před námi." Na opotřebení pneumatiky je zvědav i zástupce šéfa týmu Robert Fernley: "Uvidíme, jak budou držet, zejména v osmé zatáčce, kde je hodně příležitostí k předjíždění."

Sauber
Sergio Pérez odstartuje do závodu z patnáctého místa. Výsledek zklamal jeho i šéfa týmu Petera Saubera. "V první části byl můj čas s tvrdými pneumatikami v pořádku, ale pak ve druhé části to na měkčí směsi nebylo dobré. Udělali jsme po pátku nějaké změny, ale bylo celkem těžké auto nastavit, protože se změnilo počasí. Některé změny byly správné, jiné ne," myslí si Mexičan. Přesto věří, že v závodě dokáže bodovat. Naopak pro Kamuje Kobajašiho skončila kvalifikace už na začátku prvního výjezdu. "Chtěl jsem zkusit jiné nastavení, ale uprostřed zadní rovinky se mi zastavil motor. Byl to problém s palivovým systémem. Doufal jsem, že se dostanu zpátky do garáže, ale zastavil jsem těsně před vjezdem do boxové uličky," popisoval Japonec a dodal, že by kvůli opravě vozu stejně znovu vyjet nestihl. I přes dnešní smůlu je připraven zajet dobrý závod. "Přestože mám předjíždění moc rád, musím přiznat, že je mezi mnou a prvním bodovaným místem opravdu hodně aut." Technický ředitel James Key uvedl, že s Kobajašiho závadou se v týmu dosud nesetkali a musí ji pořádně vyšetřit.

Toro Rosso
Jezdci italského týmu uzavřeli výsledky druhé části kvalifikace. Sébastien Buemi obsadil šestnácté místo. "Je těžké pochopit, proč jsme tak vzadu. Ráno byla trať rychlejší, ale nejsem si jistý, proč jsem nemohl zajet odpoledne stejný čas. Možná to bylo díky vysokému nárůstu teploty, díky kterému jsme ztratili přilnavost," hledal příčiny mladý Švýcar. "Jsem zklamaný, cítím, že jsem mohl být lepší. Uvidíme, co se stane zítra. Možná bude pršet. To by se všechno změnilo." Jaime Alguersuari bude na startovním roštu stát o místo za svým týmovým kolegou. Je rád, že se mu podařilo ušetřit sadu pneumatik. "Možná jsme mohli zlepšit vyvážení, když se mezi ránem a odpolednem tolik změnila teplota a podmínky na trati," přiznal Španěl. Technický ředitel Giorgio Ascanelli vysvětlil, že výsledek ho při vyrovnanosti pole nepřekvapil: "Přijeli jsme s některými novými díly, ale nestačilo to. Ve druhé části jsme nechtěli sázet vše na jednu kartu. Zatímco Seb zkusil vyjet podruhé, Jaime ušetřil jednu sadu pneumatik do závodu."

Další článek: Hamilton se v závodě obává hlavně startu

16:49 | Strategie pro zítřejší závod odkaz
16:46 | Esteban Ocon dostal penalizaci tří míst za zdržení Russella.
15:01 | Red Bull se podle Marka neodvolal, protože počet týmů, které se odvolaly, je už dostačující. Red Bull také není spokojený s verdiktem a chce vyjasnění situace.
12:11 | Ferrari potvrdilo, že Vettel nasadil nový motor, MGU-H a turbo. Stejné komponenty dostal preventivně také Leclerc.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10