Střed pole: Do finále se dnes dostali Kubica a Barrichello

Robert Kubica nenavázal na výkon z ranního tréninku a v kvalifikaci skončil osmý. Střed pole byl velmi vyrovnaný. Piloti na jedenáctém až šestnáctém místě se srovnali do 250 tisícin sekundy.
Střed pole: Do finále se dnes dostali Kubica a Barrichello

Renault
Robert Kubica sice vyhrál dopolední trénink na Velkou cenu Koreje, v kvalifikaci měl ale na novém okruhu Jeongam problémy s přetáčivostí. "Kdyby šlo vše perfektně, mohli bychom být o několik desetin rychlejší. Jeli jsme ale na hraně," přiznal Polák, který obsadil osmé místo. V závodě by mu nevadil ani případný déšť. "Neměl by pro nás být nevýhodou." Vitaliji Petrovovi opět příliš nevyšla kvalifikace. Obsadil až patnácté místo. Navíc ho čeká penalizace pěti míst za způsobení kolize po startu v minulém závodě. "Chtěl jsem se dostat do nejlepší desítky, abych minimalizovat efekt penalizace. Ve druhé části kvalifikaci jsem ale příliš tlačil, dotkl se obrubníku a roztočil se. Pak už byly pneumatiky moc špinavé a nemohl jsem zajet slušný čas. Škoda," litoval Rus. Také šéf týmu Eric Boullier byl vzhledem k výsledkům volných tréninků z kvalifikace zklamán. "Auto je rychlé na rovinkách, doufejme, že bude konkurenceschopné i v závodním režimu," přeje si.

Williams
Rubens Barrichello se opět prosadil do třetí části kvalifikace, kde se dokázal zlepšit o půl sekundy. Skončil desátý. "Trať je celkem kluzká, takže v závodě očekávám zajímavé události. Doufám, že z nich vytěžíme nějaké body," přeje si Brazilec. Nico Hülkenberg se do finále těsně nedostal, obsadil jedenácté místo. Ve svém posledním měřeném kole dostal ve dvanácté zatáčce smyk zadních kol. "Jedenácté místo je dobré. Můžeme si vybrat pneumatiky. Budeme o tom přemýšlet a přijdeme s dobrou strategií," věří Němec. Spoléhá, že se mu podaří některé soupeře předjet přímo na trati. "Nemyslím, že bychom tu byli tak silní jako na jiných okruzích. Může přijít déšť. To jistě udělá závod zajímavým, takže se těšíme," dodal spoluzakladatel týmu a hlavní inženýr Patrick Head.

Sauber
Ve švýcarském týmu dopadla kvalifikace celkem slušně. Dvanáctý Kamuj Kobajaši považuje svůj výsledek za nejlepší možný. "Oproti včerejšku se trať dost změnila, museli jsme přehodnotit nastavení. V kvalifikaci se pak vůz choval trochu nervózně, ale celkově OK," popisoval Japonec, který absolvoval ve druhé části jediný dlouhý výjezd. "Ve svém nejrychlejším kole jsem narazil na vláček jezdců, ale to se může stát, těším se na zítřejší výzvu." Nick Heidfeld zůstal jen o příčku za ním. Na rozdíl od svého týmového kolegy neměl výrazné problémy s vláčkem pomalejších vozů a se svým nejrychlejším kolem byl spokojen. "Ráno jsme měli problémy s nastavením, ale ty jsme během kvalifikace vyřešili," vzpomínal Němec. "Není lehké dostat tu pneumatiky do optimálního pracovního režimu. Nejrychlejší bylo mé třetí kolo na měkčí směsi. Přední pneumatiky zůstávaly pořád studené, doufal jsem, že se zahřejí, ale místo toho začaly odcházet." Technický ředitel James Key upřesnil ranní problémy s nastavením. Ráno se hýbalo s přítlakem a některými mechanickými díly, ale díky tomu, že byla trať chladnější a víc kluzká, vůz se choval přetáčivě.

Force India
Adrian Sutil se svou čtrnáctou kvalifikační pozicí rozhodně nebyl spokojen. Nicméně dodal, že měl blízko k dvanáctému místu a s trochou štěstí mohl postoupit i do třetí části. "Při svém prvním kole ve druhé fázi kvalifikace jsem měl před sebou pomalejší vozy, druhé bylo dobré, ale přišly problémy s pneumatikami," připomněl Němec, kterému se nová trať moc líbí. Vitantonio Liuzzi skončil osmnáctý a nepostoupil ani do druhé části. Díky penalizaci Petrova se posune o jedno místo dopředu. "Dnes nám měkčí pneumatiky rychle odcházely," přiznal Ital. Dopoledne měkčí pneumatiky kvůli defektu nestihl vyzkoušet. "Ale nečekali jsme, že se budou opotřebovávat tak rychle. První dvě kola posledního výjezdu byla dobrá a první dva sektory posledního kola opravdu dobré, ale pak se pneumatiky rychle drolily a v posledních dvou zatáčkách se auto chovalo dost nedotáčivě. Ztratil jsem hodně času."

Toro Rosso
Jaime Alguersuari byl spokojen s vyvážením i s chováním vozu obutého do měkčích pneumatik. "Odvedli jsme dobrou práci při zlepšování auta," pochvaloval si Španěl. Přesto jeho čas stačil až na šestnácté místo. Ještě o příčku za ním skončil Sébastien Buemi. Ten už spokojen nebyl. "Při posledním výjezdu ve druhé části jsme se rozhodli pro jedno rychlé kolo s malým množstvím paliva. Udělal jsem ale několik malých chyb, které mě dohromady stály hodně času," přiznal Švýcar. Oba piloti se díky Petrovově penalizaci o příčku posunou. Podle hlavního inženýra Laurenta Mekiese nebyl výkon jeho jezdců ve srovnání s ostatními zase tak špatný. "Máte šest aut ve dvou desetinách a my byli v této skupině dole, dvě nebo tři desetiny nás tedy vyšly velmi draho," řekl. Přesto věří, že se tým bude zlepšovat i v závodě. "Můžeme očekávat, že závod bude plný překvapení. Doufejme, že to bude dobrá show."

Diskuze (7) Další článek: Fotogalerie: Sobota v Jeongamu
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10