Střed pole: Do elitní desítky se vešel jen Hülkenberg

Střed pole: Do elitní desítky se vešel jen Hülkenberg

V první desítce znovu nechyběl vůz Force India, prosadil se Hülkenberg. Jezdce Sauberu zbrzdily žluté vlajky, Williams postrádal rychlost, Ricciardo měl poruchu a Vergne chyboval.

Force India
Nico Hülkenberg byl v kvalifikaci na Velkou cenu Koreje na Jeongamu jediný z jezdců týmů středu pole, který se vešel do první desítky. Skončil osmý. "Nebyla to jednoduchá kvalifikace, ale nakonec šlo vše podle plánu. Trochu jsem se trápil v prvních dvou částech, celý víkend jsem bojoval s nedotáčivostí, zejména v prvním sektoru. Nedokázali jsme se toho zbavit, ale nebrzdí nás to tolik, protože jsem dokázal dát dohromady dvě dobrá kola a to mi stačilo na osmé místo. Časy byly velmi těsné a myslím, že zítra to bude podobné. Naše výkonnost při dlouhých jízdách je ale konkurenceschopná," hodnotil Němec. Paul di Resta obsadil až čtrnácté místo. Ve druhé části prý doplatil na provoz na trati. "V posledních třech zatáčkách jsem narazil na několik vozů a to mě stálo klíčové desetiny. Jsem trochu zklamán, protože jsme nezískali maximum. Jsme vzadu, ale pořád je v závodě o co hrát, protože včera bylo auto při delších výjezdech dobré," navázal Skot na slova týmového kolegy. Zástupce šéfa týmu Robert Fernley připomněl, že tým má alespoň jeden vůz ve třetí části kvalifikace už podesáté v řadě.

Sauber
Jezdci týmu z Hinwillu se tentokrát nevešli do první desítky. Oba museli v závěru druhé části zpomalit kvůli žlutým vlajkám a přišli tak o možnost dalšího zlepšení. Sergio Pérez odstartuje do závodu z dvanáctého místa. "Je to škoda, byli jsme blízko. Pozitivní je, že jsme ušetřili pneumatiky pro závod. V každém případě to bude zajímavé, protože ve volném tréninku jsem nemohl zkoušet dlouhé jízdy v takové míře, jak jsem chtěl," přiznal Mexičan. Kamuj Kobajaši se po domácím pódiu kvalifikoval jako třináctý. "Mohl jsem být snadno o pět desetin rychlejší. Jsem trochu zklamaný, protože pro druhou část jsme auto zlepšili. V první jsem měl problém s přetáčivostí, ale naše změny v nastavení fungovaly dobře," vzpomínal Japonec, který se těší na závod. Věří, že pro předjíždění bude dost prostoru. Pozitivně naladěný je i hlavní inženýr Giampaolo Dall´Ara, který si pochvaloval dnešní změny v nastavení. "Věřím, že výkonnost našeho auta je lepší, než ukazuje výsledek," prohlásil.

Williams
Pastor Maldonado se kvalifikoval jako patnáctý. "Bylo těžké se oproti tréninku zlepšit. Zajel jsem ve druhé části čisté kolo, ale neměli jsme dnes dobré tempo. Budeme muset tvrdě zapracovat, abychom v zítřejším závodě bojovali o body, protože je tu těžké předjíždět," komentoval situaci Venezuelan. Zklamaný Bruno Senna z omnáctého místa nepostoupil z první části. "Měli jsme během tréninku několik problémů s různými částmi auta. To znamenalo, že jsme to nemohli dát všechno do kvalifikace dohromady. Budeme se z toho muset dostat a zkusit zítra zajet dobrý závod," řekl odhodlaně Brazilec. Hlavní inženýr Mark Gillan vysvětlil, že oba jezdci měli potíže s vyvážením auta. "Víme, kde má auto problémy a směřujeme k jejich odstranění, jak jen to bude možné. Věříme, že naše tempo v dlouhých jízdách bude lepší. I z našich pozic budeme usilovat o zisk bodů," slíbil.

Toro Rosso
Daniel Ricciardo skončil šestnáctý, na konci druhé části navíc musel zastavit vedle tratě. "Absolvovali jsme jen dva výjezdy o jednom rychlém kole. Ve dvanácté zatáčce se vůz přepnul na neutrál a nebylo možné řadit. Nemohl jsem ani dojet do boxů. Je to škoda, protože první část šla velmi dobře a dokázal jsem zajet konkurenceschopný čas. Ale takové je závodění," bral situaci sportovně Australan, který jinak považuje výsledek za ztracenou příležitost. Jean-Eric Vergne se kvalifikoval jako sedmnáctý. "Vypadalo to velmi dobře, ale bohužel jsem při svém posledním výjezdu zkusil zariskovat v poslední zatáčce, ale udělal jsem to špatně a zničil své šance, téměř jsem ztratil kontrolu nad vozem, takže jsem na sebe naštvaný," litoval Francouz, který si jinak pochvaloval zlepšení vozu a částečně i sebe oproti pátku. Hlavní inženýr Laurent Mekies byl rovněž zklamán z výsledku, protože se z jeho pohledu nepodařilo proměnit zlepšení vozu a slibné časy z první části v lepší výsledek. "Rychlost z první části ve voze stále je, proto můžeme očekávat dobrý závod a aspirovat na boj o body stejně jako v předchozích závodech," věří.

Doporučujeme

Články odjinud