Střed pole: Do elitní desítky se prosadil jen di Resta

Po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska jsou spokojeni u Force Indie a u Toro Rosso, zklamání naopak vládne u Sauberu a především u Williamsu, který na této trati loni vyhrál.
Střed pole: Do elitní desítky se prosadil jen di Resta

Force India
Paul di Resta se v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska prosadil do třetí části kvalifikace, ve které obsadil desáté místo. Výsledek považuje za splnění cíle. "Ze třetí části jsem nevytěžil maximum, protože bylo těžké optimalizovat závěrečný úsek, ale pořád jsme na dobré pozici," věří a dodává, že klíčovou roli bude hrát opotřebení pneumatik. "Za mnou bude hodně aut s novými pneumatikami, takže první zatáčka bude klíčová." Adrian Sutil byl ze třináctého místa zklamán. "Vergne vyjel z boxů ve stejnou dobu jako já, Nico (Hülkenberg) tlačil zezadu a Webber byl v měřeném kole, takže bylo těžké udělat si prostor. Myslím, že to je hlavní důvod, proč jsem nepostoupil do třetí části, protože rychlost jsme měli. Jsem si jistý, že naše auto bude fungovat dobře, ale je těžké tu předjíždět," uznal. Zástupce šéfa týmu Robert Fernley věří, že oba jezdci budou bodovat, protože vůz je dobře vyvážený a dobře zachází s pneumatikami.

Toro Rosso
Jezdci týmu z Faenzy skončili v Barceloně těsně před branami třetí části kvalifikace. Daniel Ricciardo obsadil jedenácté místo. I když nepostoupil do závěrečných bojů, byl spokojen. "Myslím, že jsme z auta dostali maximum. Ráno jsem měl problémy s vyvážením, dokázali jsme je vyřešit. Jsme blízko a můžeme odjet dobrý závod. Udělali jsme pokrok a připadáme si stejně konkurenceschopní jako v Číně," zavzpomínal Australan na svůj nejlepší letošní závod. Jean-Eric Vergne bude zítra stát vedle svého týmového kolegy na dvanácté příčce. Také on si pochvaloval pokrok. "Zítra není nic nemožné. Auto mám nastaveno spíše pro závodní podmínky než pro kvalifikaci. V plánu jsou body. Tým odvedl fantastickou práci, úpravy fungují dobře, pořád musíme zapracovat, abychom byli opravdovými uchazeči o třetí část kvalifikace, ale na zítřek si věřím," nešetřil pozitivy Francouz. Technický ředitel James Key dodal, že oba typy směsí pneumatik fungují v závodním režimu dobře.

Sauber
Nico Hülkenberg zajel až patnáctý nejrychlejší čas, přesto šla kvalifikace dle jeho slov podle plánu. "Je zklamáním, že jsme prostě příliš pomalí. Úpravy pro tento víkend šly správným směrem, nastavení bylo dobré, ale ne dostatečně, další týmy se zlepšily ještě víc," vysvětlil Němec a zdůraznil, že je třeba dosáhnout vyšší rychlosti. Esteban Gutiérrez se sice kvalifikoval jako šestnáctý, ale po penalizaci za zpomalení Kimiho Räikkönena klesl o tři příčky. "Včera a ráno jsem si celkem věřil. Kvalifikace byla obtížná. Myslím, že úpravy jsou krokem vpřed. Z poslední sady pneumatik jsem mohl dostat větší rychlost," bilancoval Mexičan a dodal, že jel na hraně, a proto s pozicí není spokojen. Hlavní inženýr Tom McCullough označil za pozitivní skutečnost, že nové díly fungují dle očekávání.

Williams
Ani jeden z pilotů týmu z Grove nepostoupil do druhé části kvalifikace. Oba se alespoň dodatečně posunuli o jednu příčku dopředu po penalizaci Gutiérreze. Valtteri Bottas tak odstartuje ze šestnáctého místa. "Výsledek bohužel ukazuje, kde jsme ve srovnání s ostatními, ale pořád si myslím, že jsme udělali pokrok a jdeme správným směrem. Zdá se, že se zlepšili všichni, takže jsme na tom stále stejně. Doufejme, že budeme postupovat závod od závodu. Pořád si myslím, že naše závodní tempo vypadá dobře," věří Fin. Pastor Maldonado, který loni v Barceloně po penalizaci Lewise Hamiltona startoval z pole position a vyhrál, byl ještě o příčku horší. "Momentálně prožíváme těžké časy, ale tvrdě pracujeme. Dnes jsme postrádali přilnavost. Nejsme na tom dobře s výkonem, ale budeme se soustředit na práci, kterou potřebujeme, abychom se posunuli," uvedl. Technický ředitel Mike Coughlan dodal, že je třeba dělat větší pokroky než nejbližší soupeři. "Naše závodní tempo je konkurnceschopnější, než co jsme předvedli dnes. Pořád chceme v zítřejším závodě bojovat o body, ale všichni víme, že je před námi pořádná porce práce, abychom se během sezony posunuli dopředu," zhodnotil situaci.

Další článek: Whitmarsh zřejmě zůstává šéfem McLarenu

16. října | Charles Leclerc slaví 23. narozeniny.
16. října | Ve Vietnamu zrušili letošní premiérový závod. Dosud byl oficiálně jen odložený, i když nebyl ani v kalendáři.
15. října | Valentino Rossi má koronavirus.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10