Renault už tradičně balancuje mezi nejlepšími týmy a druhou polovinou první desítky, kde se umístil v Turecku. Bodovali také Buemi a Kobajaši, který startoval z posledního místa, s prázdnou odjíždějí Force India a Williams.
Renault
Oba piloti týmu Lotus Renault GP vsadili ve Velké ceně Turecka na čtyři zastávky v boxech. Nick Heidfeld
dojel sedmý, ale věří, že mohl skončit i lépe. "Uvázl jsem v
provozu, předjíždění bylo těžké a Vitalij měl se mnou
kontakt. Má rychlost byla ale dobrá, zejména na konci
závodu s lehkým vozem a měkčími pneumatikami. Myslím, že
strategie byla správná," pochvaloval si Němec. Vitalij
Petrov měl v úvodu kolizi s Michaelem Schumacherem a dojel
osmý. "Trefil mé auto a já po první zastávce uvázl za
pomalejšími jezdci. Kdyby se to nestalo, můj závod mohl být
lepší," věří Rus, který v závěru předjel Sébastiena
Buemiho. Šéf týmu Eric Boullier chválil správné načasování
zastávek. Podle něj ale musí tým lépe zapracovat v
pátečních jízdách, aby pochopil opotřebení pneumatik.
Technický ředitel James Allison není spokojen s vysokou
ztrátou na pódium. Zpět by tým měla posunout
vylepšení plánovaná pro následující závody.
Toro Rosso
Přestože v cíli devátý Sébastien Buemi ztratil v
závěrečných dvou kolech na okruhu Istanbul Park dvě pozice, cítí, že dnes nemohl
být lepší. "Kvůli velkým vibracím pneumatik jsem téměř
neudržel volant. Nebylo to ale způsobeno opotřebením,
musíme analyzovat, co se přesně stalo. Předtím jsem nic
takového necítil," vysvětloval. Jinak byl Švýcar spokojen s
tím, jak si dnes zapředjížděl. "Rozhodli jsme se jet jen na
tři zastávky, přestože bylo jasné, že zastávka tu nezabere
příliš mnoho času." Jaime Alguersuari dojel šestnáctý.
Zejména v posledním stintu měl problémy s opotřebením
zadních pneumatik, což vedlo k přetáčivosti jeho vozu.
"Proto jsem musel před koncem zajet na čtvrtou zastávku.
Nerozumím, jak to, že můj týmový kolega měl opotřebení
mnohem menší. Musíme se podívat na data a zjistit, proč
tomu tak bylo," vysvětloval Španěl. V týmu věří, že
chystaná vylepšení umožní oběma pilotům dál bojovat o body.
Sauber
Kamuj Kobajaši si navzdory startu z posledního místa dojel
díky řadě předjížděcích manévrů pro bod za desáté místo.
"Byla to zábava, závod jsem si užíval. Předjíždění je tu
mnohem snadnější než loni v Maďarsku. Před závodem jsem
slíbil Peterovi (Sauberovi), že dnes budu bodovat,"
vysvětloval Japonec, který navíc ztratil kvůli defektu po
kontaktu s Buemim. Jinak se cítil dokonce na sedmé nebo
osmé místo. "Auto bylo skvělé a tým měl pro mě velmi dobrou
strategii. Na konci jsem musel být opatrný a šetřit
pneumatiky, poslední stint byl dlouhý, ale fungovalo to
dobře." Sergio Pérez litoval kolize s Pastorem Maldonadem z
prvního kola, při které poškodil přední křídlo a musel do
boxů. "Kromě toho bylo pro mě těžké starat se o pneumatiky,
ale auto bylo dobré. Budu s týmem pracovat na zlepšení
svých výkonů v kvalifikaci." Podle technického ředitele
Jamese Keye chystá Sauber do Barcelony úpravy, které by
měly týmu pomoci pravidelně bodovat.
Force India
Tým Vidžaje Mallaji v Turecku body nezískal. Adrian Sutil dojel
třináctý. Pochvaloval si strategii tří zastávek, odolnost
měkčích pneumatik i souboje, které během závodu sváděl.
Jezdcům před sebou ale nestačil. "Myslím, že ze závodu jsme
vytěžili maximum. Tým tvrdě pracuje, aby představil nový
aerodynamický balíček, který by nás měl přiblížit vozům
před námi." Paul di Resta poprvé ve formuli 1 nedojel. Na
začátku si udržel pozici, pak společně s týmem operativně změnil jeho
strategii na čtyři zastávky. "Když jsem vyjížděl po
posledním pitstopu, tým mi hlásil, abych zastavil. Je to
škoda, závěr mohl být na čerstvých pneumatikách zajímavý,"
věří Skot.
Williams
I přes nadějnou kvalifikaci odjíždí anglický tým
z Istanbulu s prázdnou. Patnáctý Rubens Barrichello měl
problémy s rychlostí na rovinkách a v různých fázích závodů
také s KERS. "Těžko jsem se bránil a při útocích se mi
blokovaly brzdy. Musíme udělat změny na autě, abychom
zajistili, že zadní pneumatiky se dočkají konce závodu v
dobrém stavu. Je na nás, abychom se zlepšili," uvedl
Brazilec. Pastor Maldonado dojel sedmnáctý. "V prvních dvou
stintech bylo těžké držet konzistentní tempo, byl jsem dost
přetáčivý. Ke konci jsme měli mnohem lepší tempo, ale překročil jsem rychlost v boxech a dostal penalizaci v podobě průjezdu boxovou
uličkou," litoval venezuelský pilot. Podle odstupujícího
technického ředitele Sama Michaela vozy nestačily hlavně ve
druhém stintu. "Malé změny ve vyvážení mohou způsobit velký
efekt při opotřebení pneumatik. Také jsme měli problémy s
ochlazováním KERS. Naším cílem je přivést do Barcelony
úpravy, které vůz posunou vzhůru," vysvětlil.