Střed pole: Další skvělý výsledek pro Hülkenberga

Mladý německý závodník ve službách Force Indie vybojoval pro svůj tým v Koreji hned osm bodů. Dařilo se také oběma jezdům Toro Rosso, méně pak už těm ze stájí Sauber a Williams.
Střed pole: Další skvělý výsledek pro Hülkenberga

Force India

Nejšťastnějším z jezdců ze středu pole byl po skončení Velké ceny Koreje nepochybně Nico Hülkenberg, který si na Jeongamu dojel pro fantastické šesté místo. "Tento závod byl velmi zábavný a je skvělé získat takovýto mega výsledek," neskrýval své nadšení mladý Němec. "Nebylo to ale jednoduché, většinu závodu na mě tlačil lotus Romaina Grosjeana. Svedli jsme spolu skvělé bitvy. Dokonce i během prvního pitstopu to bylo mezi mnou a Romainem velmi těsné. Tým ale během té zastávky odvedl skvělou práci, protože v tu chvíli bylo důležité zůstat vpředu. Myslím si, že nejlepší moment závodu byla bitva s Lewisem a Romainem v posledním stintu, když jsem se dostal před oba dva ve čtvrté zatáčce. Oba dva jeli vnitřkem, takže jsem se rozhodl využít příležitosti vzít to vnějškem a předjet je," popisoval Hülkenberg svůj odvážný manévr. Paulu di Restovi se v Koreji bodovat nepodařilo. Oproti startu si sice o dvě místa polepšil, skončil však až jako dvanáctý: "V mnoha směrech to byl těžký závod a je spravedlivé říct, že výsledek kvalifikace nás celkem dost poškodil. Měkká směs nevydržela na startu závodu dostatečně dlouho, a když jsem přezul na super měkkou, okamžitě se na pneumatikách začaly dělat puchýře. Takže naše strategie nebyla ideální, a to mělo vliv na celý závod. Poté jsem uvízl v provozu a nemohl jsem se posunout vpřed."   

Toro Rosso

Po delší době mohou být u Toro Rosso opravdu spokojeni. Jména obou jezdců italské stáje se ve výsledkové listině Velké ceny Koreje objevila v první desítce a tým tak zopakoval výkon z Belgie, kde jeho piloti taktéž obsadili osmé a deváté místo. "Jsem opravdu šťastný, protože tohle byl můj nejlepší závod roku," nechal se slyšet Jean-Eric Vergne. "Vůz fungoval skvěle. Na startu jsem příliš neriskoval a v úvodních fázích jsem svedl pěknou bitvu s Pérezem, poté s di Restou a také s Hamiltonem. Dan i já jsme jeli na odlišných strategiích a obě se zdály být efektivní. Před koncem mi bylo řečeno, že můj týmový kolega má problém, ale celkově je osmé a deváté místo fantastický výsledek," pochvaloval si Francouz. Mnoho důvodů k radosti měl také devátý Daniel Ricciardo, byť jeho výsledek se rozhodně nerodil snadno: "Měl jsem dobrý start a v úvodním kole jsem si polepšil o několik pozic. Poté jsem se dostal do dobrého rytmu a byl jsem schopný předjet vozy přede mnou jeden po druhém. Také ve druhém stintu jsme přeskočili několik vozů, dostali jsme se před Schumachera a Force Indii. Asi deset kol před cílem jsem pak projel zatáčku tři úplně rovně. Nejdříve jsem si pomyslel, že muselo selhat zavěšení, protože vůz najednou ustřelil doleva a já jsem nemohl zastavit. Každopádně, pak jsem si uvědomil, že můžu pokračovat dál, i když při každém zabrzdění auto táhlo doleva a hodně se mi blokovala přední kola."  

Sauber

Pro tým z Hinwilu dopadl dnešní závod velkým zklamáním. Jeden z jeho jezdců skončil těsně za body, druhý nespatřil cíl vůbec. "Je to velká škoda, že jsme dnes nezískali žádný bod. Můj první stint byl velmi dobrý, a to i navzdory menší nedotáčivosti, která se objevila po tom incidentu na startu, kdy jsem si poškodil předek vozu. Náš plán byl ale dobrý a vypadalo to, že strategie bude fungovat. Pak jsme měli naneštěstí problém během zastávky v boxech, a z toho jsme se už pak nedokázali dostat zpět. Tady jsme prohráli závod, protože jsem se propadl za skupinu vozů," litoval Pérez. Tomu na konci závodu ještě svitla naděje na bodovaná umístění, to když se v problémech ocitl Lewis Hamilton. Pilot McLarenu ale nakonec svoji pozici ubránil, a Pérez tak vyšel naprázdno. Týmovému kolegovi Kobajašimu se na bezchybný víkend z Japonska v Koreji navázat nepodařilo. Ba naopak, upozornil na sebe spíše v negativním světle. Po startu se zamíchal do kolize, jež vyústila v předčasné odstoupení Jensona Buttona a posléze také samotného Kobajašiho. "Toto je závod, na který musím zapomenout. Měl jsem dobrý start, ale poté jsme se ocitly, my čtyři vozy, bok po boku v nájezdu do třetí zatáčky. Napravo jsem měl Nika (Rosberga) a Jensona (Buttona) a nalevo jsem měl Sergia (Péreze). Někdo narazil do mého zadního kola, a poté už bylo nemožné kontrolovat vůz. Já jsem ale přitom potřeboval zastavit. Nepodařilo se mi předejít kolizi a je mi opravdu líto, že jsem zničil závod někomu jinému. Rozhodně to nebyl můj záměr. Byla to velmi obtížná chvíle a já neměl kam jet, ale myslím si, že to byla moje vina," přiznal Japonec.

Williams

S prázdnou odjíždí z Koreje také Williams. Jeho piloti sice startovali z hloubi pole, šance na dobrý výsledek se ale nevzdávali. Ten se naneštěstí pro tým z Grove nedostavil, Pastor Maldonado skončil čtrnáctý, Bruno Senna patnáctý. "Na začátku závodu jsme byli příliš tvrdí na přední pneumatiky, což znamenalo, že jsme nemohli jet tak rychle, jak bychom chtěli. Po zastávce v boxech šly věci lépe a my jsme byli schopní odjet na té sadě pneumatik třicet kol. Celkově jsme tento víkend nebyli dostatečně rychlí," usoudil Maldonado. "Pro mě to byl frustrující závod, protože jsem tento víkend neudělal žádnou chybu. Kvůli tomu je tento výsledek ještě více znepokojující. Musíme tvrdě pracovat na problémech, které jsme měli, protože startovní pole je velmi vyrovnané," doplnil týmového kolegu Bruno Senna.

Další článek: U Lotusu se shodují, že na víc v Koreji neměli

21:55 | V Algarve bude jediná DRS zóna. Detekční bod je 65 metrů za 14. zatáčkou a aktivační 125 metrů za 15. (poslední) zatáčkou.
19:23 | Pamatujete na Vitalije Petrova? Vrací se do formule 1... jako steward pro GP Portugalska.
18:44 | Podle BBC měl koronavirus také otec Lance Strolla Lawrence. Už je ale v pořádku a negativní.
17:12 | Szafnauer uvedl, že tým na Nürburgringu konzultoval situaci s lékařem, podle kterého test na koronavirus nebyl nutný, protože příznaky tomu nenasvědčovaly. Pár hodin po příletu domů měl Stroll test pozitivní.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10