Střed pole: Body si mezi sebou rozdělili jezdci Force Indie a Toro Rosso

Střed pole: Body si mezi sebou rozdělili jezdci Force Indie a Toro Rosso

Hned čtyři piloti týmů ze středu pole dokázali na okruhu ve Spa-Francorchamps dojet na bodovaných pozicích. Nejlepším z nich byl Nico Hülkenberg, jenž skončil těsně pod stupni vítězů.

Force India

Členové týmu Vidžaje Mallyi mohou odjíždět z Belgie nadmíru spokojeni. Jména obou jezdců stáje skončila ve výsledkové listině v první desítce. Lepší z dvojice Nico Hülkenberg - Paul di Resta byl prvně jmenovaný, jemuž se podařilo dovézt svůj vůz na velmi pěkné čtvrté pozici. "S dnešním výsledkem jsem potěšen - je mým nejlepším ve formuli 1. Je to výsledek, kvůli kterému tým velmi tvrdě pracoval, a já bych za to velmi rád všem poděkoval, protože dnes vyšlo všechno perfektně. Start byl velmi chaotický, ale naštěstí se mi podařilo vyhnout se všem úlomkům a byl jsem schopný z té situace těžit. Bylo nám jasné, že budeme muset zastavit dvakrát, a ta strategie vyšla. Takže se dnes mohu usmívat, protože takovýhle výsledek jsme potřebovali," prohlásil spokojený Hülkenberg. Také druhý jezdec Force Indie bodoval. Paul di Resta proťal cílovou pásku jako desátý. Jeho závod byl ale trochu odlišný, neboť se potýkal s technickými problémy. "Pro mě to byl těžký závod, hlavně kvůli tomu, že mi před startem selhal KERS, což velmi ovlivnilo výkon mého vozu a rychlost na rovinkách. Nemohl jsem útočit ani se bránit, což je škoda, protože jsem byl po startu čtvrtý a my toho nedokázali využít," litoval skotský závodník.     

Toro Rosso

Včerejší kvalifikace nedopadla pro tým Toro Rosso příliš slavně. Jean-Eric Vergne a Daniel Ricciardo startovali z hloubi pole a mnoho šancí na zisk bodů se jim nedávalo. A přesto mohou být oba dva po dnešku spokojeni. Francouzský nováček skončil osmý, jeho australský kolega devátý. "Po takto fantastickém závodě jsem opravdu spokojený. Doufal jsem, že sem přijedu a na své oblíbení trati získám nějaké body, a to se mi povedlo. Vůz byl velmi dobrý a já jsem byl schopný udělat pár dobrých předjížděcích manévrů. Byla škoda, že jsem ztratil hodně času za Rosbergem, ale na to si teď, když jsem konečně znovu bodoval, nebudu stěžovat," podotkl Vergne. Tomu příliš nevyšel start, neboť se mu aktivoval systém proti zhasnutí motoru a následně jej předjelo několik aut. Poté se musel vyhnout hromadné srážce, která se odehrála před ním. "Přibrzdil jsem, zvolil jsem stopu co nejvíc na vnitřku zatáčky a vyjel jsem z ní, aniž bych se dostal do nějakých větších potíží," popsal Francouz situaci z úvodu závodu. "Byla to zábava," vylíčil své prvotní dojmy z dnešního klání Ricciardo. "Podařilo se nám těžit z toho incidentu hned po startu závodu, protože jsem dobře odstartoval. Pak se mi podařilo dostat se na vnitřek při průjezdu té vlásenky a vyjel jsem z ní na šestém místě. První stint jsem odjel na střední směsi pneumatik a myslím si, že v jednu chvíli jsem byl dokonce čtvrtý. Každopádně, v posledních dvou stintech jsem nebyl tak rychlý na primární směsi, takže jsem se o pár pozic propadl," nechal se slyšet Australan. I tak z toho ale bylo solidní deváté místo a dva body do Poháru jezdců.   

Williams   

Bruno Senna a jeho inženýři zvolili strategii jedné zastávky. To se následně ukázalo jako správná volba. Pár kol před koncem závodu však veškeré snahy Williamsu v případě brazilského pilota zhatil defekt pneumatiky, kvůli kterému ztratil Senna drahocenný čas a také naději na bodovaná umístění. "Dnes jsme jeli s agresivní strategií a vypadalo to, že safety car nám pomůže, ale ke konci byl rozdíl mezi (námi a) vozy na nových pneumatikách příliš velký. Pak nám pomalu ucházel vzduch v pneumatice, což znamenalo, že jsme museli těsně před koncem zajet do boxů znovu," vysvětlil synovec legendárního Ayrtona Senna. Jeho kolega Pastor Maldonado znovu neudržel nervy na uzdě a předvedl další školáckou chybu. Nejdříve ulil start a následně se zapletl do kolize v první zatáčce, aby nedlouho poté ze závodu odstoupil. "Udělal jsem drobnou chybu na startu, protože mi vyklouzla spojka z ruky ještě předtím, než zhasla červená světla. Pak jsme se přimíchali do incidentu v první zatáčce, což ovlivnilo náš závod. Jsem zklamaný, protože jsme zde mohli získat hodně bodů," posteskl si Venezuelan.

Sauber

Před startem závodu u Sauberu věřili, že pokud vše půjde tak, jak má, mohl by tým pomýšlet na první vítězství ve své historii. Bohužel, v případě švýcarské stáje se pokazilo, co se dalo. Navzdory nadějným výchozím pozicím odjíždí Sauber z Belgie s prázdnou. Oba jeho piloti se v první zatáčce přimíchali do hromadné kolize, avšak ne vlastní vinou, a šance na slušný výsledek se v tu ránu rozplynula. Zatímco Kamuj Kobajaši byl schopen dál pokračovat, Sergio Pérez musel ze závodu odstoupit. "Poté, co se nám v kvalifikaci tak dařilo, je tohle příšerný výsledek," neskrýval své zklamání Japonec, který nakonec obsadil třinácté místo. "Nebylo nic, co bych s tím mohl dělat, když do mě po startu nalétlo to auto. Poprvé jsem musel zajet do boxů, aby mi mechanici opravili vůz, a poté po sedmi kolech kvůli defektu pneumatiky, ze které pomalu ucházel vzduch. Během závodu jsem nevěděl, jak moc vážné to poškození je, ale celou dobu jsem mohl vidět otisk pneumatiky na svém kokpitu. Později v parc fermé jsem pak pochopil, proč jsem byl tak pomalý. Bočnice a některé další části karoserie byly pryč," dodal. Mnoho důvodů k radosti neměl pochopitelně ani Sergio Peréz: "Jsem velmi zklamaný kvůli sobě a kvůli týmu, protože dnes to pro nás byla opravdu dobrá příležitost jak bojovat o vítězství. Jel jsem na vnitřní straně vozu Fernanda Alonsa, najel jsem do první zatáčky, začal jsem brzdit a pak se náhle přiřítil zezadu vůz a narazil do mě. Byl to velký zmatek," řekl k celému incidentu Mexičan.

Doporučujeme

Články odjinud