Střed pole: Bodovaly jen oba renaulty

Robert Kubica dojel sedmý, bodoval i desátý Vitalij Petrov. Těsně za desítkou zůstali jezdci Williamsu a Sauberu. Piloti Toro Rosso a Force Indie předvedli vzájemné kolize. U Indů svým jezdcům navíc prohodili pneumatiky.

Renault
Renault dokázal ve Velké ceně Německa na Hockenheimringu bodovat s oběma vozy. Robert Kubica porazil mercedesy a dojel sedmý, Vitalij Petrov si připsal bod za desáté místo. Kubica si pochvaloval souboje s Lewisem Hamiltonem po startu a s Michaelem Schumacherem po první zastávce. "Při souboji s Michaelem jsem si musel hlídat čas, potřeboval jsem udržet rychlost, abych zůstal před Rosbergem, který ještě nebyl v boxech. Ztráta na ostatní byla příliš velká, takže myslím, že můžeme být spokojeni. Dosáhli jsme maxima," uznal Polák. Petrov bodoval poprvé na suchu. "Myslel jsem, že jsem dojel jedenáctý, takže bylo pro mě příjemné překvapení, když jsem zjistil, že jsem desátý," neskrýval údiv Rus, který získal jednu pozici už po startu. "Snažil jsem se ve správnou dobu před zastávkou přidat a získal jsem další dvě místa. Se závodem jsem spokojen, ale vím, že v kvalifikaci jsem mohl být lepší." Strategii i oba jezdce pochválil také šéf týmu Eric Bouiller. Nepotěšilo ho, že oba jezdci ztratili celý okruh na Ferrari. Hlavní inženýr přes motory Rémi Taffin připomněl, že v obou vozech dnes použili motory ve třetím závodě v řadě. "Mohli jsme s nimi jet celý závod na hraně bez jakýchkoliv problémů. Příště budeme mít nové jednotky," slíbil.

Sauber
Přestože oba saubery dojely bez technických problémů do cíle, na body nedosáhly. Kamuj Kobajaši začal na měkčích pneumatikách a dojel jedenáctý, Pedro de la Rosa zkusil opačnou strategii, odstartoval s tvrdší směsí a skončil čtrnáctý. Japonec měl potíže s přilnavostí a životností pneumatik. Nesedělo mu ani vyvážení vozu. "Měl jsem dobrý start a získal dvě místa, mechanici předvedli dobrou zastávku. Zkusil jsem předjet Schumachera, kterého zdržel jezdec o kolo zpět, ale bojovali jsme na rovince, což není silná stránka našeho auta," přiznal. Pak mu nevyšel ani souboj s Petrovem. Problémy s pneumatikami měl také de la Rosa. Do provozní teploty je dostal až po dvacátém kole. "Auto se pak zlepšovalo každým kolem, ale konec byl pro mě zklamáním," litoval Španěl. Díky pozdější zastávce měl v závěru čerstvé pneumatiky, předjel Nika Hülkenberga a dohnal Rubense Barrichella i Kobajašiho. Pak ale kolidoval s Heikkim Kovalainenem, který pouštěl Barrichella, ale de la Rosovi zavřel dveře. Šéf týmu Peter Sauber uvedl, že je třeba zlepšit hlavně kvalifikace.

Williams
Rubens Barrichello a Nico Hülkenberg ztratili už po startu ze špinavé stopy a dojeli na dvanáctém, respektive třináctém místě. Barrichello na startu klesl až za Kobajašiho. "Při obou stintech jsem byl stejně rychlý jako jezdci přede mnou, ale neměl jsem prostor pro získání nějaké pozice," litoval Brazilec. Hülkenberg také ztratil na začátku a při dlouhém prvním stintu na tvrdších pneumatikách se mu nedařilo držet kontakt s jezdci před ním. Technický ředitel Sam Michael slibuje, že tým přiveze do Maďarska některá nová vylepšení.

Toro Rosso
Jezdci italského týmu předvedli v úvodu vzájemnou kolizi, která vedla k odstoupení Sébastiena Buemiho. Jaime Alguersuari dojel patnáctý. "Najížděl jsem vnitřkem do šesté zatáčky a při brzdění nechal dost místa, ale přede mnou byly nějaké problémy, auta zpomalila víc než normálně. Zabrzdil jsem znovu, ale nestačilo to a najel jsem do něj. Přirozeně se omlouvám," řekl Alguersuari o kolizi s týmovým kolegou. Pak musel zajet do boxů pro nový nos a pneumatiky. "Auto bylo docela rychlé a dokázal jsem zajíždět dobré časy." Příště čeká Alguesuariho závod na Hungaroringu, kde loni debutoval. Buemimu se vydařil start, když předjel několik vozů. "Brzdil jsem uprostřed zatáčky a najednou v mém autě skončil můj týmový kolega. Poškození bylo tak značné, že jsem nemohl pokračovat. Škoda po tak dobrém startu," litoval Švýcar.

Force India
Indický tým tentokrát ze středu pole dopadl nejhůře. Vitantonio Liuzzi dojel šestnáctý a Adrian Sutil sedmnáctý. Také oni měli vzájemnou kolizi. "V prvním kole jsem měl kontakt s Toniem a ztratil několik míst. Součástí naší strategie vždy bylo, že pokud na začátku nezískám nějaké pozice, zajedu do boxů, vyměním pneumatiky a získám několik míst, až ostatní pojedou do depa. Je to dobrý plán, pokud nemáte co ztratit. Tonio ale ohlásil, že jede pro přední křídlo. Oba jsme se objevili v boxech ve stejnou dobu, naše pneumatiky se pomíchaly a já tam musel ještě jednou pro správnou sadu," popisoval Němec. "Občas se stane, že závod nevyjde." Zklamaný byl i Liuzzi, který dostal pro změnu Sutilovy pneumatiky a rovněž musel do boxů ještě jednou. "Škoda, protože jsem měl až do kolize dobré první kolo. Byli jsme stejně rychlí jako jezdci z první desítky," litoval Ital. Tým chce za nevydařeným víkendem udělat tlustou čáru.

Další článek: O rádiové komunikaci a aroganci

13:23 | Pérez musí měnit převodovku + 5 míst.
11:09 | Renault má nového sponzora: Verizon Media. Na vozech se objeví také loga propagující Yahoo.
20. září | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
20. září | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink Leclerc (1:38.192)
Kvalifikace Leclerc (1:36.217)
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10