Střed pole: Bodovali hned čtyři jezdci

Williams potvrdil dobrou formu a zásluhou Bruna Senny si z Malajsie odváží osm bodů. Dařilo se i oběma jezdcům Force Indie a Jeanu-Ericovi Vergnemu.
Střed pole: Bodovali hned čtyři jezdci

Williams

Po zaváhání Pastora Maldonada v Austrálii si stáj Williams spravila chuť na okruhu v Sepangu, kde jeden z modrobílých vozů dovezl do cíle na šestém místě Bruno Senna a připsal si tak nejlepší výsledek své dosavadní kariéry ve formuli 1. "Jsem velmi šťastný, že jsem po tak náročném závodě získal pro tým body. V takovýchto dnech můžete ukázat, co v náročných podmínkách dovedete. Věděl jsem, že po restartu musím útočit. Jsem velmi šťastný za každého v týmu," neskrýval emoce Brazilec. Také druhý jezdec týmu neměl daleko k bodovaným pozicím. O ty ale Pastora Maldonada připravily technické problémy s motorem pouhá dvě kola před cílem. Ze závodu tak byl nucen odstoupit. "V boxové uličce jsem toho moc neviděl, takže jsem po restartu minul nájezd do boxů, kvůli čemuž jsem se propadl pořadím. Poté jsem jel naplno každé kolo a naše rychlost byla velmi konzistentní. Měl jsem dobrý závod, polepšil jsem si z dvacátého na desáté místo, a do cíle zbývala dvě kola," popsal své účinkování ve Velké ceně Malajsie Maldonado.

Force India

Dařilo se i jezdcům indického týmu. Pro zasloužené sedmé místo a šest bodů si po startu ze čtrnácté příčky dojel Paul di Resta. "Start závodu byl trochu chaotický a všechno to bylo o tom zůstat na trati a vyhnout se potížím. Vedl jsem si celkem dobře do té doby, než do mě před červenou vlajkou narazil Maldonado, což mě roztočilo a stálo asi tři místa," postěžoval si skotský jezdec. "Při restartu byl náš výkon na přechodných pneumatikách velmi dobrý.  Byli jsme schopni posunout se polem vpřed a zůstat s vedoucí skupinou. Když začalo osychat, přezuli jsme na suché pneumatiky ve stejnou dobu jako všichni ostatní. Byl to bezpečný způsob, jak se s tím vypořádat. Poté jsme se snažili držet pozici na bodech," vysvětlil Paul di Resta. "Byl to docela komplikovaný závod a déšť rozhodně pomohl věci zamíchat. Většinu našich šancí jsme využili a udělali jsme dobrá strategická rozhodnutí. Musím říct, že dnešní mokré podmínky byly jedny z nejhorších, ve kterých jsem závodil. Před tím, než byl závod zastaven, byla viditelnost téměř nulová. Když byl závod restartován, bylo to mnohem lepší," přiblížil situaci na okruhu v Sepangu Nico Hülkenberg, který se posléze potýkal s menšími problémy s vyvážením na přechodných pneumatikách. Pod šachovnicovou vlajkou nakonec projel na devátém místě.

Toro Rosso

Výrazný posun vpřed zaznamenal ve Velké ceně Malajsie Jean-Eric Vergne. Ten po startu z osmnácté pozice dojel do cíle jako osmý a ve svém druhém závodě ve formuli 1 získal první body. "Po startu jsem dlouho zůstal na trati na přechodných pneumatikách a pak přišla červená vlajka, což mi pomohlo. Mohl jsem přezout na pneumatiky do extrémních podmínek na startovním roštu. Jakmile byla trať dostatečně suchá, znovu jsem zajel do boxů pro přechodné pneumatiky, ale ztratil jsem trochu času před tím, než jsem přezul na slicky. Potom jsem se snažil dojet di Restu, ale mezi námi bylo mnoho jezdců o kolo zpět, takže jsem se mu nemohl dostat dostatečně blízko, abych ho předjel.  Koncentroval jsem se tedy na to, abych přivezl vůz domů," řekl Francouz. Oproti startu si polepšil i Daniel Ricciardo, druhý pilot Toro Rosso. Dnes to ale na body nestačilo. Hlavní příčinu svého nezdaru vidí v nepovedené první části závodu. "Naneštěstí, poté, co jsem byl v úvodních fázích pozdržen, když jsem ztratil (nějaká) místa po startu v dešti, jsem se už nedokázal probojovat zpět na body. Myslím si, že tam během závodu byly chvíle, kdy jsem měl docela dobré tempo, ale neměl jsem nic extra navíc, abych se posunul pořadím vpřed," doplnil týmového kolegu Ricciardo.   

Další článek: Nejrychlejší kolo zajel Räikkönen, nejrychlejší zastávku měl Maldonado

14:19 | F1 na svém FB a Youtube od 16:00 pustí záznam GP Bahrajnu 2014.
26. března | Masakr slavných závodů. Monako nebude, Le Mans v září a jako poslední byl přeložen závod Indy 500 na 23. srpna.
26. března | McLaren potvrdil, že všichni zaměstnanci, kteří byli v Melbourne v karanténě, se vrátili domů.
23. března | Junior Red Bullu Sergio Sette Camara míří do japonské super formule. U týmu B-MAX Racing with Motopark nahradil Pietra Fittipaldiho. Sezóna by měla začít 17. května.