Williams
Po zaváhání Pastora Maldonada v Austrálii si stáj
Williams spravila chuť na okruhu v Sepangu, kde jeden z modrobílých vozů
dovezl do cíle na šestém místě Bruno Senna a připsal si tak nejlepší výsledek
své dosavadní kariéry ve formuli 1. "Jsem velmi šťastný, že jsem po tak
náročném závodě získal pro tým body. V takovýchto dnech můžete ukázat, co
v náročných podmínkách dovedete. Věděl jsem, že po restartu musím útočit. Jsem velmi šťastný za každého v týmu," neskrýval emoce
Brazilec. Také druhý jezdec týmu neměl daleko k bodovaným pozicím. O ty ale Pastora Maldonada připravily technické problémy s motorem pouhá dvě kola před cílem. Ze závodu tak byl nucen odstoupit. "V boxové uličce jsem
toho moc neviděl, takže jsem po restartu minul nájezd do boxů, kvůli čemuž jsem
se propadl pořadím. Poté jsem jel naplno každé kolo a naše rychlost byla velmi
konzistentní. Měl jsem dobrý závod, polepšil jsem si z dvacátého na desáté
místo, a do cíle zbývala dvě kola," popsal své účinkování ve Velké ceně
Malajsie Maldonado.
Force India
Dařilo se i jezdcům indického týmu. Pro zasloužené sedmé místo
a šest bodů si po startu ze čtrnácté příčky dojel Paul di Resta. "Start závodu
byl trochu chaotický a všechno to bylo o tom zůstat na trati a vyhnout se potížím.
Vedl jsem si celkem dobře do té doby, než do mě před červenou vlajkou narazil Maldonado, což mě roztočilo a stálo asi tři místa," postěžoval si skotský jezdec. "Při restartu byl náš výkon na přechodných pneumatikách velmi dobrý. Byli jsme schopni posunout se polem vpřed a
zůstat s vedoucí skupinou. Když začalo osychat, přezuli jsme na suché
pneumatiky ve stejnou dobu jako všichni ostatní. Byl to bezpečný způsob, jak se
s tím vypořádat. Poté jsme se snažili držet pozici na bodech," vysvětlil
Paul di Resta. "Byl to docela komplikovaný závod a déšť rozhodně pomohl věci
zamíchat. Většinu našich šancí jsme využili a udělali jsme dobrá strategická
rozhodnutí. Musím říct, že dnešní mokré podmínky byly jedny z nejhorších,
ve kterých jsem závodil. Před tím, než byl závod zastaven, byla viditelnost
téměř nulová. Když byl závod restartován, bylo to mnohem lepší," přiblížil situaci na okruhu v Sepangu Nico Hülkenberg, který se posléze potýkal s menšími
problémy s vyvážením na přechodných pneumatikách. Pod šachovnicovou
vlajkou nakonec projel na devátém místě.
Toro Rosso
Výrazný posun vpřed zaznamenal ve Velké ceně Malajsie
Jean-Eric Vergne. Ten po startu z osmnácté pozice dojel do cíle jako osmý
a ve svém druhém závodě ve formuli 1 získal první body. "Po startu jsem dlouho zůstal
na trati na přechodných pneumatikách a pak přišla červená vlajka, což mi
pomohlo. Mohl jsem přezout na pneumatiky do extrémních podmínek na startovním roštu.
Jakmile byla trať dostatečně suchá, znovu jsem zajel do boxů pro přechodné
pneumatiky, ale ztratil jsem trochu času před tím, než jsem přezul na slicky.
Potom jsem se snažil dojet di Restu, ale mezi námi bylo mnoho jezdců o kolo
zpět, takže jsem se mu nemohl dostat dostatečně blízko, abych ho předjel. Koncentroval jsem se tedy na to, abych
přivezl vůz domů," řekl Francouz. Oproti startu si polepšil i Daniel Ricciardo,
druhý pilot Toro Rosso. Dnes to ale na body nestačilo. Hlavní příčinu svého
nezdaru vidí v nepovedené první části závodu. "Naneštěstí, poté, co jsem
byl v úvodních fázích pozdržen, když jsem ztratil (nějaká) místa po startu
v dešti, jsem se už nedokázal probojovat zpět na body. Myslím si, že tam
během závodu byly chvíle, kdy jsem měl docela dobré tempo, ale neměl jsem nic
extra navíc, abych se posunul pořadím vpřed," doplnil týmového kolegu
Ricciardo.