Střed pole: Bodovali di Resta a Ricciardo

Di Resta v Barceloně splnil cíl, Ricciardo sice bodoval, ale doufal v lepší výsledek, ostatní byli spíše zklamaní. Sauber vidí pozitiva v úpravách na voze, Williams měl enormní opotřebení pneumatik.
Střed pole: Bodovali di Resta a Ricciardo

Force India
Paul di Resta dojel do cíle Velké ceny Španělska v Montmeló sedmý, když atakoval šestého Nika Rosberga. Svůj cíl v závodě splnil. "Tato trať našemu autu tradičně nesedí. Výsledek souvisí se skvělou prací týmu a ukazuje konzistenci, kterou máme od začátku sezony," liboval si Skot a dodal, že se těší, až bude optimalizováno využití dílů, které indický tým do Španělska přivezl. Adrian Sutil dojel po problémech z úvodu třináctý. Po skvělém startu se přitom pohyboval okolo osmého místa. "Až do první zastávky šlo vše podle plánu. Ztratili jsme hodně času, tým mi řekl, abych vypnul motor, problém mě stál šanci na body. Pak už jsem jen tlačil, jak to šlo, protože nikdy nevíte, co se může stát. Je to frustrující, ale musíte to akceptovat. Doufejme, že už se to nestane," hodnotil zklamaně. Zástupce šéfa týmu Robert Fernley upřesnil, že příčinou Sutilovy dlouhé zastávky byly potíže s dotažením matice pravého zadního kola.

Toro Rosso
Daniel Ricciardo dojel desátý a podruhé v sezoně bodoval. Na startu se přitom kvůli protočeným kolům propadl. "V úvodu jsem se trápil s přilnavostí přední části a blokováním předních brzd. Snažil jsem se být trpělivý, nakonec se to zlepšilo, auta přede mnou moc neujela. Při první zastávce jsme udělali několik změn v nastavení křídla a tlaku pneumatik a pomohlo to, další dva stinty byly docela dobré a udělal jsem několik předjížděcích manévrů, takže to určitě nebyla nuda. Ke konci závodu ale naše tempo znovu začalo klesat," hodnotil Australan, který čekal lepší výsledek, ale dodal, že bod je lepší než nic. Jean-Eric Vergne měl dobrý start, ale závod nedokončil. "Byl jsem nedotáčivý, při každé zastávce jsme přidávali přítlak, ale nepomáhalo to. Strategie byla správná, i s poškozenou podlahou a křídlem jsem zajížděl dobré časy. Pak jsem měl znovu smůlu, doufám, že to brzy přestane. Když jsem jel do boxů, Sauber nebezpečně vypustil Hülkenberga, ten do mě najel a já měl problém s pneumatikou. Do budoucna neztrácím naději," dodal optimisticky. Šéf týmu Franz Tost vysvětlil, že stáj původně plánovala strategii tří zastávek, nakonec přešla na čtyři a dodal, že tým nakonec zavolal Vergneho do garáže, protože poškození vozu po kontaktu s Hülkenbergem bylo vážnější. To ovlivnilo i Ricciardův závod, protože v té době musel zůstat na trati na opotřebených pneumatikách o kolo déle.

Sauber
Esteban Gutiérrez dojel jedenáctý. Přestože nebodoval, závod hodnotil pozitivně. "Snažil jsem se dnes z auta dostat maximum, tým byl trpělivý a dal mi možnost zlepšit se jako jezdec. Byl to náročný závod, klíčová byla péče o pneumatiky. Na začátku jsem byl překvapený, kolik z nich dokážu dostat, poslední dva stinty byly trochu obtížnější, ale je to pokrok," zhodnotil. Patnáctý Nico Hülkenberg byl ve čtyřiatřicátém kole po zastávce vyslán do cesty Vergnemu a došlo mezi nimi ke kontaktu, po kterém musel na výměnu předního křídla a za který si navíc vysloužil penalizaci deset sekund stop and go. "Do incidentu v boxech to vypadalo dobře. Plánovali jsme tři zastávky, ale musel jsem přejít na čtyři. Pak jsme měli nehodu, která nám zničila závod," vzpomínal Němec na kolizi. "Jsme tým, musíme to vyhodnotit a ujistit se, že se to nestane znovu. Navíc, auto se pořád obtížně řídí, máme před sebou dost práce." Šéfka týmu Monisha Kaltenbornová je sice zklamaná, že tým opět nedosáhl na body, ale je spokojena, že úpravy na voze fungovaly podle očekávání.

Williams
Pastor Maldonado dojel čtrnáctý, v závodě dostal penalizaci průjezd boxovou uličkou za překročení rychlosti v boxech. "Udělali jsme, co jsme mohli, teď musíme tvrdě pracovat a připravit se na Monako," uvedl Venezuelan. Valtteri Bottas skončil šestnáctý, trápila ho nedostatečná přilnavost. "Jeli jsme na tři zastávky, ale Pastor v závěru přešel na čtyři a zřejmě to bylo lepší. Nejsme tam, kde chceme být, takže je před námi pořád dost práce," zhodnotil. Technický ředitel Mike Coughlan našel pozitiva v postupu Maldonada oproti startovní pozici. "Měli jsme problémy s velkým opotřebením pneumatik. U Pastora jsme přešli na čtyři zastávky, Valtteri zůstal na třech, ale opotřebení jeho pneumatik bylo oproti pátku nebývalé," zhodnotil a poděkoval fanouškům i sponzorům za podporu.

Další článek: Novější týmy: Caterham pokutován za špatně upevněnou pneumatiku

16. října | Charles Leclerc slaví 23. narozeniny.
16. října | Ve Vietnamu zrušili letošní premiérový závod. Dosud byl oficiálně jen odložený, i když nebyl ani v kalendáři.
15. října | Valentino Rossi má koronavirus.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10