Jaime Alguersuari se na domácí španělské půdě ukázal v dobrém světle. Ve vyrovnaném středu pole bodovaly vozy Toro Rosso, Force India a Renault, nedostalo se na Sauber a Williams.
Toro Rosso
Jaime Alguersuari na sebe při Velké ceně Evropy ve Valencii upozornil
osmým místem. Oproti startu si tak zlepšil o deset příček. "Vyplatilo se
soustředit se na nastavení pro závod. Chci poděkovat svým mechanikům, na
autě po pátečních problémech tvrdě zapracovali. Tento výsledek je pro ně
odměnou," radoval se Španěl, který stále nedokáže plně využít potenciál
pneumatik během kvalifikace. V závodě se mu to ale daří. Za klíč k
dnešnímu výsledku považuje konzistentní jízdu a vydařené úpravy na voze.
Sébastien Buemi dojel třináctý, tomu naopak po slušném startu začaly rychle odcházet pneumatiky. "Byl jsem pomalejší a nemohl předjíždět. Po
druhé zastávce jsem nedokázal být tak rychlý jako můj týmový kolega.
Momentálně nevím proč. Musíme se podívat na data," divil se Švýcar. Šéf
týmu Franz Tost měl z Alguersuariho výkonu radost. "Ukázal, že dokáže
odjet dobrý závod. Je jediným jezdcem, který absolvoval dvě zastávky a
bodoval. Takové závody od něho můžeme čekat i v budoucnu," doufá.
Force India
Adrian Sutil považuje deváté místo za maximum. Chování auta si
pochvaloval. "Měl jsem dobrý start, dostal se před Heidfelda a v prvním
stintu se držel Schumachera. Nebyla ale příležitost ho předjet," vzpomínal
Němec. Uprostřed závodu měl trať volnou a držel osmé místo, ale po
poslední zastávce se na trať vrátil za Alguersuarim, který jel jen na dvě zastávky.
"Snažil jsem se dostat před něj, ale nebylo to jednoduché." Paul di Resta skončil
čtrnáctý a rezervy viděl zejména ve strategii. V prvním stintu měl
problémy s pneumatikami, ve druhém se naopak posunul dopředu. "Při
poslední zastávce jsem ale znovu ztratil. Když vám odcházejí pneumatiky,
je to těžké, protože vás to stojí dvě až tři sekundy na kolo, což je ve
vyrovnaném středu pole hodně," vysvětloval Skot a dodal, že bodovat by
dnes bylo těžké i tak. "Předjíždění je tu náročnější, než jsem myslel,
dokonce i v DRS zóně." Šéf týmu Vidžaj Mallaja považuje Sutilovy dva body
za vítanou odměnu pro tým.
Renault
Nick Heidfeld dojel desátý. Za Sutila klesl už při startu. "Musel jsem
dost bojovat, abych neztratil víc. Dokončil jsem tam, kde jsem byl většinu
závodu. Jednou jsem ho dokázal předjet, ale použil DRS a vrátil se přede
mě. Bohužel už jsem se mu nepřiblížil. Je to bod pro tým, ale nečekal
jsem, že skončím za vozy Force India a Toro Rosso," hodnotil Němec. Z auta
prý nedostal, co chtěl, ale pro Silverstone zůstává optimistický. Vitalij
Petrov dokončil ve vyrovnané skupince až patnáctý. Ztratil už na startu, kde
příliš brzy akceleroval. Ruského pilota překvapilo, že pneumatiky na
renaultech odcházely tak rychle. "Víme, že naše rychlost nebyla zrovna
fantastická, závod potvrdil, že máme hodně práce," hodnotil. "Kolize se
Schumacherem nezpůsobila defekt. Vypadalo to, že vyjíždí z boxů velmi
rychle a nebude moci zastavit. Naštěstí jsem ho viděl v zrcátku. I tak
došlo ke kontaktu. Teď musíme zjistit, kde a proč ztrácíme rychlost." S
výsledkem nebyl příliš spokojen ani šéf týmu Eric Boullier.
Sauber
Poprvé v sezoně se ani jeden ze švýcarských vozů nevešel do první desítky.
Navrátilec Sergio Pérez, který vynechal dvě velké ceny kvůli zranění, absolvoval jedinou zastávku a dojel jedenáctý. "Na
začátku jsem měl problémy s tvrdšími pneumatikami, ale i na měkčích gumách jsem měl problémy s přilnavostí. Pak jsem ztratil kvůli
modrým vlajkám. Nebyla to jednoduchá velká cena na návrat, ale jsem spokojený, že jsem mohl znovu závodit," přiznal Mexičan, který dal
do závodu sto procent a podle svých slov dosáhl maxima. Kamuj Kobajaši
dojel šestnáctý. "Celou dobu jsem se trápil, neměl jsem výkonnost, abych
bojoval. Bylo těžké starat se o pneumatiky, odcházely rychle. Když jsem
chtěl zabrat, uvázl jsem v provozu," hodnotil Japonec.
Williams
Rubens Barrichello skončil dvanáctý. Ujišťoval, že jel na hraně, ale na
body to nestačilo. "Tým tvrdě pracoval, aby přivezl nové úpravy, škoda, že
jsme nebyli lepší. Myslím, že můžeme být spokojeni, protože jsme dnes
porazili některá lepší auta," uvedl Brazilec. Pastor Maldonado ztratil už
na startu, v závodě navíc dostal hodiny a dojel osmnáctý. "V prvním stintu
jsem měl problémy s pneumatikami, tak jsem je musel brzy vyměnit a uchýlil se ke
strategii tří zastávek. Vzhledem k tomu, kde jsme se pohybovali, bylo
těžké, aby to fungovalo," přiznal Venezuelec. Odstupující technický
ředitel Sam Michael potvrdil, že na body byl potřeba trochu lepší výkon,
ale pochválil Barrichella za konzistentní výkon. Maldonadovy problémy s
pneumatikami v úvodu závodu prý způsobil jejich nízký tlak.