Střed pole: Bodovali Alguersuari, Sutil a Heidfeld

Jaime Alguersuari se na domácí španělské půdě ukázal v dobrém světle. Ve vyrovnaném středu pole bodovaly vozy Toro Rosso, Force India a Renault, nedostalo se na Sauber a Williams.
Střed pole: Bodovali Alguersuari, Sutil a Heidfeld

Toro Rosso
Jaime Alguersuari na sebe při Velké ceně Evropy ve Valencii upozornil osmým místem. Oproti startu si tak zlepšil o deset příček. "Vyplatilo se soustředit se na nastavení pro závod. Chci poděkovat svým mechanikům, na autě po pátečních problémech tvrdě zapracovali. Tento výsledek je pro ně odměnou," radoval se Španěl, který stále nedokáže plně využít potenciál pneumatik během kvalifikace. V závodě se mu to ale daří. Za klíč k dnešnímu výsledku považuje konzistentní jízdu a vydařené úpravy na voze. Sébastien Buemi dojel třináctý, tomu naopak po slušném startu začaly rychle odcházet pneumatiky. "Byl jsem pomalejší a nemohl předjíždět. Po druhé zastávce jsem nedokázal být tak rychlý jako můj týmový kolega. Momentálně nevím proč. Musíme se podívat na data," divil se Švýcar. Šéf týmu Franz Tost měl z Alguersuariho výkonu radost. "Ukázal, že dokáže odjet dobrý závod. Je jediným jezdcem, který absolvoval dvě zastávky a bodoval. Takové závody od něho můžeme čekat i v budoucnu," doufá.

Force India
Adrian Sutil považuje deváté místo za maximum. Chování auta si pochvaloval. "Měl jsem dobrý start, dostal se před Heidfelda a v prvním stintu se držel Schumachera. Nebyla ale příležitost ho předjet," vzpomínal Němec. Uprostřed závodu měl trať volnou a držel osmé místo, ale po poslední zastávce se na trať vrátil za Alguersuarim, který jel jen na dvě zastávky. "Snažil jsem se dostat před něj, ale nebylo to jednoduché." Paul di Resta skončil čtrnáctý a rezervy viděl zejména ve strategii. V prvním stintu měl problémy s pneumatikami, ve druhém se naopak posunul dopředu. "Při poslední zastávce jsem ale znovu ztratil. Když vám odcházejí pneumatiky, je to těžké, protože vás to stojí dvě až tři sekundy na kolo, což je ve vyrovnaném středu pole hodně," vysvětloval Skot a dodal, že bodovat by dnes bylo těžké i tak. "Předjíždění je tu náročnější, než jsem myslel, dokonce i v DRS zóně." Šéf týmu Vidžaj Mallaja považuje Sutilovy dva body za vítanou odměnu pro tým.

Renault
Nick Heidfeld dojel desátý. Za Sutila klesl už při startu. "Musel jsem dost bojovat, abych neztratil víc. Dokončil jsem tam, kde jsem byl většinu závodu. Jednou jsem ho dokázal předjet, ale použil DRS a vrátil se přede mě. Bohužel už jsem se mu nepřiblížil. Je to bod pro tým, ale nečekal jsem, že skončím za vozy Force India a Toro Rosso," hodnotil Němec. Z auta prý nedostal, co chtěl, ale pro Silverstone zůstává optimistický. Vitalij Petrov dokončil ve vyrovnané skupince až patnáctý. Ztratil už na startu, kde příliš brzy akceleroval. Ruského pilota překvapilo, že pneumatiky na renaultech odcházely tak rychle. "Víme, že naše rychlost nebyla zrovna fantastická, závod potvrdil, že máme hodně práce," hodnotil. "Kolize se Schumacherem nezpůsobila defekt. Vypadalo to, že vyjíždí z boxů velmi rychle a nebude moci zastavit. Naštěstí jsem ho viděl v zrcátku. I tak došlo ke kontaktu. Teď musíme zjistit, kde a proč ztrácíme rychlost." S výsledkem nebyl příliš spokojen ani šéf týmu Eric Boullier.

Sauber
Poprvé v sezoně se ani jeden ze švýcarských vozů nevešel do první desítky. Navrátilec Sergio Pérez, který vynechal dvě velké ceny kvůli zranění, absolvoval jedinou zastávku a dojel jedenáctý. "Na začátku jsem měl problémy s tvrdšími pneumatikami, ale i na měkčích gumách jsem měl problémy s přilnavostí. Pak jsem ztratil kvůli modrým vlajkám. Nebyla to jednoduchá velká cena na návrat, ale jsem spokojený, že jsem mohl znovu závodit," přiznal Mexičan, který dal do závodu sto procent a podle svých slov dosáhl maxima. Kamuj Kobajaši dojel šestnáctý. "Celou dobu jsem se trápil, neměl jsem výkonnost, abych bojoval. Bylo těžké starat se o pneumatiky, odcházely rychle. Když jsem chtěl zabrat, uvázl jsem v provozu," hodnotil Japonec.

Williams
Rubens Barrichello skončil dvanáctý. Ujišťoval, že jel na hraně, ale na body to nestačilo. "Tým tvrdě pracoval, aby přivezl nové úpravy, škoda, že jsme nebyli lepší. Myslím, že můžeme být spokojeni, protože jsme dnes porazili některá lepší auta," uvedl Brazilec. Pastor Maldonado ztratil už na startu, v závodě navíc dostal hodiny a dojel osmnáctý. "V prvním stintu jsem měl problémy s pneumatikami, tak jsem je musel brzy vyměnit a uchýlil se ke strategii tří zastávek. Vzhledem k tomu, kde jsme se pohybovali, bylo těžké, aby to fungovalo," přiznal Venezuelec. Odstupující technický ředitel Sam Michael potvrdil, že na body byl potřeba trochu lepší výkon, ale pochválil Barrichella za konzistentní výkon. Maldonadovy problémy s pneumatikami v úvodu závodu prý způsobil jejich nízký tlak.

Další článek: Ze soubojů jezdců mladších týmů vítězně vyšel Kovalainen

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen