Střed pole: Alguersuariho první body těší, Hülkenberga moc ne

Do bodované desítky se dnes ze středu pole dostali hned čtyři jezdci. Robert Kubica, Adrian Sutil, Jaime Alguersuari a Nico Hülkenberg. Největší zklamání naopak zažil Sauber.

Renault
Kubica si připsal dvanáct bodů za čtvrté místo. „Na startu jsem předjel Hülkenberga v první zatáčce a pak jsem měl dobrý výjezd z té druhé, což mi pomohlo dostat se před Sutila. Pak už jsem si jen budoval náskok na auta za sebou. Bohužel jsem nebyl dost rychlý, abych dohnal i Rosberga,“ popsal Kubica. Jeho kolega Vitalij Petrov závod nedojel. „V první půli jsem se skvěle bavil, třeba při souboji s Hamiltonem, ale pak uprostřed závodu auto prostě zastavilo. Myslím, že to bylo kvůli převodovce,“ vysvětlil Petrov.

Force India
Adrian Sutil skončil pátý za deset bodů. „Tři závody, třikrát na bodech, jsem velmi potěšen. Adrian odvedl dobrou práci a zachoval chladnou hlavu, když mu za zadkem visel Hamilton,“ poznamenal šéf týmu Vidžaj Malaja. Tonio Liuzzi odstoupil po dvanácti kolech kvůli problému s plynovým pedálem. „Nevíme přesně, co tomu bylo. Ztratil jsem tah,“ řekl Liuzzi. Přišel tak o průběžné sedmé místo.

Toro Rosso
Dvacetiletý Jaime Alguersuari měl v Sepangu velký den. Svedl několik dramatických soubojů a dojel si pro první dva body v kariéře, za deváté místo. Velká cena Malajsie byla jeho jedenáctý závod ve formuli 1. „Nikdy bych nevěřil, že se mi to povede tak brzy. Byl to těžký víkend, protože jsem neznal trať, ale užil jsem si to. Zvlášť souboje. Mám pocit, že jsem se v Melbourne naučil něco od Michaela (Schumachera), když jsem tam s ním bojoval,“ radoval se Alguersuari. „Zajel úžasný závod. Ubránil si pozici a předvedl několik odvážných předjížděcích manévrů. V poslední třetině závodu kontroloval situaci, dával pozor na pneumatiky a motor,“ velebil svého svěřence šéf týmu Franz Tost.

Sébastien Buemi zůstal těsně za bodovanými příčkami, jedenáctý. Hned ve druhé zatáčce si poškodil přední křídlo při drobnější kolizi s Kamujem Kobajašim. „Chyběla mi pak přilnavost a auto bylo hodně přetáčivé,“ popsal Buemi. S poničeným křídlem musel Buemi vydržet do první zastávky v boxech. „Pak už jsem byl schopen zajíždět hodně rychlé časy, ale před tím jsem ztratil příliš.“

Williams
První bod v kariéře si připsal i Nico Hülkenberg. Stačily mu k tomu tři víkendy ve formuli 1. Moc nadšený ale ze svého desátého místa nebyl. Startoval pátý. „Byl to těžký závod, protože v současné době na ostatní prostě nestačíme. Přál bych si, abychom na tom byli líp, ale to budeme muset ještě ledacos dohnat,“ podotkl Hülkenberg. Technický ředitel Sam Michael přiznal, že Hülkenberg měl porouchané ovládání  na volantu, a tak nemohl měnit nastavení motoru. Rubens Barrichello se ze sedmého místa na roštu propadl na dvanácté. Na startu se totiž nemohl odlepit. „Nevím, co se tam stalo, budeme to muset projít. Zkusili jsme jinou strategii, ale naše auto prostě nebylo konkurenceschopné. Zmeškali jsme příležitost,“ bědoval Barrichello.

Sauber
Sauber dopadl ze středu pole vůbec nejhůř. Pedro de la Rosa nedojel ani na start závodu, Kamuj Kobajaši odstoupil záhy po jeho začátku. „Strašně mě to překvapilo. Najednou jsem ztratil tah,“ popsal Kobajaši. „Oběma selhal motor kvůli pneumatickému problému. Musíme to analyzovat, abychom zjistili, co bylo za tím,“ vysvětlil technický ředitel Willy Rampf.

Doporučujeme

Články odjinud