Strategie ztroskotala na Massovi, běduje Vettel

Pilot Ferrari mohl podle svých slov bojovat o vítězství.
Strategie ztroskotala na Massovi, běduje Vettel

Sebastian Vettel lituje promarněné šance ve Velké ceně Monaka. V závodě s deštivým úvodem byl jedním z prvních, kdo přezul na přechodné pneumatiky, aby se dostal mimo provoz. Později však dojel Felipeho Massu, na kterém jeho strategie ztroskotala.

„Rozhodně jsme udělali správnou věc, ale zaprvé to velice klouzalo, takže bylo na začátku těžké vůbec zůstat na trati,“ řekl Němec. „Nám se to podařilo a byli jsme agresivní, co se týče první zastávky, což bylo správné rozhodnutí.“

„V tu chvíli jsem se ale potřeboval dostat před Felipeho, což se mi nepovedlo a to nás stálo hodně. Přišli jsme o veškerou výhodu proti vedoucím jezdcům a to je důvod, proč jsme se s tou skupinou kolem výměn na suché gumy promíchali.“

„Nejsem úplně spokojený, protože i když je těžké předjíždět, stále jsem čekal, že se mi to musí nějak podařit. Byl jsem rychlejší než Felipe. Nevím, proč zůstali na trati tak dlouho, to nás trochu překvapilo. Nedávalo smysl, aby tak dlouho jezdil na extrémních, ale to je coby kdyby.“

„Kdybych v tu chvíli Felipeho zdolal, mohli bychom se soustředit na první dvě pozice, zda se na ně dostaneme, než abychom řešili, zda vůbec budeme na pódiu. Tam jsme ztratili kontkakt, prohráli jsme závod.“

„Je to promarněná příležitost, za což beru vinu převážně na sebe. Auto bylo rozhodně dost rychlé na to, abychom jeli rychleji a dopadli lépe, ale je to také Monako, není snadné předjet.“

Räikkönen boural

Kimi Räikkönen závod vůbec nedokončil. Ve vlásence totiž trefil bariéru a ulomil přední křídlo, které se zaklínilo pod levé přední kolo. Fin zkusil pokračovat, křídlo se však neuvolnilo, a tak raději odstoupil.

Incident byl vyšetřován sportovními komisaři, ti však nakonec uznali, že pilot Ferrari odstavil svůj vůz při první možné příležitosti od obdržení týmové instrukce.

„Zablokoval jsem zadní kola a už jsem se do vlásenky nevešel. Dotkl jsem se zdi a ulomil jsem přední křídlo. Pak se mi nedařilo jet vpřed, nevím, jestli mě někdo trefil nebo co. Nevěděl jsem, kde (křídlo) je, takže jsem se rozjel.“

„Tým mi řekl, že musím zastavit, ale já už jsem byl v tu chvíli v tunelu. Nemohl jsem zastavit uprostřed tunelu, takže jsem musel jet pomalu a zaparkovat, kde to šlo.“

Na dotaz, zda viděl Romaina Grosjeana, se kterým se málem srazil, Fin odpověděl: „Samozřejmě, že ne, proto jsem se snažil zatáčku projet, ale nemohl jsem, protože jsem se zasekl.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: U Red Bullu zazmatkovali a přišli o vítězství

10:33 | Kevin Magnussen by mohl zamířit do americké IMSA...
10:03 | Sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley měl před závodním víkendem v Bahrajnu pozitivní test na COVID-19.
9:07 | Robert Kubica zítra v prvním tréninku nahradí Räikkönena
25. listopadu | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10