Rychlé opotřebení, kterému podléhají pneumatiky v Montrealu, znemožní podle Bridgestonu letos standardní strategii jedné zastávky v boxech. A počet zastávek by nemusel být jedinou změnou.
Podle šéfa vývoje Bridgestonu Hirohideho Hamašimy by vzhledem k jepičí životnosti měkčí směsi mohly týmy sáhnout k té tvrdší už v závěru kvalifikace, aby nemusely v úvodu závodu hned do boxů.
"Myslím, že podle současných dat představují minimum dvě zastávky v boxech," řekl. "Top týmy by možná mohly použít super měkkou směs v první a druhé části kvalifikace, v té třetí pak tu tvrdší."
V suchém závodě musí jezdec použít obě dostupné směsi. Jelikož pravidla nutí prvních deset jezdců použít na startu stejné pneumatiky jako v závěrečné části kvalifikace, stalo se zvykem, že na rychlejší měkčí směsi se jezdci kvalifikují a odjedou první krátký úsek závodu. Po přezutí na tvrdší směs se už k mechanikům nevracejí. Nic z toho v Montrealu zřejmě nebude platit.
Na otázku, zda by někdo mohl přeci jen zariskovat se strategií jedné zastávky, Hamašima odpověděl: "V tuto chvíli je to nemožné. I pro ty velmi pomalé jezdce by to bylo velmi obtížné." Velký rozdíl mezi směsmi otevírá podle Japonců nové možnosti při volbě závodních strategií.