Strategie hrála v Bahrajnu klíčovou roli vloni, letos bude ještě důležitější

Strategie hrála v Bahrajnu klíčovou roli vloni, letos bude ještě důležitější

Kimi Räikkönen vloni v Bahrajnu díky dobré strategii rozdělil jezdce Mercedesu. Letos mohou týmy vybírat ze tří směsí, což v Austrálii pořádně zamíchalo kartami.

„Nová pravidla pro rok 2016 se ukázala jako životaschopná,“ říká před Velkou cenou Bahrajnu sportovní šéf Pirelli Paul Hembery.

„Poskytují týmům i jezdcům mnoho různých strategií a při Velké ceně Austrálie promluvily do výsledků u všech stájí. Bahrajn je z pohledu pneumatik velmi odlišným typem okruhu, navíc ovlivněný velkým poklesem teploty.“

„Je nutné se vypořádat se specifickým nastavením vozu pro tento závod. Bude také zajímavé sledovat, kdo se nejvíce poučil z Austrálie, aby zde mohl úspěšně čelit specifickým výzvám. Schopnosti jednotlivých týmů jsou rozmanité, uvidíme, jaké budou hrát klíčovou roli v závodě.“

Okruh z pohledu pneumatik

  • Čas startu v 18:00 napovídá, že teplota trati bude s postupem času dramaticky klesat.
  • Asfalt na bázi žuly je hrubý a drsný, což zvyšuje opotřebení pneumatik.
  • Písek, který se větrem dostává na trať z okolní pouště, ovlivňuje přilnavost.
  • Je zde celá řada pomalých zatáček, na výjezdu z nich se bude hodit silná trakce.
  • Zároveň okruh nabízí čtyři rychlé rovinky, takže bude zapotřebí zvolit univerzální nastavení.
  • Safety car má zde zřídkakdy vliv na strategii: během dvanácti let závodění v Bahrajnu ovlivnil závod pouze dvakrát.
02-BAHRAIN-PREVIEW-4k-EN.JPG

Tři nominované směsi

  • Střední směs (bílá): malé pracovní rozpětí,nejvíce univerzální směs.
  • Měkká směs (žlutá): vysoké pracovní rozpětí s důrazem na výkonnost.
  • Superměkká směs (červená): malé pracovní rozpětí, směs je rychlá, ale s omezenou životností.

Minulý rok

  • Vítěz: Hamilton (dvě zastávky - začal na měkké, v 15. kole nazul opět měkké, ve 33. kole přezul na střední).
  • Nejlepší alternativní strategii zvolil druhý Räikkönen (také měl dvě zastávky v boxech - začínal na měkké, v 17. kole přezul na střední směs a ve 40. kole přezul zpět na měkkou směs).
  • Vettel byl pátý s neplánovanou třetí zastávkou (výměnu poškozené přední části vozu spojil s přezouváním).


Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud