Strategie Ferrari byla dobrá, problémy dělala rychlost

Přesto však měl vliv fakt, že měkké pneumatiky vydržely více, než italský tým očekával. Massu ze závodu dostaly technické potíže.
Strategie Ferrari byla dobrá, problémy dělala rychlost

Fernando Alonso startoval z osmého místa a v cíli byl čtvrtý. Potvrdilo se tedy, že se v závodě dokáže posouvat kupředu. Přesto výsledek nemůže být ani pro Alonsa, ani pro Ferrari uspokojivý. Vettel zvítězil a jeho náskok opět povyrostl.

"Naším hlavním cílem o každém víkendu je dojet před Sebastianem. To se nám dnes nepodařilo, takže nemůžeme být spokojeni. Je pravda, že v Silverstonu jsme nabrali patnáct bodů, dnes jsme jich zase třináct ztratili, takže jsme víceméně ve stejné situaci jako před těmito dvěma závody. Chceme do letní přestávky vstoupit s poněkud menší ztrátou, takže v Maďarsku opravdu musíme dojet před ním. Není to snadný cíl, ale naše manko je třeba snížit, a to okamžitě.

Řekl bych, že dnešní výsledek byl víceméně maximem. Strategie pracovala bez problémů, startovali jsme osmí a dojeli ve stejné skupině jako lídři, čtyři sekundy za Vettelem. Rychlost tedy nebyla špatná, zároveň ale nestačila k tomu, abychom ostatní předjeli. 

Možná nás jen trochu překvapily měkké pneumatiky. Čekali jsme, že na začátku odejdou po čtyřech nebo pěti kolech a budou výrazně zpomalovat. Vydržely ale o dost déle, třeba Grosjean přezul až ve dvanáctém kole. Trochu nás to tedy zaskočilo a zřejmě jsme tak plně nevyužili naší výhody. 

Když si jsou vozy takto blízko a zároveň jsou tak citlivé na změnu, ať už se jedná o teploty, množství paliva, nebo cokoliv podobného, stačí najít nějaké malé kouzlo, které vás rázem katapultuje dopředu. Naději pořád máme. I čas by se ještě nějaký našel, ale opravdu pro zlepšení musíme něco udělat," řekl Alonso s tím, že pneumatiky dnes nepředstavovaly naprosto žádné nebezpečí.

Felipe Massa v poslední době podává velmi sympatické výkony, které jsou však sráženy neutuchající smůlou. Před týdnem Massu zradila pneumatika, tentokrát byla na vině zřejmě převodovka společně s krátkým zaváháním. Brazilec se ve třetím kole v první zatáčce po jezdecké chybě zvláštním způsobem dostal do hodin, ze kterých už se nedokázal vrátit do závodu.

"Zabrzdil jsem na konci rovinky a zablokoval zadní kola. Vůz pak ustřelil doleva, zkorigoval jsem řízení, pak zase vystřelil vpravo a dostal jsem se do hodin. Měl jsem zařazenou pětku. Snažil jsem se přejít na jedničku a rozjet se, ale nešlo to. Pětka byla zaseklá. Snažil jsem si pomoci si plynem, ale nebylo to k ničemu. To, co se dnes stalo, mě skutečně zklamalo, zvláště pak kvůli tomu, jak dobře se jinak víkend vyvíjel," popisoval své rozladění Massa.

Další článek: GP Německa 2013 - neděle

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10