Přesto však měl vliv fakt, že měkké pneumatiky vydržely více, než italský tým očekával. Massu ze závodu dostaly technické potíže.
Fernando Alonso startoval z osmého místa a v cíli byl čtvrtý. Potvrdilo se tedy, že se v závodě dokáže posouvat kupředu. Přesto výsledek nemůže být ani pro Alonsa, ani pro Ferrari uspokojivý. Vettel zvítězil a jeho náskok opět povyrostl.
"Naším hlavním cílem o každém víkendu je dojet před Sebastianem. To se nám dnes nepodařilo, takže nemůžeme být spokojeni. Je pravda, že v Silverstonu jsme nabrali patnáct bodů, dnes jsme jich zase třináct ztratili, takže jsme víceméně ve stejné situaci jako před těmito dvěma závody. Chceme do letní přestávky vstoupit s poněkud menší ztrátou, takže v Maďarsku opravdu musíme dojet před ním. Není to snadný cíl, ale naše manko je třeba snížit, a to okamžitě.
Řekl bych, že dnešní výsledek byl víceméně maximem. Strategie pracovala bez problémů, startovali jsme osmí a dojeli ve stejné skupině jako lídři, čtyři sekundy za Vettelem. Rychlost tedy nebyla špatná, zároveň ale nestačila k tomu, abychom ostatní předjeli.
Možná nás jen trochu překvapily měkké pneumatiky. Čekali jsme, že na začátku odejdou po čtyřech nebo pěti kolech a budou výrazně zpomalovat. Vydržely ale o dost déle, třeba Grosjean přezul až ve dvanáctém kole. Trochu nás to tedy zaskočilo a zřejmě jsme tak plně nevyužili naší výhody.
Když si jsou vozy takto blízko a zároveň jsou tak citlivé na změnu, ať už se jedná o teploty, množství paliva, nebo cokoliv podobného, stačí najít nějaké malé kouzlo, které vás rázem katapultuje dopředu. Naději pořád máme. I čas by se ještě nějaký našel, ale opravdu pro zlepšení musíme něco udělat," řekl Alonso s tím, že pneumatiky dnes nepředstavovaly naprosto žádné nebezpečí.
Felipe Massa v poslední době podává velmi sympatické výkony, které jsou však sráženy neutuchající smůlou. Před týdnem Massu zradila pneumatika, tentokrát byla na vině zřejmě převodovka společně s krátkým zaváháním. Brazilec se ve třetím kole v první zatáčce po jezdecké chybě zvláštním způsobem dostal do hodin, ze kterých už se nedokázal vrátit do závodu.
"Zabrzdil jsem na konci rovinky a zablokoval zadní kola. Vůz pak ustřelil doleva, zkorigoval jsem řízení, pak zase vystřelil vpravo a dostal jsem se do hodin. Měl jsem zařazenou pětku. Snažil jsem se přejít na jedničku a rozjet se, ale nešlo to. Pětka byla zaseklá. Snažil jsem si pomoci si plynem, ale nebylo to k ničemu. To, co se dnes stalo, mě skutečně zklamalo, zvláště pak kvůli tomu, jak dobře se jinak víkend vyvíjel," popisoval své rozladění Massa.