Strategie Ferrari bude lepší, bojí se Hamilton

Hamilton s Rosbergem odstartují do Velké ceny Rakouska na ultraměkké směsi, zatímco Vettel s Räikkönenem na superměkké.
Strategie Ferrari bude lepší, bojí se Hamilton

Vítěz kvalifikace Lewis Hamilton věří, že Ferrari bude mít v závodě zřejmě strategickou výhodu, když Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen zajeli svůj nejrychlejší čas ve druhé části kvalifikace na superměkké směsi.

Podle pravidel musí piloti do závodu startovat právě na té sadě pneumatik, se kterou zajeli v Q2 svůj nejrychlejší čas. A právě dvojice Ferrari bude mít pro start zítřejšího závodu superměkkou směs, která vydrží více než ultraměkká.

Hamilton připustil, že startovat na ultraměkké směsi bude obtížné, protože životnost této sady pneumatik na Red Bull Ringu je velmi krátká.

„Jen jsem udělal, co mi bylo řečeno,“ řekl Hamilton. „Myslím, že naši stratégové vědí, že ultraměkká sada byla lepší. Měli jsme k dispozici i superměkkou. Tvrdá pneumatika vydrží déle, takže to není tak špatná volba, pro kterou se rozhodli.“

„Myslím, že ultraměkká není pro závod tou správnou volbou, takže bude těžké na ní odjet hodně kol. Bude to zajímavé. Doufám, že na startu budu mít výhodu, když budu na měkčí směsi. V tréninku vydržely moje pneumatiky čtyři kola. Nico řekl, že pět, takže to určitě bude obtížné, ale my uděláme maximum.“

Rosbergův vůz opravovali i Hamiltonovi mechanici

Nico Rosberg, který po penalizaci za výměnu převodovky odstartuje až sedmý, také očekává na ultraměkké směsi náročný začátek závodu.

„S pneumatikami to zítra bude obtížné,“ řekl Rosberg, který dopoledne v tréninku po selhání zavěšení boural. „Nevíme, protože teploty hodně spadnou. Když bude horko, tak to bude určitě velmi těžké, možná ale v chladnějším počasí to bude lepší.“

Sobota přitom pro Rosberga nezačala dobře, když Němec havaroval ve třetím tréninku poté, co mu na výjezdu ze zatáčky Remus selhalo zavěšení a on skončil se svým vozem ve zdi.

„Od všech to byla neuvěřitelná práce. Dokonce i Lewisovi mechanici přišli k mému vozu, aby se pokusili ho dostat na trať včas, takže to bylo velké úsilí celého týmu. Vyjeli jsme ven 11 minut před koncem Q1, bylo to opravdu těsné, ale skvělé.“

„Byla to úžasná kvalifikace: sucho, mokro, sucho. Lewis odvedl na úplném konci (Q3) dobrou práci a tak to je. Druhé místo není první, ale je to OK. Pět pozic bude pro zítra hodně bolet, ale uděláme maximum.“

Foto: Pirelli

Další článek: Kvjat jako další doplatil na přejezd přes obrubník

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)