Letos je předjíždění obtížnější. V Maďarsku tak budou podle Pirelli hrát roli především strategie.
„Před loňskou Velkou cenou Maďarska byl položen nový povrch, který je hladší a obecně rychlejší než původní,“ říká Mario Isola.
„Uvidíme, jak asfalt vyzrál a jaký to bude mít vliv na pneumatiky. Týmy si vybraly převážně měkké a superměkké směsi, které vytvoří základ pro jejich strategie. S ohledem na obtížné předjíždění na Hungaroringu jsou právě strategie, které tvoří rozdíly. Sběr dat v pátek a sobotu by měl být ještě důležitější než obvykle s touto zbrusu novou generací rychlejších vozů”.
Okruh z pohledu pneumatik
- Na Hungaroringu jsou pneumatiky neustále zatěžovány, protože okruh je plný zatáček.
- V roce 2016 byla teplota okruhu v Maďarsku jedna z nejvyšších v sezóně. Strategie dvou zastávek byla po sobotním dešti vítěznou.
- Pro maximální rychlost v zatáčkách nastavují týmy poměrně vysoké úrovně přítlaku, důraz je ale kladen spíše na mechanickou, než aerodynamickou přilnavost.
- V Maďarsku jsme v minulosti viděli, že safety car může významně ovlivnit závodní strategii.
- Na okruhu je pouze jedna rovinka, což znamená, že pneumatiky nemají šanci vychladnout.
- Předjíždění je velmi obtížné, týmy kladou důraz na kvalifikaci a správnou strategii.
- Klíčem k úspěchu je spíše řízení a hbitost než pouhý výkon.
Střední směs týmy nechtěly
Nikdo z jezdců si pro Maďarsko nevybral střední směs. Jednu sadu dostanou jezdci pro závod, ale využít ji nemusí.