Strategická skupina se dohodla na minimální hmotnosti jezdce

Včera se v Londýně sešla Strategická skupina. Na stole bylo několik témat. Zásadní změny pro letošní sezónu ale nepadly.
Strategická skupina se dohodla na minimální hmotnosti jezdce

Podle Auto Motor und Sport se Red Bull opět snažil zvýšit letošní povolený počet komponent pohonné jednotky. Opět neúspěšně. Pro změny pravidel pro letošní rok by byl nutný jednomyslný souhlas. Již dříve se proti postavilo Ferrari, zda bylo tentokrát nesouhlasných stanovisek více, to zatím nevíme.

Hmotnost jezdce

Strategická skupina se také věnovala minimální hmotnosti. Podle f1fanatic.co.uk by měla být od roku 2019 stanovena minimální hmotnost jezdce na 80 kg, což je fakticky návrat k tomu, co bylo v F1 před rokem 1995.

Pokud bude mít jezdec pod 80 kg, bude muset tým hmotnost dorovnat závažími. 

Připomeňme, že dnes je minimální hmotnost součtem hmotnosti vozu bez paliva, s pneumatikami a hmotnosti jezdce. 

Na podrobnosti i potvrzení si budeme muset počkat. Tlak na jezdce ale nejspíše bude i nadále. Závaží totiž mají inženýři velmi rádi, protože umožňuje zlepšit vyvážení vozu. 

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (18) Další článek: Chceme zůstat. Pirelli má zájem o prodloužení smlouvy
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole