Strategická skupina se dohodla na minimální hmotnosti jezdce

Včera se v Londýně sešla Strategická skupina. Na stole bylo několik témat. Zásadní změny pro letošní sezónu ale nepadly.
Strategická skupina se dohodla na minimální hmotnosti jezdce

Podle Auto Motor und Sport se Red Bull opět snažil zvýšit letošní povolený počet komponent pohonné jednotky. Opět neúspěšně. Pro změny pravidel pro letošní rok by byl nutný jednomyslný souhlas. Již dříve se proti postavilo Ferrari, zda bylo tentokrát nesouhlasných stanovisek více, to zatím nevíme.

Hmotnost jezdce

Strategická skupina se také věnovala minimální hmotnosti. Podle f1fanatic.co.uk by měla být od roku 2019 stanovena minimální hmotnost jezdce na 80 kg, což je fakticky návrat k tomu, co bylo v F1 před rokem 1995.

Pokud bude mít jezdec pod 80 kg, bude muset tým hmotnost dorovnat závažími. 

Připomeňme, že dnes je minimální hmotnost součtem hmotnosti vozu bez paliva, s pneumatikami a hmotnosti jezdce. 

Na podrobnosti i potvrzení si budeme muset počkat. Tlak na jezdce ale nejspíše bude i nadále. Závaží totiž mají inženýři velmi rádi, protože umožňuje zlepšit vyvážení vozu. 

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (18) Další článek: Chceme zůstat. Pirelli má zájem o prodloužení smlouvy
16. března | Možné strategie pro závod podle Pirelli odkaz
16. března | Haas dostal za nebezpečné vypuštění Magnussena do cesty Pérezovi 5000 euro.

GP Austrálie 2019

Pátek 15. března 2019
1. trénink Hamilton (1:23.599)
2. trénink Hamilton (1:22.600)
Sobota 16. března 2019
3. trénink Hamilton (1:22.292)
Kvalifikace Hamilton (1:20.486)
Neděle 17. března 2019
Závod Bottas