Strategická skupina schválila velká úsporná opatření (aktualizováno)

Autosport přináší podrobnější informace o závěrech poslední schůzky Strategické skupiny.
Strategická skupina schválila velká úsporná opatření (aktualizováno)

Dlouhou dobu se diskutovalo o úsporných opatřeních. Fakticky zde byly dvě líne: omezit náklady cestou technických pravidel nebo zavést rozpočtové stropy. Nakonec se možná půjde střední cestou.

Hlavním problémem současnosti jsou drahé pohonné jednotky, které stojí na rok až 20 milionů liber, což je téměř trojnásobek toho, co stály staré V8 motory. 

Strategická skupina se dohodla, že bude zaveden cenový strop. Nové pohonné jednotky mají zákazníky stát 9 milionů liber (12 milionů euro), a pokud tým sáhne po rok staré verzi, zaplatí jen 6 milionů liber (8 milionů euro). 

Kromě toho bude cenový strop také na převodovky (2 miliony euro) a co je hodně zajímavé – má být zákaz testování v aerodynamickém tunelu. 

Návrhy musí schválit ještě Komise F1 a Světová rada motorsportu 30. září. 

Podle Auto Motor und Sport ale může vše narazit u Ferrari. Maranello totiž hrozí vetem. 

Opatření by měla přinést úspory ve výši 20 až 25 milionů euro ročně. 

Aktualizace: Podle Auto Motor und Sport se o zákazu aerodynamických tunelů nehlasovalo. 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Pirelli a FIA uveřejnili nový postup měření tlaku

11:48 | Kubica dnes v Jerezu testuje vůz DTM od BMW.
10. prosince | Pirelli už nominovalo pneumatiky pro Austrálii, Bahrajn, Vietnam a Čínu: ve všech případech C2, C3, C4