SpeedWeek přináší první informace o závěrech jednání Strategické skupiny. Samozřejmě je to zatím bez záruky.
- Auta zrychlí o šest sekund, mají mít výkon 1000 koní, větší přítlak. Pomoci by měl i difuzor.
- Pokračuje diskuse o omezení pomůcek – mohlo by dojít k zákazu posilovače řízení, spojka by mohla zmizet z volantu a vrátit se zpět do oblasti pedálů.
- Došlo by ke zrušení omezení 100 kg na závod. Pokud by tým chtěl, mohl by jezdit s větším množstvím paliva, ale samozřejmě jeho vůz by byl těžší. Zůstane ale omezení 100 kg za hodinu.
- Návrat tankování nebo 18palcové pneumatiky nebudou.
- Bude prodiskutována změna formátu víkendu – v pátek tréninky, v sobotu dopoledne kvalifikace, sprint a v neděli hlavní závod. Pořadí na startu hlavního závodu by stanovil právě sprint. Je to změna, která by mohla přilákat více lidí na okruh, ale vidíme v ní také řadu problémů – už dnes sledování závodu lidem u televize fakticky „zabije“ celou neděli (pokud není večer nebo ráno). Je tedy otázkou, kolik lidí by sprint sledovalo. V neposlední řadě by došlo k narušení DNA formule 1.
Ron Dennis byl některými návrhy prý šokován. Někteří lidé přinášejí podle něj návrhy, které už předtím opakovaně nefungovaly. Dennise rozlítila třeba diskuse o zrušení aerodynamických tunelů.
Foto: Getty Images / Mark Thompson