Strategická skupina nemá žádnou strategii, říká sportovní šéf Manoru

Graeme Lowdon si myslí, že Strategické skupině F1 se nedaří řešit klíčové otázky sportu.
Strategická skupina nemá žádnou strategii, říká sportovní šéf Manoru

Lowdon se domnívá, že Strategická skupina nefunguje podle toho, co má v názvu. „Z toho, co jsem viděl, tak od Strategické skupiny nikdy nepřišla žádná strategie,“ řekl Lowdon pro Autosport.

„Strategie znamená, že musíte nejdříve analyzovat, pak si stanovit úkoly a cíle, a následně vypracovat plán, jak toho dosáhnete. Vypadá to, že Strategická skupina jen vyzobává nápady, ať už jde o tankování, zákaznické vozy, franšízová auta, nebo cokoliv dalšího. Tankování a zákaznické vozy nejsou strategie. Strategie popisuje cestu, po které chcete jí.“

Podle Lowdona F1 nemá žádnou strategii, což je v byznyse jinak klíčová a běžná věc. Důsledkem je pak to, že některé věci nejsou dost promyšlené.

„Bude zákaznický vůz levnější? Ano, bude. Je to dobrá nebo špatná věc? To můžeme posoudit jen tehdy, když budeme vědět, že tento sport poroste.“

„Zákaznické vozy nebo něco podobného budou v podstatně znamenat formuli s dvěma kategoriemi. A chtějí fanoušci něco takového? Podle mého názoru se věnuje velké úsilí odpovědím na otázky, ale ty otázky jsou možná špatné. A jednu z nejhorších věcí je kladení špatných otázek, přičemž pak budou mít všichni spoustu práce s napravování nesprávního problému.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: FIA otevře výběrové řízení na další tým