Strategická skupina má první zasedání, podle Force Indie je nelegální

Menší týmy zůstávají nespokojené se skutečností, že nemají zastoupení ve Strategické skupině, která nahradila sportovní a technickou pracovní skupinu.
Strategická skupina má první zasedání, podle Force Indie je nelegální

Strategická skupina bude navrhovat nová pravidla a předkládat je Komisi F1. Má celkem 18 členů. Týmy, držitel obchodních práv a FIA v ní mají po šesti zástupcích.

Z týmů v ní mají své představitele stabilně Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes a Williams, šestým v řadě je ten, kdo byl mimo tyto týmy v šampionátu nejlepší, což je v současnosti Lotus.

A to se nelíbí těm ostatním. "Všechny týmy platí za závodění v podstatě stejné peníze," uvedl zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley pro Telegraph. "Jediným rozdílem jsou platy jezdců a hospitality."

"Přesto některé týmy nemůžou mluvit do toho, jak je tento sport veden. Určitě by se to dalo označit za zneužití dominantního postavení."

Podle Fernleyho mají se Strategickou skupinou vážný problém dokonce dvě až tři stáje, které jsou její součástí. "Některé týmy mají výhrady k její legálnosti. Některé týmy mají ze Strategické skupiny skutečné obavy, hlavně ty, které jsou akciovými společnostmi. Tohle není etické řízení."

Strategická skupina vznikla na základě separátních dohod mezi FIA a FOM a mezi týmy a FOM (Formula One Management). "Mít rozhodčí systém vedení založený na dvou bilaterální dohodách není dostačující. Doufali bychom, že se na to podívá FIA," dodal Fernley.

Týmy ze Strategické skupiny, které mají obavy z legálnosti tohoto orgánu, mají být McLaren, Ferrari a Mercedes. První zasedání skupiny v plném složení probíhá dnes. Očekává se, že by mohla navrhnout uvolnění pravidel v oblasti dílů, které můžou týmy od sebe vzájemně nakupovat. Podle Force Indie by to mohlo vést k postupnému návratu zákaznických vozů, které by znamenaly konec některých současných malých týmů.

Další článek: Lotus a Red Bull přijdou i o zástupce šéfů aerodynamiky

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)