Strategická skupina dala zadání, chce nové motory

Včera proběhla schůzka Strategické skupiny, na které se měly řešit zejména pohonné jednotky a jejich vysoká cena.
Strategická skupina dala zadání, chce nové motory

Včerejšek byl hodně veselý. Do představenstva Formula One Group byl znovu zvolen Ecclestone a do pozic neexekutivních členů Montezemolo a Walsh. Montezemolo se měl podle německého Bildu dokonce stát novým předsedou představenstva, s čímž ale údajně silně nesouhlasil Sergio Marchionne, který dokonce opustil jednací místnost.

4 pohonné jednotky

Kromě toho zasedla také Strategická skupina. Závěry jsou jako obvykle překvapující. Podle Auto Motor und Sport (který má z podobných schůzek vždy dobré informace) se mimo jiné dohodlo, že všichni jezdci dostanou jen 4 pohonné jednotky na sezónu.

To byl dle pravidel i původní záměr. Poté ale do kalendáře přibyla Korea, což znamená, že se počet závodů zvýší na 21 a v takovém případě mluví pravidla o pěti pohonných jednotkách. Korea měla být podle některých názorů přidána právě proto, aby se počet pohonných jednotek zvýšil. Ecclestone to ale odmítl s tím, že Korea má smlouvu a i když se tam zřejmě nepojede, do kalendáře ji přidat musel.

Ecclestone: Koreu jsme zahrnout museli, má smlouvu

Ecclestone: Koreu jsme zahrnout museli, má smlouvu

Strategická skupina se dohodla, že bez ohledu na Koreu budou mít jezdci k dispozici jen 4 pohonné jednotky. Má se tím ušetřit 500 až 800 tisíc euro.

Návrhy na navýšení žetonů nebo na odložení homologace pohonných jednotek neprošly.

Lepší a za hubičku

Pohonné jednotky se od roku 2016 změní. Nové motory by měly vycházet z těch současných (tedy evoluce a ne revoluce), ale měly by být hlučnější a mít silnější výkon (Mr E chtěl 1 000 koní a zřejmě je dostane). Vyššího výkonu by se mohlo dosáhnout zvýšením množství paliva a jeho průtoku ze současných 100 kg na závod a maxima 100 kg za hodinu.

Nejdůležitějším parametrem má být ale cena, která nemá překročit 10 milionů euro na tým. Momentálně stojí dle odhadů až 40 milionů.

Vyšší výkon, nižší cena? To je pěkné kouzlo. Docílit se ho má sjednocením některých komponent. Například baterie by tak mohla být ve všech vozech stejná. Konkrétní plány mají být předloženy do konce ledna. 

Další článek: Ricciardo chtěl letos získat respekt soupeřů

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10