Elektrická formule E má po šestém závodě své sezony nového lídra průběžného pořadí šampionátu. Je jím Belgičan Stoffel Vandoorne.
Ve formuli 1 je Mercedes po čtyřech závodech v poháru konstruktérů na třetím místě a stále čeká na první vítězství, které je po Grand Prix v Imole pro „stříbrné šípy“ stále poměrně vzdáleným cílem. V elektrické formuli E to je ale jiná písnička.
Mercedes už v této sezoně vyhrál dvě Eprix. Na úvodní triumf Nycka de Vriese z Rijádu v sobotu navázal Stoffel Vandoorne. Expilot McLarenu ve formuli 1 přidal druhé letošní prvenství německé stáje, navíc v ulicích ikonického Monaka. A Mercedes je v čele týmového pořadí.
Belgičan vybojoval před zraky knížecího páru vítězství po startu ze čtvrtého místa. Vandoorne tak překazil plány Mitche Evanse z Jaguaru na zisk třetího vítězství v řadě, i když k němu měl Novozélanďan po zisku pole position nejblíže ze všech.
Nakonec se ale Evans musel spokojit s druhou pozicí poté, co v závěru dokázal i díky útočnému módu vyzrát na Jeana-Érica Vergneho a jeho monopost DS Techeetah.
Sestřih monacké Eprix:
Francouz po třetím místě přišel o vedení v šampionátu, do jehož čela se o šest bodů posunul vítězný Vandoorne. Evans je nyní třetí o dva body za druhým Vergnem.
„Vyhrál jsem tady v roce 2015 závod GP2, ale ve formuli E mi to tady ne vždy vycházelo podle představ,“ rozpovídal se Vandoorne po závodě pro motorsport.com.
„Letos jsme ale měli dobrou kvalifikaci a věděl jsem, že můžeme být v mixu pilotů, kteří budou bojovat o vítězství. A už v tréninku jsem se cítil sebevědomý při závodní simulaci.“
„Samotný závod pak pro nás byl během na dlouho trať. Všiml jsem si, že Mitch (Evans) a Pascal (Wehrlein; závod nedokončil pro technické problémy) si po startu neudělali žádný velký náskok. I proto jsem byl v úvodních kolech schopen pošetřit trochu energie.“
„Z toho jsem pak těžil ve chvíli, kdy jsem se dostal do vedení. Mohl jsem si pak vytvořit náskok a při aktivaci druhého útočného módu jsem nepřišel o první místo,“ dodal Belgičan.
Sezona mistrovství světa formule E bude pokračovat dvěma závody v Berlíně 14. a 15. května.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Stoffel Vandoorne |
Mercedes |
51:12.473 |
30 |
2 |
Mitch Evans |
Jaguar |
1.285 |
30 |
3 |
Jean-Éric Vergne |
DS Techeetah |
3.293 |
30 |
4 |
Robin Frijns |
Envision |
3.467 |
30 |
5 |
A.F.da Costa |
DS Techeetah |
3.952 |
30 |
6 |
Lucas di Grassi |
Venturi |
8.133 |
30 |
7 |
Nick Cassidy |
Envision |
15.273 |
30 |
8 |
Sébastien Buemi |
Nissan |
17.773 |
30 |
9 |
Jake Dennis |
Andretti |
17.820 |
30 |
10 |
Nyck de Vries |
Mercedes |
18.283 |
30 |
11 |
Alexander Sims |
Mahindra |
19.350 |
30 |
12 |
Dan Ticktum |
NIO |
19.756 |
30 |
13 |
S.Sette Câmara |
Penske |
22.894 |
30 |
14 |
Antonio Giovinazzi |
Penske |
22.987 |
30 |
15 |
Oliver Turvey |
NIO |
23.198 |
30 |
16 |
Oliver Askew |
Andretti |
23.432 |
30 |
17 |
Max Günther |
Nissan |
39.668 |
30 |
- |
Edoardo Mortara |
Venturi |
|
23 |
- |
Oliver Rowland |
Mahindra |
|
18 |
- |
André Lotterer |
Porsche |
|
18 |
- |
Pascal Wehrlein |
Porsche |
|
15 |
- |
Sam Bird |
Jaguar |
|
7 |