Red Bull Racing se obrátil na FIA a řekl jí, že v kauze mimořádného testu v Barceloně považuje za naprosto nepřijatelné počínání Mercedesu. Pirelli nechává stranou.
Úřadující mistři podali vedle Ferrari jako jediní oficiální protest na test Mercedesu v Barceloně. Šéf rakouské stáje Christian Horner se pak písemně obrátil na Mezinárodní automobilovou federaci, aby upřesnil, co mu vadí.
"Aby bylo jasno, náš protest není proti jakékoliv třetí straně - dodavateli (včetně dodavatele pneumatik), protože je zřejmou povinností soutěžícího, nezávisle na jakékoliv smlouvě dodavatele, vyhovět Sportovním a Technickým pravidlům, která byla v tomto případě jasně porušena," napsal do dopisu, jehož kopii dostaly všechny týmy.
"Když má jakýkoliv soutěžící výhodu jezdění se současným vozem, současnými jezdci a pneumatikami, které mají být použity v současném šampionátu, je to obrovská a neférová výhoda z hlediska výkonnosti a spolehlivosti, podle našeho názoru je zcela nepřijatelná."
Pirelli však na své tiskové konferenci minulý týden uvedlo, že netestovalo žádné pneumatiky, se kterými se závodilo nebo bude letos závodit. Paul Hembery však přiznal, že Mercedes testoval upravené zadní pneumatiky s kevlarovým pásem, ale s nezávodní směsí. V závodní specifikaci se tyto pneumatiky podle něj dostanou na trať poprvé až v Kanadě.
Faktem ale zůstává, že testování s aktuálními a loňskými vozy je v sezóně zakázané. Výjimku tvoří jízdy mladých talentů.