Stewartovi se nelíbí kritika svatozáře

Sir Jackie Stewart má pocit, že současná vlna kritiky svatozáře je podobná kritice jeho tlaku na bezpečnost před padesáti lety.
Stewartovi se nelíbí kritika svatozáře

Trojnásobný mistr světa vedl v 60. letech minulého století kampaň za zvýšení bezpečnosti a příliš mnoho sympatií si za to nezískal. 

„Můj názor je: pokud to může zachránit život. Pokud by byli někteří z těchto lidí na tolika pohřbech, na kolika jsem byl já, plakali jako já a viděli blízké přátele umírat, tak by nebyli proti,“ řekl pro Motorsport.com.

Alain Prost je proti svatozáři

Alain Prost je proti svatozáři

„Obávám se, že nemám negativní názor na svatozář. Četl jsem nějaké komentáře, které hlásaly, že ‘pro mě je to konec formule 1’.“ 

„Je to stejné, jako když lidé říkali, že Jackie Stewart bezpečnosti na trati zabíjí motorsport.“ 

„Myslím, že musíte mít tolik bezpečnosti, kolik můžete a nepřemýšlet o tom tak, že to zabíjí formuli 1. Uzavřené helmy byly kritizovány, protože nebylo vidět jezdcovu tvář.“

Fotogalerie: Podrobný pohled na helmy jezdců 2017

Fotogalerie: Podrobný pohled na helmy jezdců 2017

Podle Stewarta je důležitá prevence. „Svatozář je podle mého názoru nezbytná, protože Henryho Surteese nezabilo jeho kolo ale kolo někoho jiného. To se může stát kdykoliv. Byla to smůla. Proč ale spoléhat na štěstí?“ 

„Nechci ani v nejmenším říkat, že předešlé éry byly o nebezpečí, a tak jste museli být opatrnější a obezřetnější a muži byli mužmi. Je to nesmysl. Piloti se od časů Nuvolariho a Cacaccioly nezměnili.“ 

„Pokud se na to začnete dívat liberálně jen proto, že i při velkých nehodách se jezdcům nic nestane, tak se možná začnete tak i chovat na trati. Nemůžete to přehánět. Je nutné jezdit takovým stylem, který nevytváří situace ohrožující život.“

Foto: Getty Images / Andrew Hone

Diskuze (43) Další článek: Hamilton: Mercedes se letos připravil o více bodů než Ferrari
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.