Stewart: Hamilton se musí zamyslet nad svým počínáním v prvním kole

Podle Sira Jackieho Stewarta byl viníkem kolize pilotů Mercedesu ve Velké ceně Španělska Lewis Hamilton, který by podle něj měl zároveň přehodnotit svou taktiku pro první kolo závodu.
Stewart: Hamilton se musí zamyslet nad svým počínáním v prvním kole

Hamilton ztratil po startu vedení, když se na první pozici dostal jeho týmový kolega Nico Rosberg. Němec ve třetí zatáčce ale ztratil výkon, jelikož jeho motor byl ve špatném modu.

Rosberg se přesto snažil bránit svou pozici, Hamilton se dostal na trávu, kde se jeho vůz stal nekontrolovatelným, došlo ke kontaktu a oba piloti Mercedesu byli vyřazeni ze závodu.

Sportovní komisaři to označili za závodní incident a nikoho nepotrestali. Podle trojnásobného mistra světa je ale viník jasný.

„Mohl za to Lewis Hamilton,“ řekl pro Autosport. „Je nepřípustné, aby měl zkušený jezdec v prvním kole takovou kolizi. Žádnému z velkých jezdců se to nestalo.“

„U Juana Manuela Fangia, Sira Stirlinga Mosse nebo Jima Clarka byste tohle neviděli. Jednou z největších předností všech skvělých jezdců je způsob jejich myšlení. Naučil jsem se odstranit emoce, proto jsem vždy vyhrál své závody v prvních pěti kolech.“

Lauda viní z kolize Hamiltona, Wolff se hodnocení zdržuje

Lauda viní z kolize Hamiltona, Wolff se hodnocení zdržuje

Stewart proto doufá, že se Hamilton poučil a příště předem zváží následky, jaké taková kolize bude mít pro jeho tým.

„Doufám, že se poučil,“ řekl Stewart. „Od Lewise to bylo spontánní přesunutí, nad kterým kdyby se zpětně zamyslel, tak by se o něj znovu nepokusil.“

„Musí přemýšlet nad tím, co se ve Španělsku stalo, musí při tom vzít v úvahu také důsledky pro jeho zaměstnavatele. Škoda, kterou způsobil Mercedesu, je za oba piloty, jelikož by byli na první a druhé pozici.“

„Musí kompletně přehodnotit svůj přístup k tomu, za co je zodpovědný, což se týká každého předního jezdce.“

„Nemyslím si, že by se tohle stalo se (Sebastianem) Vettelem. Vettel by takový manévr neudělal. (Fernando) Alonso také ne, stejně jako by to neudělal ani Rosberg.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Kvjat: Tohle jejich rozhodnutí si budu pamatovat

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10