Stewardi vysvětlili, proč byly kolize s Buttonem závodními incidenty

Grand Prix Kanady byla plná nehod, přičemž dvě z nich se týkaly vítězného Jensona Buttona. Stewardi dospěli k závěru, že šlo o běžné závodní incidenty.
Stewardi vysvětlili, proč byly kolize s Buttonem závodními incidenty

Button vs. Hamilton
Zřejmě největší rozruch vzbudila kolize mezi Buttonem a Hamiltonem na cílové rovince, protože nehody mezi týmovými kolegy jsou pro každou stáj velmi nepříjemné. Při posuzování tohoto incidentu si stewardi prostudovali závodní stopy několika vozů v daném místě, včetně Hamiltona a Buttona, prohlédli si záznam, telemetrii, GPS data a vyslechli si oba aktéry a představitele McLarenu.

Stewardi dospěli následujícímu:
1) "Na výjezdu z 13. zatáčky měl Lewis Hamilton legitimní příležitost předjet, protože měl vyšší rychlost než Jenson Button."

2) "Oba jezdci zvolili stopu podobnou té, které použilo mnoho ostatních jezdců, a nenajeli tolik doleva, jako předchozí jezdec Michael Schumacher. Ve chvíli, kdy se Hamilton posunul doleva, aby předjel, se Button podíval do zpětného zrcátka. Podle pozice Hamiltona se zdá (a potvrdili to jezdci), že Button pravděpodobně Hamiltona neviděl."

3) "Ve chvíli, kdy došlo ke kontaktu, nebyl Button tak daleko vlevo, jako ve svém předchozím kole, nebo jako Schumacher ve stejném kole."

Stewardi tedy dospěli k závěru, "že Hamilton mohl rozumně předpokládat, že ho Button viděl, a že tedy může uskutečnit předjížděcí manévr. Dále stewardi dospěli k závěru, že se dá věřit, že Button o Hamiltonově pozici vlevo nevěděl. Proto stewardi rozhodli, že šlo o závodní incident, a nepodnikli žádné další kroky."

Stewardi se také zabývali jednáním Lewise Hamiltona po nehodě. S poškozeným vozem relativně dlouho jel a pak ho odstavil. Šetřením stewardi zjistili, že se Hamilton domníval, že má jen defekt pneumatiky, proto pokračoval v jízdě. Tým mu ale sdělil, že má zřejmě poškozené zavěšení, a že má tudíž okamžitě zastavit, což udělal. Proto ani v tomto případě stewardi nepodnikli žádné další kroky.

Button vs. Alonso
Stewardi si také prostudovali incident, při kterém zůstal Fernando Alonso po kontaktu s Buttonem viset na obrubníku v první šikaně. Oba jezdci najížděli do zatáčky víceméně vedle sebe a došlo mezi nimi ke kontaktu.

"Vůz číslo 5 (Alonso) byl po zastávce v boxech. Vůz číslo 4 (Button) se podle všeho před nájezdem do zatáčky pevně etabloval na vnitřní stopě a najel na obrubník, aby se vyhnul vozu číslo 5, který byl na vnějšku," konstatovali stewardi.

"S ohledem na podmínky a prohlášení jezdců a představitelů týmů stewardi rozhodli, že šlo o závodní incident, a nepodnikli žádné další kroky."

Stewardi byli v Kanadě stejně jako na ostatních závodech čtyři. V Montrealu rozhodovali: Garry Connelly, Tim Mayer, Roger Peart a Emerson Fittipaldi.

Další článek: GP Kanady 2011 - neděle

18:07 | Norris dostal za nájezd do boxů jen napomenutí. Sportovní komisaři přihlédli k podmínkám na trati.
17:31 | Pokud se díváme správně, tak by měl Stroll i přes penalizaci zůstat 11.
17:30 | Lance Stroll dostal penalizaci 10 sekund a 2 trestné body za kolizi s Gaslym.
16:25 | Norrisovi hrozí penalizace za špatný vjezd do boxů. V 16:45 půjde kde sportovním komisařům.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Bottas
Sobota 25. září 2021
3. trénink zrušen
Kvalifikace Norris
Neděle 26. září 2021
Závod Hamilton