Sportovní komisaři se kolizí mercedesů příliš dlouho nezaobírali.
Sportovními komisaři byli ve Spa Gerd Enser (Německo), Vincenzo Spano (Venezuela) a bývalý jezdec formule 1 Emanuele Pirro, který jezdil v F1 v letech 1989 až 1991 za Benetton a Scuderii Italii. Pirro je ale možná známější jako pětinásobný vítěz 24h Le Mans.
V rozhovoru pro Gazzetu dello Sport Pirro prohlásil, že se společně se svými kolegy nehodou mercedesů zaobírali tak 10 sekund.
„Potřebovali jsme méně než 10 sekund, abychom se rozhodli, že ten kontakt byl nevinný a nemá smysl se mu dále věnovat.“ Komisaři mají už pár týdnů doporučení být vůči kolizím benevolentní. Jedním z kritérii, kdy je trest udělen, je, že viník musí být zcela jednoznačný. To sice v tomto případě platilo, i tak se ale komisaři rozhodli netrestat, ba dokonce ani kolizi detailněji nevyšetřovat.
„Nebyl v tom úmysl, možná byl Rosberg trochu mazaný a vychytralý, když to zkusil, ale nakonec hlavním problémem bylo to, co se stalo uvnitř týmu. Například kontakt mezi Alonsem a Vettelem v posledním kole (Alonso si poškodil přední křídlo o vůz Vettela v první zatáčce, pozn. redakce) byl mnohem jasnější, ale ani tady nedošlo k žádnému vyšetřování.“
Po závodě sice Hamilton fakticky obvinil Rosberga, že do něj naboural úmyslně, ale Pirra to nechává chladným. „Jak můžete říct, že jezdec udělá něco takového schválně? Rosberg neměl šanci předjet a v takových situacích jste to obvykle vy, kdo bourá a ztratí. Pokud nebyl spokojený (Hamilton), tak kvůli té troše sportovní vychytralosti,“ dodává Ital.