Mercedes měl patřit k černým koním závodu. Místo pošilhávání po stupních vítězů ovšem z Austrálii odjíždí s nulou na svém bodovém kontě.
Silnou zbraní Nika Rosberga v interním souboji jezdců Mercedesu vždy byly kvalifikace. Tentokrát se ovšem na start postavil až za svým slavným týmovým kolegou. Přesto to chvílemi vypadalo na slušný bodový příděl, kterému definitivně zabránila až zbytečná kolize ze závěru závodu.
"Start mi vyšel perfektně, posunul jsem se o tři místa, bohužel pak už se nedařilo udržovat rychlost. Závod pak nedopadl tak, jak jsme doufali. Obzvlášť závěr byl hodně nešťastný. Na jedné z rovinek jsem se dostal do kontaktu s Pérezem. Utrpěl jsem defekt pneumatiky, což mi sebralo možné body. Máme co dělat, abychom zjistili, kde je problém. Také musíme zajistit, abychom využili potenciál, který naše vozy mají. Zůstávám optimistou, Malajsie je úplně jiná, a tak už se těším na příští víkend," řekl Rosberg.
Start z druhé řady byl pro fanoušky Michaela Schumachera jistě dobrým důvodem k opatrnému optimismu. Sedminásobný světový šampion se po špatném startu Grosjeana pohyboval na třetím místě. Jak a zda by tuto pozici obhájil, už se nedozvíme. Třiačtyřicetiletý Němec ze závodu odstoupil pro technické potíže.
"Konec závodu byl pro mě velmi frustrující. V nájezdu do první zatáčky mě vůz přestal poslouchat. Zkoušel jsem zařadit různé rychlostní stupně a na chvíli řízení opět fungovalo, ale nakonec jsem zajel na trávu, abych zabránil možnosti, že se auto dostane do hodin. V zimě jsme se s takovým problémem ani jednou nesetkali, o to více to je nešťastné. Proto mě to znepokojuje, vím, že k podobným věcem v závodění dochází. Naši spolehlivost není potřeba zpochybňovat. Věřil jsem, že se závod vydaří. Z tohoto víkendu si odnášíme i pozitiva. Vůz nám potvrdil to, co jsme si o něm mysleli. Je rozhodně krokem vpřed. Můžeme na něm dál pracovat a pokračovat ve zlepšování," neztrácí Schumacher svůj optimismus.
Ross Brawn, šéf Mercedesu, po závodě prozradil, že se oba piloti potýkali s problémy s pneumatikami. Se zvyšující se teplotou asfaltu se začalo obutí na obou mercedesech rychle opotřebovávat. Relativní rychlost ve srovnání s ostatními proto byla v závodě oproti kvalifikaci horší.